Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fra vennskap til noe mer

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg er ganske god venn med en fyr, og vi har vært det en stund. I det siste har jeg blitt ganske så betatt og fått litt følelser for han. Har kjent han en stund, og jeg har gitt han komplimenter før, så tror ikke han hadde sett på det som flørting hvis jeg sa han var fin elns.

Og som sagt er vi jo venner og han ser jo sikkert bare på meg som ei venninne og ikke noe mer enn det.

Hvordan går jeg fram for å få han til og slutte å se på meg som bare

ei venninne? Vil gjerne at det skal bli noe mer enn vennskap mellom oss, men vet ikke hva jeg skal si og gjøre for å komme dit.

Vi går forresten på videregående. Anonym poster: 0f7c8181d6a55304582b4afbff2b42c6

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si uten at du forteller mer. Hvilke typer personer er dere? Hva slags forhold har dere? I hvilke settinger møtes dere? tror du han er intressert i deg? Hvis du synes dette er kjedelig å skrive i en tråd kan du sende meg en PM så skal jeg prøve å hjelpe :)

Lenke til kommentar

Vi går på videregående sammen, ikke i samme klasse, men på samme trinn. Ble kjent da vi startet på vgs via felles venner. Nå treffes vi litt rundt omkring på skolen og noen ganger utenom. Da som regel med våre felles venner. Tror vi har funnet på noe sammen et par ganger bare oss to liksom.. Men bare vennskapelig.

Jeg har ingen anelse om han er interessert i meg eller ikke. For som sagt har vi jo alltid vært venner, og oppført oss deretter. Håper jo at han kan bli interesert :)Anonym poster: 0f7c8181d6a55304582b4afbff2b42c6

Lenke til kommentar

For å si sannheten rett og utilslørt, hvis du ikke er stygg, så vil han ikke takke nei hvis du tilbyr ham noe.

Jeg ser ikke på meg selv som stygg egentlig:P Og har i hvert fall fått fine komplimenter av andre på utseendet mitt, så det kan da ikke være så alt for ille.

Vi trenger nok litt mer informasjon om deres ALLEREDE ''vennskapelige'' forhold, før vi kan gi et spesifikt svar.

Ja, hva lurer du på da?:pAnonym poster: 0f7c8181d6a55304582b4afbff2b42c6

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke på meg selv som stygg egentlig:P Og har i hvert fall fått fine komplimenter av andre på utseendet mitt, så det kan da ikke være så alt for ille.

Ja, hva lurer du på da? :pAnonym poster: 0f7c8181d6a55304582b4afbff2b42c6

Hvordan gutten er, og du er, i forhold til hverandre? Har du snakket med han i det siste? Osv.

Går dere ut etter dette året, og han i militæret, og du flytter utenlands, osv..?

Lenke til kommentar

^Vi er snille og hyggelige mot hverandre. Prater en del sammen og har det morsomt sammen. Men som sagt, det har ikke vært noe flørting da vi alltid har hatt en vennelig tone. Vi er ikke sjenerte ovenfor hverandre, og praten går fint. Men ingen av oss er veldig frampå heller akkurat... Men hvis jeg må være litt frampå for å få han interessert i meg, så vil jeg prøve på det.

Kan jo ikke si 100% sikkert hva som skjer etter videregående. Hvis han må i militæret, så er ikke det noen hindring for min del. Sjansen er stor for at vi havner i samme by under studiene. De fleste av vennene våres har tenkt til å studere i samme by, og både jeg og han har også tenkt til å søke der.

Anonym poster: 0f7c8181d6a55304582b4afbff2b42c6

Lenke til kommentar

^Vi er snille og hyggelige mot hverandre. Prater en del sammen og har det morsomt sammen. Men som sagt, det har ikke vært noe flørting da vi alltid har hatt en vennelig tone. Vi er ikke sjenerte ovenfor hverandre, og praten går fint. Men ingen av oss er veldig frampå heller akkurat... Men hvis jeg må være litt frampå for å få han interessert i meg, så vil jeg prøve på det.

Kan jo ikke si 100% sikkert hva som skjer etter videregående. Hvis han må i militæret, så er ikke det noen hindring for min del. Sjansen er stor for at vi havner i samme by under studiene. De fleste av vennene våres har tenkt til å studere i samme by, og både jeg og han har også tenkt til å søke der.

Ehm, du planlegger fremtiden din med fyren før dere har kysset engang? Hmm. Nei. Slutt med det.

Inviter han hjem til deg, lag noe mat, sett på en film og legg deg inntil han. Stryk han litt på låret, len deg mot han og kyss han. Finner fort ut om han er keen eller ikke på den måten :-)

Lenke til kommentar

^ Jeg har ikke planlagt hele fremtiden min med han, men jeg svarte på spørsmålet til The Awesomest, fordi han lurte på planene våres etter videregående.

Skjønner at han lurte. Kan jo være dumt å gå fra vennskap til noe mer, hvis vi har to vidt forskjellige planer, hvor f. eks den ene reiser utenlands. Da er sannsynligheten stor for at det blir slutt, og det vil man jo ikke.

Så jeg ville bare forklare at det faktisk er noe å satse på.

Men ellers takk for tips, skal se om jeg ikke kan invitere han hjem en dag:)

Lenke til kommentar

Hva med å spørre om dere skal dra på kino en kveld, eventuelt se film hjemme hos deg eller han? Dette er jo et fint hint. Om han sier ja, og det ikke skjer noe utenom vennskapelig på besøket, så kan du jo prøve å sette deg inntill han litt, og se hvordan han reagerer. Om han virker som det er ubehagelig, kan du jo si sånn "er det greit jeg ligger litt sånn inntill deg? ^^" så får du jo et ærlig svar.. Om han ikke videre tar action (som å legge hånden rundt deg etc.).. Får du jo bare vente, og gi han et nuss på kinnet og en klem når han eller du drar, og si noe sånt som "var super koselig ikveld" . Da har hint blitt lagt frem ihvertfall! Uansett, lykke til ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...