Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 (endret) Da røk nettopp disken på min Macbook Air. Vi snakker 1.gen fra tidlig 2008, den treigeste gamleste av de alle Jeg har ikke tenkt å gi den opp riktig enda, så jeg bestilte nettopp en ny 60GB SSD disk som jeg skal sette i for å blåse liv i den igjen. Så da er spørsmålet, hvilken versjon av OSX jeg skal installere på den ? Jeg mener å huske at når jeg oppgraderte fra Snow Leopard til Lion for en stund siden så ble den noe tregere. Og Mountain Lion støtter vel ikke så gammel maskin mener jeg å ha lest en plass ? Noen som har noen erfaringer her ? Jeg heller litt mot å legge inn Snow Leopard for å sikre "god" hastighet Endret 1. desember 2012 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Hvis du kjørte en oppgradering, og ikke full reinstallasjon, kan det ha vært grunnen til at du opplevde lavere hastighet. Vil generelt anbefale å legge inn seneste kompatible versjon på maskinen din, du vil bare få mer funksjonalitet uten at det skal være noe dårligere ytelse. Og SSD kommer jo til å hjelpe en god del på responstiden uansett Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Jeg kjørte full installasjon den gangen, men prøvde å kjøre en oppgradering til Mointain Lion, men da fikk jeg en melding om at maskinen ikke var støtta, så ML tror jeg er utelukka. Har hørt diverse rapporter om at Lion kan være noe tregere, og det er jo gammel treg maskinvare vi snakker om her Men det kan jo bare være "internett-rykter" og.. Maskinen blir uansett bare brukt til nettsurfing og slik "enkel" bruk, så tror ikke det gjør så mye at noen funksjoner mangler.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå