alessia Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Kjøpte meg en ny laptop/ultrabook/notebook (Acer Aspire Notebook S3-391), men er ikke helt overbevist om jeg bør beholde den eller ikke. Har nemlig 30 dagers åpent kjøpt ettersom jeg kjøpte den på Lefdal. Egentlig er jeg ganske fornøyd med den, men den har en ting som plager meg, og det er viften som har en nokså høy lyd. I tillegg er ikke batterilevetiden allverden (varer i alt fra 2-4 timer). Jeg lurer derfor på om noen kunne anbefalt meg en annen laptop med følgende krav: - Helst Ikke over 6.000 kr - Helst under 13 tommer - God batterilevetid - Går stille, har en god vifte som ikke er høylydt - Ser helst at den har Windows 7, er ikke så imponert over nye Windows 8 (men hvis noen vil overbevise meg så får de bare kjøre i vei ) Jeg skal ikke bruke PC'en til noe særlig annet enn studie, men jeg pleier ofte å ha mange ting oppe samtidig, så det er også et pluss hvis pc'en har over 4GB minne. Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 for en stund siden så måtte jeg levere inn min gamle bærbare acer for 3. gang til elkjøp og fik en misakuløs deal der jeg fikk velge en ny pc til 7000 kr, eller betale et mellomlegg. JEg hadde lenge klart å overbevise meg selv om at acer s3 (den du har) var en dritbra ultrabook som knuste min kompis sin macbook air til 8000. Med den tanken i bakhodet valgte jeg den og jeg tok den med hjem. Den hadde brukbare spesifikasjoner, men jeg var ikke helt fornøyd med hvor rask/treg den var til basic oppgaver. fant ut jeg hadde fått en svakere maskin enn det selgeren sa (var noe feil i systemet på elkjøp) så jeg fikk en ny s3 med litt kraftigere prosessor. DEn varte i 3 timer på grunn av en allerede havarert hdd Jeg gikk tilbake til elkjøp og valgte å spytte inn 1000 kr ekstra for å kjøpe en macbook air. Det er et valg jeg aldri har angret på. Den er så rask på alt mulig at det rett og slett ikke er noe å klage på. DEn har ikke de trege pausene som s3-en hadde. Den starter dritfort med en ssd. Og jeg slipper å være redd når jeg vrir på den eller har den på fanget. S3-en hadde en hdd-hybrid ting som var litt ekkel å vri på på grunn av den spinnende hdd-en. Så poenget er: legg til 1000 kr ekstra og kjøp en macbook air. Den er perfekt til studier, har mer enn nok kraft og er lett, har lang batteritid og er sjapp og responsiv uansett hvordan du bruker den. Støyer minimalt så lenge du ikke presser den med spill eller 1080p-flash video. Du vil ikke angre. Hvis du er i tvil om p kjøpe mac for første gang (?) så kan du jo prøve i den 30-dagers åpent kjøp-perioden. Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 klarte å glemme at du skrev 6000. Så poenget var spytt inn 2000 ekstra den er faktisk billigere på elkjøp en hos apple Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Finn en "craptop" til ca 3-4 tusen, så "spytter" du inn en rask SSD og litt ram. Da blir du fornøyd! Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Finn en "craptop" til ca 3-4 tusen, så "spytter" du inn en rask SSD og litt ram. Da blir du fornøyd! Nei. Bare nei. Ikke kjøp en liten bærbar med Pentium/AMD-Exxx eller noe annen shit, kjøp en med en i5-xxxxU serien (Ikke kjøp Acer, de er en av de store med failrate, kjøp ASUS eller noe sånt <3 ^^) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå