Signatur Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Hei Er det noen delphi eksperter der ut som kan hjelpe meg? Jeg skal sette opp en del data i tabell form (uten noe database tilknyning) Har brukt den standard stringgrid funksjonen som ligger i delphi 7, og den har nesten all funksjonalitet jeg trenger. Men nå har jeg behov for kolonner med combobokser og checkbokser i stedet for de edit-boksene som ligger der. Er det mulig å få til med Stringgrids? Hvis ikke, hva anbefaler dere å bruke? Lenke til kommentar
michaenh Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Hei. Jeg mener at det er fullt mulig og at jeg har sett noe ekempler på nettet, men husker ikke hvor... Har desverre selv ikke prøvd å lage det så jeg kan desverre ikke si om det er anbefaling eller ikke... men det blir mye koding dersom det er mange rader og kolonner.. Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Sjekk delphi.about.com. Der er det ett par artikler om hvordan du kan då inn vanlige komponenter i en celle. Er også en artikkel der om hvordan du kan fake det ved hjelp av ownerdraw stringgrid/drawgrid. http://delphi.about.com/library/weekly/aa072203a.htm -Vegar Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 16. september 2003 Forfatter Del Skrevet 16. september 2003 Takk for tips. Jeg fant en del på nettet men ingenting som funket bra. Endte opp med å bruke en standard DBGrid / Clientdataset. Denne støttet skriving til fil og trengte ingen databasetilknyning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå