Gjest Slettet-QB4VTZbn Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 (endret) Hei! Jeg har en ekstern WD harddisk av typen My Book Essential 3TB USB2/3, men den lager irriterende lyd i bruk, fordi den knaser og jobber i vei konstant, selv om den egentlig skal være uvirksom. Jeg har en annen WD harddisk (Studio Mac edtiion) som er helt stille (man hører kun vifta), mens denne My Book disken knaser i vei bestandig. Er dette tegn på at harddisken er defekt, eller er disse diskene til WB bare slik? Er det mulig å fjerne denne lyden (hvis det pga. en funksjon som kan skrus av f.eks. kontinuerlig backup eller selvdiagnostisering? Setter stor pris på gode råd, ellers så går denne harddisken i søpla... Takker på forhånd. PS: Jeg bruker MacBook Pro 15' fra 2009, med OSX Snow Leopard, 8gb ram. Endret 1. desember 2012 av Gjest Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Kan være Antivirusen som scanner removable divices.. Det kan være en indexseringstjenste som kjører. Det kan være begge. Det kan også være kontrolleren som sjekker disken. Lyden forsvinner nok etter en stund (10 timer).... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Hei! Takker for svaret. Jeg bruker ikke antivirus, og dette er en harddisk jeg har hatt i 1.5 år minst. Andre ideer om hva dette kan være? Takker! Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Har en slik jeg og, men kan ikke merke noe særlig lyd fra den. Kan være det faktum at jeg alltid har på headset tho Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå