ajlande Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Hei Jeg har nettopp installert en ny Seagate Barracuda S-ATA harddisk. Siden jeg også har en IDE-harddisk (som primary master), ble Windows-partisjonen min nå I:. Det har vel egentlig ikke så mye å si, men er det noen måte å få den til å bli C:? BIOS finner ikke denne harddisken. Hovedkortet er Asus A7N8X, med S-ATA kontroller fra Silicon Image. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Du finner oversikt og kan endre bokstaver osv på patisjonene i diskmaneger i windows... Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Du får ikke forandret stasjonsbokstaven på system partisjonen. Mulig den vil bli C om du fjerner sata disken og starter opp? Tror ikke det, men er ikke sikker. Installerte du windows før du hang på sata disken? Siden OS havna på pata disk? I bios på de PCene jeg har herja med i det siste er det normalt et valg hvor jeg kan velge om SATA eller PATA skal være hoved-IDE kanal. Bytter her kanskje? Men som sagt tror jeg ikke WIN XP tillater bytte av stasjonsbokstav på OS partisjonen Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Jeg installerte Windows 2000 på S-ATA på et A7N8X. Da måtte jeg koble fra alle de andre diskene først, for at Windows skulle havne på C: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå