Gå til innhold

Hvordan finner unge mennesker på å bli revisjonister o. l.?


Anbefalte innlegg

Jeg skulle gjerne hatt svar på de andre spørsmålene også, men siden du enten mangler svarene eller ikke vil dele dem med meg (noe du bare kan tjene på hvis du vil at flere skal tro på deg), så gidder ikke jeg å mase mer.

 

Det er konkrete motiv hele veien. Hva det er må man finne ut på sak.

 

(I tilfelle Brevik: Hva politiet konkluderte forstod jeg som at Breivik "slåss mot et spøkelse" eller "demoner i Breivik" ? Mer konkret svar finner man på skepsis.no - hva som er offisielt)

 

http://no.wikipedia....Behring_Breivik

På bakgrunn av kompendiets innhold blir han ansett for å ha islamofobe oppfatninger.[8][9][10] I årene før angrepene var Breivik en aktiv deltager på nettfora med nasjonalistisk og islamkritisk tilsnitt og han var tilknyttet den norske islamfientlige organisasjonen Norwegian Defence League.

 

Her bommer Wikipedia stygt siden Norwegian Defence League. er en søsterorganisasjon til English Defence League, og den organisasjonen ble ikke opprettet før i 2009

http://no.wikipedia...._Defence_League

 

English Defence League/EDL

http://blogs.telegra...-useful-idiots/

The Jewish-EDL connection first emerged when Israeli flags were seen at some of the early protest-punch-ups. Initially, it was believed to be a macho homage to Israel's "kill or be killed" policy towards Hamas and Hezbollah terror. But then stories began to emerge in the Jewish press of an EDL "Jew division"

Endret av Rosario
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Holocaust f.eks gir støtte og myndighet til Israel.

 

Myten om holocaust gir ikke bare støtte og myndighet til Israel til å herje som de vil, men det dtøtter opp under alle jødenes løgner om at de er "guds utvalgte folk" og påstandene om at de er blitt såå forfulgt osv.

Denne myten om holocaust tjener også til å skjule de folkemordene som jødene selv har utført og provosert.

frem.

 

Blir løgnen om holocaust kjent av mange nok, så vil hele jødenes korthus falle, og alle deres løgner vil bli avslørt. For det er myten om holocaust som holder folk flest fanget i et politisk korrekt fengsel, hvor de ikke tør å kritidere jødene, ikke tør å lese sions vises protokoller, eller den babylonske talmud, ja folk flest tør ikke tenke selv, uten å spørre jødene først.

Blir løgnen om holocaust kjent, så vil dette forandre seg, og folk vil begynne å se hvordan jødene har bedratt oss og jobbet med sin onde agenda bak vår rygg..

 

9/11 gir de økonomisk og militært uansvarlige krigene i midt-østen legitimitet.

 

 

Ikke bare krigene, men også den stadig økende overvåkingen, med såkalte "terrorlover" og kriminalisering av daglidagse ting, verktøy og våpen osv.

 

Om det blir kjent at 9/11 var en falsk flagg aksjon, så mister alt dette sin legitimitet, og politikernes globaliseringsprosjekt faller sammen. Og da vil folk i Norge også få opp øynene og se at aksjonene i Norge 22 juli også var en falsk flagg aksjon.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Jeg tror kanskje unge mennesker i industrialiserte og moderne land, som Norge, er helt fritt til å tenke selv. Vi får ikke religion presset ned i halsen, vi blir ikke indoktert med skrevet i stein livssyn, og er friere til å trekke egne konklusjoner.

 

Men nettopp det blir vi jo! Snakk om å overse det åpenbare.

 

Hvor ofte hører du i det offentlige Norge...

 

...at demokrati ikke er det beste styresettet? Det representative demokratiet blir forgudet i Norge - bare dette i seg selv vitner om et skrevet i stein livssyn, som du uttrykker det. Udemokratisk = ondt. Det finnes ingen mellomting. Demokrati er blitt selve symbolet på det gode. Det er blitt et akseptabelt argument for å bombe andre stater, som i hellig krig.

 

...at multikulturalismen kan være et skadelig prosjekt for de europeiske nasjonene, og ikke det høyeste moralske gode som kan oppnås?

 

...at mennesker ikke er født likestilte, f.eks. med identisk intelligensnivå? At det eksisterer forskjeller i hjernen til menn og kvinner? At det faktisk eksisterer betydelige biologiske forskjeller mellom ulike raser, og at hudfarge/pigmentering er den mest overfladiske forskjellen?

 

Jeg kunne egentlig bare listet opp slike tabuer i det uendelige. Det er faktisk fullt mulig å oppnå en slags kjetterstatus i det moderne Norge, om du ikke holder deg til den offisielle ideologien.

 

Den offisielle ideologien kan oppsummeres som arven fra Opplysningstiden, eller den egalitære liberalismen om du vil.

Lenke til kommentar

For å svare på trådstarters problemstilling: Konspirasjonsteorier er vel ikke et nytt fenomen? Hvis det er mer fremtredende i dag enn tidligere, tror jeg for min del at det er en uheldig konsekvens av vår tids relativisme og informasjonsoverflod. En verden der alt kan nyanseres og drøftes er en verden som er frustrerende å leve i for gjennomsnittsmennesket. Den er vanskelig å forstå. Alle mennesker har en trang til å generalisere, og vi søker automatisk enkle forklaringer. I tilegg er det en forførende tanke å betrakte seg selv som den eneste som ”ser sannheten”. Hvis man på toppen av dette befinner deg i midtsjiktet hva gjelder begavelse; intelligent nok til å sette seg inn kompliserte sammenhenger, men ikke til fullt ut å forstå dem, så er man nok spesielt utsatt.

 

Jeg tror mentaliteten til konspirasjonsteoretikerne ligner den som hersket blant ML-ere. De oppnår mening i livet gjennom å være de eneste ”klarsynte” i saker som vekker oppsikt. Den eneste forskjellen er at det i dag mangler relevante, idealistiske organisasjoner som kan styre sannhetssøkerne i en halvveis fornuftig retning.

Endret av Ohaio
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Har du tenkt en original tanke i ditt liv... I så fall, hva var det...?

 

For å klare å komme med noe originalt, forutsetter det at man gjør det samme som når man vil oppdage nytt land - da må man slippe fastlandet av syne, en god stund. Det betyr at hvis du har hodet begravd i dine konspirasjoner med alt tilbehør, så kan du slett ikke være sikker på hvem sine tanker det er som plopper opp i ditt eget hode - som sagt før: du må fjerne deg selv fra all "støyen", først da får hodet ro nok til å tenke nye og originale tanker, mener jeg

 

Dessuten er det et gammelt visdomsord, som sier noe sånt som; intet er nytt under solen ....

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...