Konnis Skrevet 4. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2012 Forstår meg ikke helt på norskspråket du benytter Shibiz, men kan jo svare på det jeg forstår. Fronter brukte vi ikke, men itslearning. Uansett; dette er en beskjed som ble sendt ut i løpet av sommerferien. Jeg er antagelig ikke den eneste 3. klasse-eleven som føler seg ferdig med videregående skole etter 3. klasse, og derfor er jeg antagelig heller ikke den eneste som ikke brukte tid på itslearning i skoleferien. Dette vet jeg også fordi flere av de jeg gikk ut av skolen med, heller ikke har fjernet sperren, ettersom de har andre laptoper de kan benytte seg av og ikke gadd å styre med det. Jeg derimot ønsker å fortsatt ha en viss funksjonalitet i denne maskinen. "Mer eller mindre om maskinen er stjålet" greide jeg dessverre ikke å tolke. Beklager en noe kvass tone, men jeg er helt seriøs når jeg sier at jeg ikke visste at jeg hadde en kort tidsfrist på meg til å gjennomføre noe digitalt for å ha muligheten til å bruke PC'en etter endt skolegang. Først og fremst tenkte jeg at PC'en var good to go etter endt skolegang, og dersom jeg måtte gjøre noe for å ha mulighet til å benytte meg av den privat, ville isåfall instruksene komme via tradisjonell post, ettersom det var slik min søster fikk instruksene et par år tidligere. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Det stod nok at du må levere maskinen inn slik at de legger inn Windows på nytt for deg, og fjerner "BIOS" passordet. SOm sagt tidligere er dette ikke noe som kan fjernes ved å ta ut et batteri. Brukeren din ligger også på serveren og er cachet på PC-en din, og da du prøvde å koble deg til et skolenettverk igjen ble nok brukeren din forsøkt synkronisert med serveren til fylket, og siden den ikke eksiterer på serven lenger så slo det seg vrangt. Det er i alle fall det jeg tror har skjedd. Hvis de gjør det slik de gjorde med meg, så får du en ny harddisk med Windows(vi fikk Vista) installert på, trenger du å ta back up hjelper de deg nok med det. Vi fikk ikke noe i posten, det kom på its learning FØR vi sluttet og vi fikk beskjed om å delta i en slags undersøkelse der vi svarte på om vi ville kjøpe/få pc eller levere den inn igjen. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 "Mer eller mindre om maskinen er stjålet" greide jeg dessverre ikke å tolke. Jeg tolker det som at det ikke er noe problem å ringe IT avd på skolen du gikk på. Virker som du kanskje forsøker å komme deg rundt på andre måter, og derfor tenker jeg at den kanskje er stjålet? Hele greia med dette systemet er for at stjålne maskiner ikke skal bli tatt i bruk, eller videreselges. Lenke til kommentar
C.. Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Hvilken skole gikk du på? Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 5. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2012 Grunnen til at jeg helst ville unngå IT-avdelingen er fordi jeg er usikker på om de gidder å hjelpe, noe fraværet av svar på mine eposter til dem forsåvidt kan bevise. I likhet med flere andre elever har jeg hatt en viss kant med IT-avdelingen tidligere. PC-en er ikke stjålet nei. Lenke til kommentar
C.. Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 (endret) Jeg forstår. Men uansett tror jeg nok ikke dette skal være noe stort problem, hvis du har gått tre år på skolen og betalt alle fakturaene noe du helt sikkert har så har du rett til å få renset denne til utkjøp slik at IT-avdelingen fjerner lisensbelagt programvare og legger inn ny versjon av Windows 7 itillegg til at du skal få tilgang til Microsoft Office pakka. Det eneste som blir renset er C: disken, så alle dokumenter og lignende blir liggende som normalt på D:. Jobber selv på IT-avdeling innenfor Akershus-FK så ihvertfall her jeg jobber ville det ikke vært noe problem, men så klart dette er noe du skulle ha gjort før sommerferien Men du er langt i fra den første som har glemt det. Endret 5. desember 2012 av ChristofferRudi Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 6. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Jaggu om jeg kom meg inn i BIOS da gitt. Problemet nå er; jeg tror det er 32-bit OS på PC'en fra før av. Har det noe å si om jeg legger inn en 64-bit Windows 7 som jeg har liggende her? Ikke så kyndig når det gjelder OS. Edit: Nvm, satte igang 64-bit installasjon da prosessoren ser ut til å støtte det. Edit2: PC'en er endelig oppe og går. Takk for alle gode tips! Endret 6. desember 2012 av Konnis 1 Lenke til kommentar
C.. Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Jaggu om jeg kom meg inn i BIOS da gitt. Problemet nå er; jeg tror det er 32-bit OS på PC'en fra før av. Har det noe å si om jeg legger inn en 64-bit Windows 7 som jeg har liggende her? Ikke så kyndig når det gjelder OS. Edit: Nvm, satte igang 64-bit installasjon da prosessoren ser ut til å støtte det. Edit2: PC'en er endelig oppe og går. Takk for alle gode tips! Bra du har fått det til å fungere. Men det lureste hadde nok vært å dratt innom IT-avdelingen og gjort det der da du også ville fått tilgang til blant annet Office pakka. Mulig du har det fra før men, tviler på at du har ubegrenset med lisenser Menmen. Endret 6. desember 2012 av ChristofferRudi Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 6. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2012 Har en Office 2007-disk liggende her, hvis ikke får jeg jo klare meg med Open Office. Lenke til kommentar
Borgemeister Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Jaggu om jeg kom meg inn i BIOS da gitt. Problemet nå er; jeg tror det er 32-bit OS på PC'en fra før av. Har det noe å si om jeg legger inn en 64-bit Windows 7 som jeg har liggende her? Ikke så kyndig når det gjelder OS. Edit: Nvm, satte igang 64-bit installasjon da prosessoren ser ut til å støtte det. Edit2: PC'en er endelig oppe og går. Takk for alle gode tips! Hei. Hvordan kom du inn i BIOS? En kompis har samme problemet som deg, og har samme type PC.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå