Gjest Slettet+87215324 Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Hei, jeg er en jente på 16 år som har begynt å trene fast ca. fire til fem ganger i uken. Det som er problemet er at jeg pleier å trene etter skolen så jeg reiser ikke hjem før jeg trener, noe som gjør det vanskelig å spise før trening. Jeg pleier å ha med meg fire skiver på skolen, en frukt og en yoghurt men det spiser jeg opp mens jeg er på skolen, og føler at jeg burde spise noe mer før trening ettersom at det ofte går en stund mellom skole og treningen. -Men jeg synes det er vanskelig å spise og finne sunne ting når jeg er ute å skal spise. I det senteret som ligger i nærheten av treningsstudioet finnes det bare big bite, jumjum og fire vanlige matbutikker, så hva bør jeg spise før trening når dette er det utvalget jeg har? Dette ble en lang tekst, men det får heller være. Tusen takk for alle svar! Lenke til kommentar
fenele Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 (endret) Er det kondisjon eller styrke du trener? Eventuelt hvilken rekkefølge hvis du trener begge deler. Jeg vet ikke hva målet ditt med treningen er, om det er å bygge muskelmasse(ikke snakk om å bli kroppsbygger her men få litt større muskler og bli mer markert) eller om du kun trener kondisjon for å gå ned i vekt(som er en dum måte å gå ned i vekt på siden man mister muskelmasse). Uansett anbefaler jeg litt mer protein i kostholdet. Hvertfall 1.5g per kg du veier per dag. Du kan steke opp kylling som du tar med deg på skolen med ris/grønnsaker eller lage en kyllingsalat. Quinoa er også en bra carb/proteinkilde som du får kjøpt på Meny og helsekostbutikker. Kan brukes i steden for ris eller som en egen rett. Så løsningen på å finne sunn mat når du ikke er hjemme; ta med deg mat hjemmefra Endret 1. desember 2012 av eleNerf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå