tom_secret Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Er det like trygt for prosessoren å først klokke opp fsb-en et større hakk og samtidig sette multiplieren ned? Litt mer konkret: Jeg har en Athlon XP 2500+ (1833 MHz, kjører på 333/166 MHz FSB, Multiplier 11.0x), kan jeg senke multiplieren til 9.0x og klokke fsb-en direkte til 400/200 (nesten 1833 MHz), for deretter å øke multiplieren til 11.0x igjen med 0.5x intervaller? Er dette like trygt som å øke FSB-en i små intervaller? Ved å gjøre det på denne måten vil man teoretisk slippe å kjøre andre komponenter på ikke-standard hastigheter (bortsett fra cpuen da). Spør fordi pcen ikke POSTer hvis fsben er høyere enn 180 (360), men tror ikke dette skyldes prosessoren, som burde takle minst 200 (får beskjed om at "system memory test failed", men tror ikke minnet er problemet heller, og hvis det er det burde minnet kjøre bra på 400 fsb). Derfor tenkte jeg at jeg heller kunne kjøre hele greia på 400/200 fsb, og dermed unngå å kjøre andre komponenter på ikke-standard hastigheter. Alle meninger mottas med takk! Åsmund Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Du kan prøve direkte 10*200 og deretter økning med 0.5 MP Lenke til kommentar
tom_secret Skrevet 10. september 2003 Forfatter Del Skrevet 10. september 2003 Takk for svaret. Begynte med multiplier på 8, det boota, prøvde 9.0x, boota ikke, 10.0x boota igjen (litt rart). Kjører stabilt på 11.0x nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå