Gå til innhold

Når tar dåkke opp juletreet?


MPC

Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Lurar på kortid dåkke tar opp og kortid dåkke tar ned juletreet? Virker som vennane mine bruker å ta det opp veldig seint, og pakker det ned fort etter jul. :(

 

På grunn av familie tradisjonar så tar vi opp alt den første desember og fjerner det den 6 januar. (Er engelsk) Lang julefølelse her altså.

Endret av MPC
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Juletreet settes opp 23. desember og pakkes ned igjen 13 dag jul ;)

Pakker du ned treet også? Altså et plasttre?

 

Btw, ble du født under et steinsprang i Jøssingfjord i 1918? ;)

 

Tradisjonen her hjemme: Dra ut i skogen og hogge ned et tre (alltid like vanskelig å finne et som er like fint rundt hele) 21. eller 22. desember, settes opp og pyntes 23. desember, strippes og kastet ut igjen når vi er lei av det, kan vare helt til slutten av Januar.

Endret av chairgame
Lenke til kommentar

Pakker du ned treet også? Altså et plasttre?

 

Btw, ble du født under et steinsprang i Jøssingfjord i 1918? ;)

 

Tradisjonen her hjemme: Dra ut i skogen og hogge ned et tre (alltid like vanskelig å finne et som er like fint rundt hele) 21. eller 22. desember, settes opp og pyntes 23. desember, strippes og kastet ut igjen når vi er lei av det, kan vare helt til slutten av Januar.

Har da stor skog rett ved siden av her jeg bor, men personlig syns jeg jul bare er jævla stress. Plasttre etterlater seg ikke masse barnåler når det pakkes ned. Bare å flytte det fra stua til boden også ta det fram til neste år :) Maten derimot er noe jeg digger med julen selv om det du blir noen kilo tyngre ;)
Lenke til kommentar

Dåkke må sjølvsagt ikkje :) Syns sjølv at det er meir koselig å ta treet opp tidligare for å få julefølelesen så det er kanskje noko å prøve ut om dåkke har lyst på "meir" julefølelese hehe :)

 

 

Om originalen, så var det jo katolikkane som starta med å ta opp juletreet 23 Des for å feire julefeiringa, men dette har jo forandra seg på grunn av forskjellige ting.

 

http://catholicism.a...mas_Tree_Up.htm

Endret av MPC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...