MPC Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 (endret) Hallo! Lurar på kortid dåkke tar opp og kortid dåkke tar ned juletreet? Virker som vennane mine bruker å ta det opp veldig seint, og pakker det ned fort etter jul. På grunn av familie tradisjonar så tar vi opp alt den første desember og fjerner det den 6 januar. (Er engelsk) Lang julefølelse her altså. Endret 1. desember 2012 av MPC 1 Lenke til kommentar
MysilBergsprekken92 Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Juletreet settes opp 23. desember og pakkes ned igjen 13 dag jul Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Opp 23 desember. Ned når vi er lei av jula. Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 (endret) Juletreet settes opp 23. desember og pakkes ned igjen 13 dag jul Pakker du ned treet også? Altså et plasttre? Btw, ble du født under et steinsprang i Jøssingfjord i 1918? Tradisjonen her hjemme: Dra ut i skogen og hogge ned et tre (alltid like vanskelig å finne et som er like fint rundt hele) 21. eller 22. desember, settes opp og pyntes 23. desember, strippes og kastet ut igjen når vi er lei av det, kan vare helt til slutten av Januar. Endret 1. desember 2012 av chairgame Lenke til kommentar
MysilBergsprekken92 Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Pakker du ned treet også? Altså et plasttre? Btw, ble du født under et steinsprang i Jøssingfjord i 1918? Tradisjonen her hjemme: Dra ut i skogen og hogge ned et tre (alltid like vanskelig å finne et som er like fint rundt hele) 21. eller 22. desember, settes opp og pyntes 23. desember, strippes og kastet ut igjen når vi er lei av det, kan vare helt til slutten av Januar. Har da stor skog rett ved siden av her jeg bor, men personlig syns jeg jul bare er jævla stress. Plasttre etterlater seg ikke masse barnåler når det pakkes ned. Bare å flytte det fra stua til boden også ta det fram til neste år Maten derimot er noe jeg digger med julen selv om det du blir noen kilo tyngre Lenke til kommentar
The Redmen Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 22 eller 23 Desember. Tas ned/ut litt uti Januar! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Aldri. sounds about right Juletre og julepynt er oppskrytt. Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 sounds about right Juletre og julepynt er oppskrytt. Du høres ut som en gøy person og jeg vil tilbringe tid med deg 2 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Jeg pleier å ta opp treet 22 desember og tar det ned igjen rundt 4 januar. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Kommer inn i stua rundt 19-20, og pyntes den 23. Ut ca midten av januar. Lenke til kommentar
Smaak Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 (endret) Settes opp 22 eller 23, pyntes 23. Tas ut når det drysser no' jævlig. Pleier å være i midten av januar. Endret 2. desember 2012 av Smaak Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Det er ikke på grunn av dryssing jeg tar det ned, men det er heller på grunn av at jeg trenger plassen der juletreet står! Lenke til kommentar
MPC Skrevet 3. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2012 Eg foreslår at dåkke tar det opp tidlig i desember og tar den ned ein gong i januar. Det er på tide at dåkke prøver ut ein englesk/amerikansk jul Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Jeg holder meg til norske tradisjoner jeg 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Eg foreslår at dåkke tar det opp tidlig i desember og tar den ned ein gong i januar. Det er på tide at dåkke prøver ut ein englesk/amerikansk jul Hvorfor det? De kopierer jo vår jul, så er strengt talt "vi" som er orginalen. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Eg foreslår at dåkke tar det opp tidlig i desember og tar den ned ein gong i januar. Det er på tide at dåkke prøver ut ein englesk/amerikansk jul Hvorfor skal vi det når vi bor i Norge? Lenke til kommentar
djfrosk Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 hver jul går vi til skogs og hugger tre men kanskje ikke i år for pappa brakk ryggvirvel på jobb i forrige uke . må kanskje gå ut alene . . . kanskje kjøpe juletre på city syd 1 Lenke til kommentar
MPC Skrevet 3. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2012 (endret) Dåkke må sjølvsagt ikkje Syns sjølv at det er meir koselig å ta treet opp tidligare for å få julefølelesen så det er kanskje noko å prøve ut om dåkke har lyst på "meir" julefølelese hehe Om originalen, så var det jo katolikkane som starta med å ta opp juletreet 23 Des for å feire julefeiringa, men dette har jo forandra seg på grunn av forskjellige ting. http://catholicism.a...mas_Tree_Up.htm Endret 3. desember 2012 av MPC Lenke til kommentar
djfrosk Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 men må ha granbar ellers er det uekte ut 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå