Windoge Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Hei. I går fikk jeg nytt utstyr til PC: EPoX EP-8RDAE hovedkort for Socket A DDR AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz 333 MHz bus Hercules 3D Prophet 9600 256MB DDR Corsair Value S. PC2700 DDR-DIMM 256MB Seagate Barracuda 7200.7 80GB IDE Men når jeg har satt tingene i kabinettet og skal slå på pcen så skjer det absolutt INGENTING. Har sjekka alt med PSU, og jumperne skal stå riktig på hovedkortet. Tilegg til det veit jeg at skjermkort, PSU, ram fungerer. Testa det på min forrige pc. Noen som vet hva problemet kan være ?? Lenke til kommentar
hainz Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Hmmm, så jo grit ut. Tenker at det er strømforsyning eller hovedkortet ja... du får bare prøve å bytte ut enkeltkomponenter hvis du har mulighet ellers må det testes i butikken... Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Er du sikker på at powerknappen din er OK? Opplevde det engang at det var brudd i kabelen, og da starter ikke PSU. Du kan prøve å jumpre manuelt på hovedkortet, eller så kan du bruke en binders e.l. og koble sammen den grønne ledningen på ATX- kontakten til en av de svarte. Da starter strømforsyningen. Lenke til kommentar
Frzr Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Bak kabinettet over eller under der man setter i strømmen er det en liten I/O knapp testa den? Hvis ikke det er problemet kan du jo se om du har satt strømmen til hk ordentlig i eller kanskje du rett og slett har satt kabelen som skrur på pcn feil? Les manuelen du Jeg hadde samme problem en gang, men da var det nettverkskortet mitt som hadde brent opp inni pci slotten=) GG Lenke til kommentar
CD Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Skjekk at powerknappen er koblet riktig, jeg ble meget bekymret etter å ha bytte hovedkort, CPU+ div og ingenting skjedde. Til jeg oppdaget at power skulle jo være på pin 1 og 2 ikke 2 og 3 Lenke til kommentar
Skillz Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 En ting du kan prøve er å ta ut hoved kortet og se på de metall spacere som hoved kortet er skrudd på. Viss det var flere på det gamle hoved kortet enn det du har nå så har du fått en kortsluttning, Fjern da den eller de som er til overs og sett det på plass og prøv på nytt. Kan jo og hende at HK var dødt når du fikk det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå