bapeape Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Fysikk er jo så mangt, med hypoteser, måleenhter, lengde, tid osv forskning, så har man den matematiske biten av fysikk. Jeg leser FYS1 som privatist og skal ta eksamen om x antall månder, hva bør jeg legge hovedvekten på evt om det er mulig er jeg int i pensumliste evt. tidligere eksamens oppgaver Lenke til kommentar
Hjerterfem Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Veldig viktig at du leser læreplanen og lærer deg kompetansemålene. Det er ofte utifra de at oppgavene blir laget. Lenke til kommentar
frilufta Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Da jeg tok fysikk 1 lå hovedvekten på mekanikkapitlene, altså bevegelse, newtons lover og mekanisk energi. Til disse kapitlene er det greit å løse noen regneoppgaver i tillegg til lesingen. Jeg gikk på privatgymnas i Trondheim, og alle jeg snakket med som var oppe til eksamen, hadde fått om dette på et eller annet tidspunkt (muntlig eksamen består av flere deler). Et annet tema med stor vekt på var elektrisitet, og du bør også ha god kontroll på termofysikk. De resterende kapitlene (astrofysikk, kosmologi, bølger), kan selvfølgelig også dukke opp, så ingenting kan utelates. Lykke til! På www.viten.no er det mange gode animasjoner til fysikk 1 pensum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå