Gå til innhold

GTA: IV hakker når jeg spiller...

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hei, jeg har et lite problem med GTA: IV som gjør at det hakker veldig, men jeg finner ikke ut hvorfor. Problemet er at det lagger så inn i helvete når jeg spiller på høyt, selv om Rigget mitt skal kunne klare dette veldig bra..

Her er alle tingene om PCen min:

GPU: GIGABYTE RADEON HD7970 OC 3GB

CPU: INTEL CORE I5 3570K 3.4GHZ 6MB

PSU: CORSAIR HX650 650WH

RAM: CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ (2X4GB)

MOTHERBOARD: ASUS P8Z77-V LX2 Z77 S-1155 ATX IVY

Er det mulig å få en stabil FPS? Fordi spillet framedropper hele tiden, noe som er sinnssykt irriterende. Rigget mitt klarer BF3 på ultra uten problemer, så dette spillet er jo helt elendig i forhold..

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe, jeg er ganske sikker på at jeg vet hva det er. hadde samme problemet før og mest sansynlig har du samme problem.

Fant igjen hva man måtte gjøre, skru av windows event log

Go to "RUN" an type "msconfig". You will see a small window named "System Configuration Utility", choose the "Sercives" tab(this is all the programs that are running). Scroll down untill you find the "Event Log".Once

you find the "Event Log" disable it by removing the green checkmark. Now click "Apply" then "OK", then close. Restart the Computer, if you get a window once you log in after reboot, just close the box and ignore it.

si ifra hvordan det går da :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

hehe, jeg er ganske sikker på at jeg vet hva det er. hadde samme problemet før og mest sansynlig har du samme problem.

Fant igjen hva man måtte gjøre, skru av windows event log

Go to "RUN" an type "msconfig". You will see a small window named "System Configuration Utility", choose the "Sercives" tab(this is all the programs that are running). Scroll down untill you find the "Event Log".Once

you find the "Event Log" disable it by removing the green checkmark. Now click "Apply" then "OK", then close. Restart the Computer, if you get a window once you log in after reboot, just close the box and ignore it.

si ifra hvordan det går da :)

Jeg finner ikke denne "event" logg.

Edit: Fant det, skal prøve det nå! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

var det noe i beskrivelsen du ikke skjønte? eller var den rett og slett ikke der den skulle?

Fant ut av det, jeg viste ikke at det sto under Windwos Event logg, trodde den bare het Event Logg.. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

hehe, bra du fant det :) funker gta?

Dumt, det hjalp ikke noe særlig nei.. Frameraten holder seg på 40 - 30 FPS noe som er utrolig rart da mitt rigg skulle klart det på 70 - 80 dersom det var kodet riktig.. :( Men takk for hjelpen, er det noen andre som har forslag til å få en bedre FPS?

Lenke til kommentar

Dumt, det hjalp ikke noe særlig nei.. Frameraten holder seg på 40 - 30 FPS noe som er utrolig rart da mitt rigg skulle klart det på 70 - 80 dersom det var kodet riktig.. :( Men takk for hjelpen, er det noen andre som har forslag til å få en bedre FPS?

skipt, men du har rett i at den skal klare mye bedre. Jeg spilte det i eyefinity med 6950 1gig uten noe lagg. Håper du finner ut av det.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

skipt, men du har rett i at den skal klare mye bedre. Jeg spilte det i eyefinity med 6950 1gig uten noe lagg. Håper du finner ut av det.

Mhm, men takk for hjelpen uansett! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Denne tråden kan egentlig bare stå her da jeg ikke lengre gidder å lete etter løsninger, tenker å kontakte STEAM for å kreve pengene tilbake. Men jeg vet ikke om det er noen grunn å gjøre da jeg kjøpte det på salg.

Lenke til kommentar

GTA IV er notorisk kjent for sin dårlige porting fra konsoll til PC.Tror rett og slett problemet ditt er at spillet krever ressurser din datamaskin ikke har.

Hvis en skal sammenlikne dette med noe mer håndgripelig, ville det kanskje være som om du forsøkte å dra en trailertilhenger full av tømmer med en Ford Fiesta..Tror du må opp et par modeller på det grafikkkortet.Kan hende det da går.Men det er vanvittig hvor mye dette spillet krever av dataen din.

Sliter du med andre litt eldre spill også, eller er det som jeg mistenker KUN dette?

Well, it`s not your PC, it`s your damned bad game :hm:

Endret av ArkArk
Lenke til kommentar

Denne tråden kan egentlig bare stå her da jeg ikke lengre gidder å lete etter løsninger, tenker å kontakte STEAM for å kreve pengene tilbake. Men jeg vet ikke om det er noen grunn å gjøre da jeg kjøpte det på salg.

Pengene tilbake kommer du aldri til å få uansett, så den tanken er det bare å legge fra seg dessverre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Sliter du med andre litt eldre spill også, eller er det som jeg mistenker KUN dette?

Well, it`s not your PC, it`s your damned bad game :hm:

Er nok kun dette spillet som er problemet.

Pengene tilbake kommer du aldri til å få uansett, så den tanken er det bare å legge fra seg dessverre.

Har du gått igjennom denne prosessen på steam, og vet med sikkerhet dette?

Lenke til kommentar

[...]

Tror du må opp et par modeller på det grafikkkortet.

Det vil bli heller problematisk å "gå opp et par modeller" fra AMD's toppkort. :p

Back on track:

Jeg har samme problemet selv, og etter litt research ser det ut til at det ikke finnes noen skikkelig løsning. Det virker egentlig bare som gambling å kjøpe IV på PC. Jeg ser folk med eldre systemer som makser det glatt, samtidig som flere med det aller nyeste av maskinvare sliter med 20-40 FPS. Det er en helt forferdelig konsollport, desverre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har du gått igjennom denne prosessen på steam, og vet med sikkerhet dette?

Jeg personlig har ikke gjort det, men to jeg kjenner har prøvd, og de lyktes iallefall ikke med det. Problemet er at du har kjøpt et spill, uavhengig om maskinen din klarer å kjøre det eller ikke, så har du kjøpt spillet. De som selger spillet garanterer på ingen måte at spillet kommer til å kjøre knirkefritt på maskinen din, det er det din jobb som forbruker å forsikre deg om før du kjøper det. Du har altså ikke noe grunnlag for å få pengene dine tilbake.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Jeg personlig har ikke gjort det, men to jeg kjenner har prøvd, og de lyktes iallefall ikke med det. Problemet er at du har kjøpt et spill, uavhengig om maskinen din klarer å kjøre det eller ikke, så har du kjøpt spillet. De som selger spillet garanterer på ingen måte at spillet kommer til å kjøre knirkefritt på maskinen din, det er det din jobb som forbruker å forsikre deg om før du kjøper det. Du har altså ikke noe grunnlag for å få pengene dine tilbake.

Ifølge spesifikasjonene til spillet, slik det står på STEAM, så har jeg over det anbefalte av system krav..

Lenke til kommentar

Hei, jeg har et lite problem med GTA: IV som gjør at det hakker veldig, men jeg finner ikke ut hvorfor. Problemet er at det lagger så inn i helvete når jeg spiller på høyt, selv om Rigget mitt skal kunne klare dette veldig bra..

Her er alle tingene om PCen min:

GPU: GIGABYTE RADEON HD7970 OC 3GB

CPU: INTEL CORE I5 3570K 3.4GHZ 6MB

PSU: CORSAIR HX650 650WH

RAM: CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ (2X4GB)

MOTHERBOARD: ASUS P8Z77-V LX2 Z77 S-1155 ATX IVY

Er det mulig å få en stabil FPS? Fordi spillet framedropper hele tiden, noe som er sinnssykt irriterende. Rigget mitt klarer BF3 på ultra uten problemer, så dette spillet er jo helt elendig i forhold..

Hei TheMightUnknown, jeg tror du har en flaskehals på strømforsyninga di, som jeg tipper ødelegger en del for ytelse.

Grunnen til at jeg tror dette er at du har et 7970, et relativt nytt kort, i OC-edition, som betyr at det er overklokket.

Jeg har en 6950 som har minimum 650 W PSU, jeg ser 7970en har minimum 500 W, men den er overklokket, så det spørs hvor mye den tar. Eneste jeg kan tenke meg at dette kan være, men gta iv er jo kjent for å være en dårlig pc port.

Lenke til kommentar

Hei TheMightUnknown, jeg tror du har en flaskehals på strømforsyninga di, som jeg tipper ødelegger en del for ytelse.

Grunnen til at jeg tror dette er at du har et 7970, et relativt nytt kort, i OC-edition, som betyr at det er overklokket.

Jeg har en 6950 som har minimum 650 W PSU, jeg ser 7970en har minimum 500 W, men den er overklokket, så det spørs hvor mye den tar. Eneste jeg kan tenke meg at dette kan være, men gta iv er jo kjent for å være en dårlig pc port.

Strømforsyningen er definitivt ikke problemet, det kan jeg trygt si. Det holder i mengdevis med 650w på 3570k/7970. Dessuten har Corsair noe av den beste kvaliteten du kommer borti når det gjelder strømforsyninger. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...