Skatteflyktning Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Ellers risikerer vi at ungdom ikke vil delta. Og det er også dumt. Eh, kan ikke helt se at det er dumt å ikke delta i politikken. 3 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Det er dumt for politikken om den stenger ungdom ute. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Som Herr Brun sier det. Om vi er tjent med dagens politiske system er en videre diskusjon. Dette dreier seg om hvorvidt det er meningsfullt for partiene innen det systemet å gi unge jenter et minimum av trygghet når tar sine første skritt der. Geir Endret 6. desember 2012 av tom waits for alice 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Og da har Ingebrigtsen trukket seg også fra sine lokale verv: Trekker seg som nestleder i Tromsø Aps kommunestyregruppe og som leder av valgkomiteen. Geir Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Er det noe galt i at de unge jentene utnytter sine naturlige fordeler for klatre innen partiet? Ser ikke helt at der er noen god begrunnelse for at jentene skal hindres i å bruke alle midler for å oppnå sine mål. Tross alt politikken forutsetter generelt en villighet til nettopp å bruke alle midler for å få viljen sin igjennom. Kan slike forbud være kvinnediskriminerende, og være motivert av at menn ønsker å forhindre at kvinner kommer til maktposisjoner? Endret 6. desember 2012 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Er det noe galt i at de unge jentene utnytter sine naturlige fordeler for klatre innen partiet? Er det noe galt at individer, unge jenter eller andre, utsettes for tvang? Er det greit dersom tvangen "bare" er et ultimatum knyttet til politisk karriere? Geir Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Dette hadde aldri vært et tema i FPU, ganske forståelig når de selv omtaler seg som "frivillig pult ungdom" Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Tvang i to år? Tvang er å høre en tett vits? Man argumenterer som at kvinner er noe som man må passes på, litt sånn "redde jomfru-ridder". 1 Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Er det noe galt at individer, unge jenter eller andre, utsettes for tvang? Er det greit dersom tvangen "bare" er et ultimatum knyttet til politisk karriere? Geir Er du i besittelse av informasjon som tilsier at dette har vært tilfellet i Ingebrigtsen-"saken"? Foreløpig har vi bare påstander fra noen yrkespolitikere i Troms. Hvorfor skal vi tro på noe av det de sier? I lys av den åpenbare konspirasjonen som ligger til grunn, har ikke de påstått fornærmede noen troverdighet. Denne leflingen med anmeldelse som Arbeiderpartiet nå holder på med er ganske alvorlig. Dette forstår de nok selv, men Arbeiderpartiet har aldri vært opptatt av prinsipper, så det gjør ingenting. Partiet kommer alltid først. PR-stragien til AP er nå å knuse Ingebrigtsen for å redde partiets makt og ære. Med Fr.p.s PR-katastrofer rundt interne seksuelle forhold friskt i minne, gjør AP nå alt de kan for å unngå samme utfall. Nå er strategien å moralisere mest mulig rundt kvinners seksualitet og være mest mulig heltemodige riddere som skal redde jomfruer i nød. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 <p> Er det noe galt at individer, unge jenter eller andre, utsettes for tvang?Tvang forutsetter, slik jeg ser det, at det fremsettes trusler om voldsbruk, noe jeg ikke tror har skjedd her.Er det greit dersom tvangen "bare" er et ultimatum knyttet til politisk karriere?Er det tvang om jenta tror at hun vil fremme sin karriere innen politiken ved å ligge med de innflytelsesrike og derfor legger seg etter disse? Hvordan skal de innflytelsesrike se forskjellen mellom de som blir "tvunget" (siden de håper å oppnå noe de ellers ikke ville fått) og de som bare har lyst? Eller muligens bør alle politikere kastreres? Dette er vel samme tvangen som prostituerte blir utsatt for når de forventer å få penger for sine tjenester? (Altså de blir tvunget inn i prostitusjonen siden kundene nekter å gi dem penger om de ikke får noe igjen for det). For ikke å nevne den tvangen alle arbeidstagere blir utsatt for når arbeidsgivere nekter å gi dem lønn medmindre de arbeider? 1 Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Dette er vel samme tvangen som prostituerte blir utsatt for når de forventer å få penger for sine tjenester? (Altså de blir tvunget inn i prostitusjonen siden kundene nekter å gi dem penger om de ikke får noe igjen for det). For ikke å nevne den tvangen alle arbeidstagere blir utsatt for når arbeidsgivere nekter å gi dem lønn medmindre de arbeider? ...Eller den tvang man utsettes for når man låner penge til rente, og ikke til avgift. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Er du i besittelse av informasjon som tilsier at dette har vært tilfellet i Ingebrigtsen-"saken"? Nei, dette var et svar til flyktningens prinsipielle utlegninger om emnet. Ikke om den konkrete saken. Geir 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Tvang forutsetter, slik jeg ser det, at det fremsettes trusler om voldsbruk, noe jeg ikke tror har skjedd her. Nei, det tror ikke jeg heller, i den første saken. Men nå har jeg dårlig grunnlag for å tro hverken det ene eller andre. I den andre saken var det kanskje litt verre, siden han tok nøkkelen fra henne når hun ville låse ham ute etter at han ikke tok et nei for et nei. (Ifølge kvinnen.) Er det tvang om jenta tror at hun vil fremme sin karriere innen politiken ved å ligge med de innflytelsesrike og derfor legger seg etter disse? Hvordan skal de innflytelsesrike se forskjellen mellom de som blir "tvunget" (siden de håper å oppnå noe de ellers ikke ville fått) og de som bare har lyst? Eller muligens bør alle politikere kastreres? Jeg har ingenting imot sex, og det får være opp til jentene å bestemme selv når de vil ha det. Også i politikken. Men jeg mener det er helt kurant at partiet (enten det er Ap eller Venstre eller andre partier) sier at unge jenter er off limit for gamle partigubber. Nettopp fordi det er umulig å vite forskjell. De gubbene - og de unge jentene - som synes det er dumt får finne seg et annet parti... Dette er vel samme tvangen som prostituerte blir utsatt for når de forventer å få penger for sine tjenester? (Altså de blir tvunget inn i prostitusjonen siden kundene nekter å gi dem penger om de ikke får noe igjen for det). Nei. Dersom en kvinne velger prostitusjon (gjerne som løsning på økonomiske problemer) er det ikke det samme som at noen tvinger dem til å prostituere seg for å oppnå noe som ikke er relatert til dette. At Arbeiderpartiet ikke vil ha det stemplet på seg skjønner jeg godt, helt uavhengig av mitt personlige syn på sex og prostitusjon. For ikke å nevne den tvangen alle arbeidstagere blir utsatt for når arbeidsgivere nekter å gi dem lønn medmindre de arbeider? Nei, det er det samme som at arbeidsgiveren sier at du må ha sex med meg for å få jobben i utgangspunktet. Det må du gjerne synes er greit, men unge Reitan må kunne være uenig og si til sine kjøpmenn at "Beklager, men skal du være med i Rema-familien så er sånt ikke greit." Og det er det som skjer her. Partiet sier at "hos oss er slikt ikke greit". Geir Endret 6. desember 2012 av tom waits for alice 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Problematikken her er vel at ett eventuellt overgrep, eller utnyttelse ikke er avhengige av de handlinger som har skjedd men sinnstilstanden til en (eller begge) av partene. Mao er det et overgrep om vedkommende "syns det", dvs at anklager kan gjøre motpart til kriminell ved bare "å tenke seg det" Endret 6. desember 2012 av Skatteflyktning 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Problematikken her er vel at ett eventuellt overgrep, eller utnyttelse ikke er avhengige av de handlinger som har skjedd men sinnstilstanden til en (eller begge) av partene. Mao er det et overgrep om vedkommende "syns det", dvs at anklager kan gjøre motpart til kriminell ved bare "å tenke seg det" Og derfor har vi gamle gubber lært (allerede når vi var unge) at den sikreste måten å bli mistolket på, er å ikke holde lillemann i buksa når det er unge jenter til stede som du jobber med eller på annen måte skal ha et profesjonelt forhold til. Det er ikke rakettforskning dette, men det er tydeligvis litt vanskelig for en del politikere å huske den lærdommen. Geir Endret 6. desember 2012 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Og derfor har vi gamle gubber lært (allerede når vi var unge) at den sikreste måten å bli mistolket på, er å ikke holde lillemann i buksa når det er unge jenter til stede som du jobber med eller på annen måte skal ha et profesjonelt forhold til.Evt kan man komme til konklusjonen at det er noe galt med lovene som overlater til anklager å bestemme om en kriminell handling har skjedd eller ikke?Det er ikke rakettforskning dette, men det er tydeligvis litt vanskelig for en del politikere å huske den lærdommen.De av oss som jobber mellom 60-100 timer i uka blir det smalhans på tydeligvis 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Evt kan man komme til konklusjonen at det er noe galt med lovene som overlater til anklager å bestemme om en kriminell handling har skjedd eller ikke? Det kan man selvsagt argumentere for, men slik er det nå en gang, og vi (menn og kvinner) vet det. Jeg synes det er galt med lover som straffer folk for å røyke hasj, men jeg vet bedre enn å fyre opp en midt på Torgalmenningen av den grunn. De av oss som jobber mellom 60-100 timer i uka blir det smalhans på tydeligvis Du jobber ikke 100 timer i uka, du bruker dem på forumet. Og velger du forumet framfor sex kan du ha det så godt... Geir Endret 6. desember 2012 av tom waits for alice 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Det kan man selvsagt argumentere for, men slik er det nå en gang, og vi (menn og kvinner) vet det. Jeg synes det er galt med lover som straffer folk for å røyke hasj, men jeg vet bedre enn å fyre opp en midt på Torgalmenningen av den grunn.Joda, men da er vi tilbake til lovlig/ulovlig vs rett/galt igjen. Du jobber ikke 100 timer i uka, du bruker dem på forumet. Og velger du forumet framfor sex kan du ha det så godt... Nei takk og pris gjør jeg ikke det lenger, men det er en viss fare for at det går den veien igjen. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Jeg foreslår at vi fra nå av kun tillater munker, nonner og evnukker adgang til politikken så slipper vi slike saker. 2 Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 (endret) Hva er overgrepet? Stoltenberg formidler svar her http://www.aftenpost...kt-7060930.html Informasjonen om at tidligere statssekretær Roger Ingebrigtsen har hatt en seksuell relasjon til en 17-åring, kom svært overraskende på statsminister Jens Stoltenberg (Ap). Saken er aldersforskjellen Slik som saken utvikler seg ser jeg ikke bort fra at man vil vil definere nye saker som erstatning for opprinnelig sak... ? "Jeg ble også misbrukt av Ingebrigtsen" Interessant hvem som ble plassert i panelet for Debatt i NRK igår, to KRF'ere i harnisk over umoralen, og interessant hvem som ikke ville delta "umoralen" = media Opinion om saken Men i Troms fylke er oppslutningen om partiet 25,7 prosent, viser NRK Troms' måling, som også ble tatt opp tirsdag. Det er et fall på 11 prosentpoeng fra forrige stortingsvalg, og 8–9 prosentpoeng lavere enn to fylkesmålinger i september. Endret 7. desember 2012 av Rosario 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå