Gå til innhold

Hva er det denne Ingebrigtsen har gjort gale..?

Anbefalte innlegg

Jenta er stokke dum, jeg kjenner folk fra Skjervøy som forteller om ei blond gulrot som ikke akkurat var supersmart.

Smart nok til å komme inn på medisinstudiet. Har studert medisin i 2 år, står det på CVen hennes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun er av den typen som kommer med så dumme kommentarer at man får lyst til å bryte handa gjennom trynet i fotvilelse.

Etter en skoledebatt hvor temaet skolebøker ble tatt opp kom hun med følgende kommentar til at AP ønsket gratis skolebøker: "Lommeboka bør ikkje være den viktigste boka man skal tenke på når man går på skolen"...

Lenke til kommentar

Og så gikk debatten fra gjennomsnittlig til smålig. Da er det på tide med mitt yndlingssitat igjen, skjønner jeg:

"Great minds discuss ideas; average minds discuss events; small minds discuss people."

- Eleanor Roosevelt

Det måtte jo ende slik når hun ble navngitt. Hva i all verden har damens antatte/påståtte intelligens med saken å gjøre? Har dumme damer mindre krav på sympati enn smarte?

Geir :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Og så gikk debatten fra gjennomsnittlig til smålig. Da er det på tide med mitt yndlingssitat igjen, skjønner jeg:

"Great minds discuss ideas; average minds discuss events; small minds discuss people."

- Eleanor Roosevelt

Det måtte jo ende slik når hun ble navngitt.

Noe merkelig ettersom den annen part ble navngitt i post #1 uten store problemer som følge

Lenke til kommentar

Jeg mener det samme som forrige gang vi hadde en slik diskusjon: Politikk er ikke noen frøkensport, og ikke er jeg sikker på om vi er tjent med at den blir det. Det er ikke noe argument for å gå til den motsatte ytterlighet.

Og så mener jeg at det godt kan være noen ting man ikke liker som ikke er rasisme.

Hvordan vil du argumentere for at poltikken ikke bør være en "frøkensport"? Jeg antar at du med "frøkensport" mener et fair spill der man tar hensyn til andres følelser. Så, er vi best tjent med at våre folkevalgte er kyniske maktmennesker som ikke skyr noen midler for å komme seg opp og fram, og som setter seg selv og partiet først, alltid?

Eller er vi best tjent med mer fintfølende politikere som har integritet, empati og som lar sine handlinger styres av verdier? Altså, det motsatte av Arbeiderparti-politikere.

Endret av Spenol
Lenke til kommentar

Opplagt. Så da er det bare å spørre seg selv et spørsmål. "hva var poenget"?

Vet ikke helt. Hvilket poeng?

Hvordan vil du argumentere for at poltikken ikke bør være en "frøkensport"? Jeg antar at du med "frøkensport" mener et fair spill der man tar hensyn til andres følelser.

Med frøkensport, med oppriktig unnskyldning til alle frøkener der ute, mener jeg ideen om at det er viktigere at man er snill, enn at man noe vil.

Så, er vi best tjent med at våre folkevalgte er kyniske maktmennesker som ikke skyr noen midler for å komme seg opp og fram, og som setter seg selv og partiet først, alltid?

Nei, vi er best tjent med at våre folkevalgte er folk som vil noe, og som setter saken først. Og vi er tjent med at menn og kvinner er likeverdige og likebehandles i politikken. Det var en kommentar til norskgoys spørsmål om jeg mente at kvinner (kvinnelige politikere) er "jomfruer som må reddes"

Eller er vi best tjent med mer fintfølende politikere som har integritet, empati og som lar sine handlinger styres av verdier? Altså, det motsatte av Arbeiderparti-politikere.

Jeg håper jo absolutt at de har både integritet og empati. Jeg ser ingen motsetning der.

Lenke til kommentar

Jeg antar at du med "frøkensport" mener et fair spill der man tar hensyn til andres følelser. Så, er vi best tjent med at våre folkevalgte er kyniske maktmennesker som ikke skyr noen midler for å komme seg opp og fram, og som setter seg selv og partiet først, alltid?

Det er vel irrelevant hva du eller resten av velgerne mener, det som er relevant er hva som er best for den enkelte politiker. :)

Du mener det motsatte av politikere, uansett tilhørighet.

Lenke til kommentar

Vel, nå kommer en ny sak opp, en ny kvinne, som av partiet i dag oppfordres til å anmelde forholdet. En sak som var avsluttet for tre år siden både av kvinnen, Ingebrigtsen og det lokale partiet som håndterte saken.

Jeg må si at dette reagerer jeg på. Når en sak er skværet opp og partene er forlikt, hvordan kan man flere år etterpå ta opp saken på nytt, endog involvere påtalemyndigheten? Et ord er ikke lenger et ord, beklagelse og tilgivelse betyr ikke noe lenger?

Politiet er ikke her for hver eneste liten uoverensstemmelse. Det meste gjør vi opp oss i mellom, og blir ferdig med saken. Og når forhold er skværet opp, så holder en hedersmann seg til det. Å ta opp saken på nytt da årevis senere, er uredelig og minner om dobbeltstraff.

Endret av twb
Lenke til kommentar

Her har vi to navngitte personer som innrømmer å ha drevet hor med hverandre, utenfor ekteskapet. De burde kakstrykes. Ingebrigtsen som har mistet automobiltillatelsen i tillegg, burde plasseres i en av de statlige straffekolonier, for å virke som stenhugger.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...