tom waits for alice Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Hvordan gavner dette Henriksen og Brenna? Det lå an til kampvotering mellom Henriksen og Ingebrigtsen. Sterke krefter i lokallagene var uenig med nominasjonskomiteen og ønsket Ingebrigtsen på første plass. Slik nominasjonsmøter fungerer i de fleste partier er det anledning til å reise benkeforslag på andre kandidater, og det ville etter sigende skjedd her. Da kunne faktisk Ingebrigtsen stjålet førsteplassen fra Henriksen. Og Henriksen ville da ikke automatisk fått andreplassen, der måtte han ha kjempet mot Knutsen... Geir 1 Lenke til kommentar
kim009 Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 (endret) SLETT Endret 19. desember 2012 av kim009 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Beleilig å føle seg "presset". 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Jenta føler nå seg presset til å trekke seg fra AP-lista http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/25-aringen-trekker-seg-fra-nominasjonen-i-Troms-7060708.html Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Så ser det ut som det kan bli en sak med bare tapere. Gitt at det ryktes at også Henriksen vil bli byttet ut (med Christin Kristoffersen) på en ny nominasjonsliste... Geir 1 Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 ^Det håper jeg inderlig. Nettavisen har forresten gått ut med navn nå. Er vel eneste nettavisen som har gjort det så langt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Nå har altså Kristina Torbergsen (jeg skriver navnet her i og med at det allerede er publisert på en nasjonal nettavis, og at listen til Troms AP uansett er offentlig informasjon og hun er umulig å ikke se der) stengt både bloggen sin og twitter-kontoen sin. Rart det der... 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner. Noen har virkelig pisset i buksa, og det er ikke lurt gjort i Nord-Norge midt på vinteren. 4 Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Det blir mer og mer merkbart at vi lever i PR-rådgivernes tidsalder. Ingebrigtsen sier nå at han synes det er "trist" at 25-åringen trekker seg, og at hun er en "veldig, veldig flink politiker" som han har "stor respekt for". I forrige uke uttalte han at "alt" var hans feil. Ja, dette er den naturlige reaksjonen til et menneske som får sin politiske karriere ødelagt, og som blir svertet og hengt ut som mulig overgriper. Alle forstår at dette er pisspreik og at Ingebrigtsen i virkeligheten føler seg dolket i ryggen og nå ikke kan ha noe annet enn forakt for de som utførte dette planlagte karakterdrapet. Men den "korrekte" PR-strategien er å trekke seg fra alle verv, legge seg mest mulig flat, ta på seg all skyld og vise mest mulig sympati for den påstått fornærmede part. Med andre ord det motsatte av det som ville vært et menneskes naturlige reaksjon. "Kommunikasjonsekspert" Hans Geelmuyden sier nå at Ingebrigtsen har gjort "det eneste riktige". Det kan vel ansees som et omvendt kvalitetsstempel. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Jenta er stokke dum, jeg kjenner folk fra Skjervøy som forteller om ei blond gulrot som ikke akkurat var supersmart. Hun ar prøvd å "være taktisk" og avslørt sex for å atille RIi et dårlig lys slik at Mathisen kunne få stortingsplass uten å foreta en konsekvensanalyse. Jeg godter meg, dette går mes til å bevise at ungdomapolitikere er stokk dumme 5 Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 (endret) Jenta er stokke dum, jeg kjenner folk fra Skjervøy som forteller om ei blond gulrot som ikke akkurat var supersmart. Hun ar prøvd å "være taktisk" og avslørt sex for å atille RIi et dårlig lys slik at Mathisen kunne få stortingsplass uten å foreta en konsekvensanalyse. Jeg godter meg, dette går mes til å bevise at ungdomapolitikere er stokk dumme Tja. Kan hende hun er dum som et brød og ikke innså at den antatte svertekampanjen ville bli gjennomskuet, og at fratredelsen som stortingskandidat bare er en falitterklærling og forsøk på å bevare æren. Nå, etter at hun trakk seg, heller jeg likevel mot at hun ikke primært hadde uredelige hensikter ettersom hun utvilsomt må ha diskutert dette med Brenna og muligens Henriksen, og da måtte ihvertfall de skjønt hva som ville skje. Endret 3. desember 2012 av Irrelevant Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Stoltenberg uttaler: opplysningene om relasjonen ikke er forenlig med å ha tillitsverv i et politisk parti. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Stoltenberg-om-Ingebrigtsen-saken-Ikke-forberedt-pa-noe-slikt-7060930.html Det har vært tett kontakt mellom partiet og jenta. Tja, det kan han si to ganger, tettere kontakt er vel tilnærmet umulig. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Nå, etter at hun trakk seg, heller jeg likevel mot at hun ikke primært hadde uredelige hensikter ettersom hun utvilsomt må ha diskutert dette med Brenna og muligens Henriksen, og da måtte ihvertfall de skjønt hva som ville skje. Det er ikke sikkert at de forutså at Ingebrigtsen ville gå ut med dette offentlig i egen regi, og dermed sette dagsorden. Kanskje trodde de at han ville trekke seg stille fra nominasjonen. Dersom det var slik at det var et komplott... Jenta er stokke dum, jeg kjenner folk fra Skjervøy som forteller om ei blond gulrot som ikke akkurat var supersmart. Og dette er grunnen til at det kanskje hadde vært like greit om hun ikke var blitt navngitt, selv om jeg prinsipielt mener det var nødvendig og riktig. Geir Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Samtidig er det kanskje like greit at hennes politiske karriere stopper som følge av saken. Darwin og alt det der, hun virker, som Doofen sier, ikke å være den skarpeste kniven i skuffa. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Det er nesten tre tusen dager siden forholdet mellom "jenta" og Ingebrigtsen ble innledet, men hun valgte altså å "varsle" noen få dager før nominasjonsvalget. Folk som tror at dette bare er en "mulig konspirasjon" bør også holde muligheten åpen for at månen består av ost. Bokstavelig talt. Siden ingen har tatt boreprøver i månens kjerne, er det jo en mulighet for at hoveddelen består av grønn ost. 3 Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Samtidig er det kanskje like greit at hennes politiske karriere stopper som følge av saken. Darwin og alt det der, hun virker, som Doofen sier, ikke å være den skarpeste kniven i skuffa. Noen må jo representere de dumme velgerne også? 2 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Det er nesten tre tusen dager siden forholdet mellom "jenta" og Ingebrigtsen ble innledet, men hun valgte altså å "varsle" noen få dager før nominasjonsvalget. Var det ikke Brenna som varslet om dette? Og kan vi begynne å bruke navnet til "kvinnen" istedet for å stille oss bak tidenes dårligste forsøk på anonymisering? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 All den tid navnet er offentliggjort i media vil jeg anta at ja, det kan du. Men du kan vanskelig tvinge andre til å gjøre det, så folk må nesten få lov til å skrive "jenta" om de vil. 2 Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 (endret) Synes det verste ved denne saken er hvor sterkt avisene forsømmer sitt ansvar som vaktbikkjer i samfunnet ved å gå så langt for å holde henne anonym til tross for at hun stod på rett bak Ingebrigsten på kandidatlista. Nettavisen er et hederlig unntak. Håper dette problemet er noe som blir satt på dagsorden. Internett er en fantastisk oppfinnelse, vanskeligere å holde snusk skjult når det ikke er noen få som kontrollerer informasjonsstrømmen. Endret 4. desember 2012 av Irrelevant 2 Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 (endret) Vi fant jo svaret uten å ta veien om fakta Endret 4. desember 2012 av Rosario Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå