norskgoy Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Hva skrev hun der? Hun skrev om sin nesegrusbeundring av sine store politiske helt... Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Hun skrev om sin nesegrusbeundring av sine store politiske helt... Som selvsagt ikke hadde noe med noe av dette å gjøre, og står fjellstøtt på nominasjonslisten. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Det sitatet der skal det en ekstraordinær vond vilje til for å forstå på den måten. 2 Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 For høyt østrogennivå var min første tanke da jeg så det. At noen så dårlig til å formulere og argumentere kan jobbe i pressen er skremmende. Ja trist. Ekstra trist sidan ikkje alle veit at samme Jacobsen også er Biff Malibu, vokalist i Gluecifer. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 http://www.itromso.no/nyheter/article6784395.ece http://www.itromso.no/nyheter/politikk/article6778699.ece Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 (endret) Er det andre som reagerer på at ungdommer på 17 år på den ene siden er "skjøre" og "sårbare" individer som må beskyttes som om de var barnehageunger, mens de på den andre siden får delta i politikken og samfunnsdebatten der alvorlige beslutninger blir til? Er det ikke en motsetning her? Jo, jeg synes dette er rart. Det sies at jenter ligger 2 år foran gutter når det gjelder modenhet, dvs, denne jenta ville normalt sett vært på nivå med en 19 års gammel gutt. Dèt betyr ikke at en 14 års gammel jente er lovlig seksuelt sett, aldersgrense er fortsatt 16 år. Da jeg var 17 år, var jeg i fullt arbeide, jobbet langs hele Norskekysten på båt som kokk. Hadde ansvar for ett helt mannskap, med proviantering, til dels det økonomiske, renhold og var borte hjemmefra i måneder av gangen i ett av verdens mest værharde kyststrøk. Jeg hadde også betalt for meg hjemme fra jeg var ca 15 år, dette gjaldt klær, mat og husleie. Tidligere, var det normalt at gutter på ca 12 - 14 år hadde fått sin første færing, og deltatt i Lofot og Finmarkfiske før de var 14 år. I dag kan altså ikke en jente på 17 år, som normalt skulle vært like moden som en 19 års gammel gutt, be en "gamling" om å "dra til helvete" hvis han prøvde seg...... "Hvis" historien virkelig er slik jenta har beskrevet, hun har brukt denne sak i ett spill, å få Ingebrigtsen bort. Hun kan like godt ha brukt sitt forhold til Ingebrigtsen for å albue seg lettere frem i politikken, særlig i Troms. Bare hun og Ingebrigtsen som vet sannheten. Makt og avmakt er sentralt i AP nå. Det har alltid vært slik. I uendelige tider, har man giftet seg til rikdom, makt og anseelse. På 17 og 1800- tallet og tidligere, hvis husbonden døde, så kunne det hende tjenestegutten giftet seg med enka..... Selv om enka var både 20 og 30 år eldre enn tjenestegutten. Dett finnes det flust av eksempler på. Samme omvendt, hvis kona døde, kunne mannen gifte seg med tjenestejenta. Her var en vinn, vinn situasjon for begge. Tjenestegutten, var innarbeidet på gården, kjente dyr, gård og bruk. Han giftet seg på en måte til rikdom i den grad den fantes - eventuelt mindre armod enn den han befant seg i fra før. Enka, fikk igjen en ny mann, betydelig yngre, kjent på gården med dyr, bruk, og stell, kjente sikkert også eventuelle barn. Jeg velger å tro at Roger Ingebrigtsen er brukt av denne "jentunge" både under deres forhold, men også som ett offerlam etter dette forhold. Slike vil jeg ikke ha i politikken, skittent og uredelig spill fra første stund. Endret 8. desember 2012 av Vårbris 1 Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 May Valle er en klassisk kjønnsrasist. "jeg hørte noen har sagt at x har sagt". Jødehaterene i Hamas er jo mer etterettelig enn som så. Siste oppdatering er at det ikke nødvendigvis var Odd Eriksen nå, men hvemsomhelst..... Synes dette er enda værre med anklager uten adresse, selv om hun visserlig sa i "fylkeskommunens politiske toppledelse". Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Siste oppdatering er at det ikke nødvendigvis var Odd Eriksen nå, men hvemsomhelst..... Synes dette er enda værre med anklager uten adresse, selv om hun visserlig sa i "fylkeskommunens politiske toppledelse". Det var jo så meget bedre konkretisert av rasisten i talerstolen. Endret 10. desember 2012 av norskgoy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå