Populært innlegg Delvis Skrevet 30. november 2012 Populært innlegg Del Skrevet 30. november 2012 Disse svære oppslagene, han trekker seg - "dette er alvorlig for AP" blabla.. Kunne tro noen var blitt drept. Det står han har hatt forhold til en kvinne på 17 år. Ja, hva så? Hun er jo lovlig alder. Og har ikke en lovlig på 17 år lov å like en litt eldre? 13 Lenke til kommentar
Populært innlegg Bob Sacamano Skrevet 30. november 2012 Populært innlegg Del Skrevet 30. november 2012 Orkan i et vannglass. 16 Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 (endret) Roger Ingebrigtsen (46 år) Raymond Johansen støtter Ingebrigtsens valg om å trekke seg http://www.nrk.no/vi...B5778988CC97FB/ Raymond Johansen gav Ingebrigtsen beskjed om at slik adferd var "uakseptabelt"? Høres idiotisk ut. (Hvem er Raymond Johansen? I slekt med Reiulf Steen, nomenklaturet i AP. Hvem er Reiulf Steen? Tysk? http://www.houseofna...en-family-crest EU-tilhenger og globalist det også? det samme i hele AP-ledelsen antagelig) Hva dreier saken seg om om? Jeg vet ikke Endret 1. desember 2012 av Rosario Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Ingen verdensting. Men Norge har blitt som "venstresiden" har alltid anklaget Usa for; dyneløftere. Der en skal stemples godkjent om man skal få lov til å pule. Slik er radikalfeministenes vei til diktaturet. Med hurrarop, og der mannlig seksualitet er den ytterste kriminelle handlingen en kan tenke seg. 6 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 1. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2012 Det som er litt rart: Om dette var en i Frp ville partiet tapt på det , for da var det "sannheten om Frp". Når det er Ap blir det motsatt og bare sympatibølge for personen som partiet vil vinne på. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 (endret) Man kan selvsagt gjøre dette til "frp er alltid syndebukker...buuuhuuuu". Men Frp vil gjøre det eksakt samme mot Ap med denne saken. Dette er intet annet enn mannshat. Eksakt det samme det var i Søviknessaken f.eks. Oppurtinistene, som politikere er, vil selvsagt bruke det for å styrke sin egen makt. Endret 1. desember 2012 av norskgoy Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 (endret) Med tanke på hvor tregt AP reagerte mht. Våga-ordfører. Muligheten er tilstede for at dette er "karakterdrap" for å gavne en konkurrent (vet ikke hvem i så fall). Roger Ingebrigtsen virker rimelig oppegående på meg. Han [R. Johansen] forteller at han fikk bekymringsmeldinger fra Troms Arbeiderparti som han valgte å følge opp Hvem produserte den "bekymringsmeldingen" skulle jeg likt å vite. Endret 1. desember 2012 av Rosario Lenke til kommentar
elghunk Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 (endret) Vi trenger ikke noen statskirke når vi har politikere som oppfører seg som prester. Det er da fint at politikere finner sammen og gjør ting som er hyggelige sammen. Dessverre synes det som om hovedpersonen selv mener han har gjort noe galt. Så lenge det ikke er snakk om press eller voldtekt, bør begivenhetene i 2004 oppfattes som en gladsak. Jeg er mindre glad for at Ingebrigtsen prøver å lure oppmerksomheten vekk fra at jenta var et barn til å fokusere på aldersforskjellen. Det er vel ingen som reagerer på aldersforskjellen i seg selv? Skulle ønske han hadde stått for dette i stedet for å ta politisk korrekt avstand. Vi har rekriminalisert prostitusjon (i en særegen variant). Jeg lurer på om det neste blir at vi rekriminaliserer ekteskapsbrudd eller setter den seksuelle lavalderen dit hvor det norske folk tilsynelatende vil ha den: 18 år. Endret 1. desember 2012 av elghunk Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Disse svære oppslagene, han trekker seg - "dette er alvorlig for AP" blabla.. Kunne tro noen var blitt drept. Det står han har hatt forhold til en kvinne på 17 år. Ja, hva så? Hun er jo lovlig alder. Og har ikke en lovlig på 17 år lov å like en litt eldre? Joda, det er lov. Det hadde vært greit om han hadde funnet seg ei utenfor partisystemet. Men dette handler om at en person utnytter sin stilling til å skaffe seg et ligg. Det er ikke greit. En ungdomsorganisasjon skal ikke være noe harem for eldre politikere. Lenke til kommentar
elghunk Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Joda, det er lov. Det hadde vært greit om han hadde funnet seg ei utenfor partisystemet. Men dette handler om at en person utnytter sin stilling til å skaffe seg et ligg. Det er ikke greit. En ungdomsorganisasjon skal ikke være noe harem for eldre politikere. Jeg klarer ikke helt se logikken i dette. Det er greit å ha sex med en 17-åring utenfor partiapparatet, men ikke innenfor? Er en 17-åring moden til å ta selvstendige samleie-bestemmelser utenfor en politisk organisasjon, men blir plutselig umoden når vedkommende havner innenfor? Bør vi ikke da endre seksuallovgivningen og ha en flytende seksuell lavalder etter situasjon? Hvordan vet du er han har utnyttet sin stilling? Kanskje de bare var seksuelt tiltrukket av hverandre,og at de ville havnet i sengen også om situasjonen var en annen? Dette vet vi vel ikke noe om? 4 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 http://www.siste.no/motormagasinet/article6331222.ece Skikkelig villbasse han derre Roger... Men OT så er det AP, det er sosialister og man kan ikke annet enn å forvente slikt av de. Stikker hverandre i ryggen det øyeblikket de er i veien eller ikke kan gagne de andre sosialistene... Just sayin... 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 – Jeg mistet sertifikatet for fire måneder og fikk en bot på 8000 kroner. Jeg erkjente selvfølgelig forholdet med en gang.Det er ingen grunn til å lete etter unnskyldninger. Det er en veldig dum ting å kjøre for fort. Det gjorde jeg. Det er en uting som man får ta konsekvensen av. Jeg finner ingen grunn til å bortforklare dette, sier Ingebrigtsen til Nordlys. Hvis dette er riktig sitert, så høres mannen ut som han selv ikke er mer enn såvidt over seksuell lavalder, stakkars ... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 (endret) Jeg klarer ikke helt se logikken i dette. Det er greit å ha sex med en 17-åring utenfor partiapparatet, men ikke innenfor? Er en 17-åring moden til å ta selvstendige samleie-bestemmelser utenfor en politisk organisasjon, men blir plutselig umoden når vedkommende havner innenfor? Bør vi ikke da endre seksuallovgivningen og ha en flytende seksuell lavalder etter situasjon? For lovgivningen er det selvsagt like greit. For samfunnet i sin alminnelighet burde det være det også. Men for partiet er det ikke sikkert det er greit at det oppstår rykter om at man kan ligge seg til posisjon om man er ung jente. Om det burde være en bekymring kan diskuteres, men det er åpenbart at etter dagens samfunnsmoral så er det et hensyn partiene tar. Hvordan vet du er han har utnyttet sin stilling? Kanskje de bare var seksuelt tiltrukket av hverandre,og at de ville havnet i sengen også om situasjonen var en annen? Dette vet vi vel ikke noe om? Nei, selvsagt vet vi ikke det. Men nettopp fordi vi ikke kan vite det, blir problemet for partiet det samme uansett. Geir Endret 1. desember 2012 av tom waits for alice 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 (endret) Jeg klarer ikke helt se logikken i dette. Det er greit å ha sex med en 17-åring utenfor partiapparatet, men ikke innenfor? Er en 17-åring moden til å ta selvstendige samleie-bestemmelser utenfor en politisk organisasjon, men blir plutselig umoden når vedkommende havner innenfor? Bør vi ikke da endre seksuallovgivningen og ha en flytende seksuell lavalder etter situasjon? Hvordan vet du er han har utnyttet sin stilling? Kanskje de bare var seksuelt tiltrukket av hverandre,og at de ville havnet i sengen også om situasjonen var en annen? Dette vet vi vel ikke noe om? Det kan vi ikke vite sikkert, men muligheten for grov utnyttelse i slike sammenhenger er så store at toleransen må være lav. Toppolitikere har enorm status, og det er grunn til å tro at dette forholdet aldri ville blitt noe av om han bare var en vanlig arbeidskar. Det er nok ikke helt lett heller, å motstå tilnærmelser fra noen du beundrer så stort som en ungdomspolitiker beundrer en stortingsmann. Dessuten tar det seg dårlig ut i alle fall - ikke bare fordi det kan gi inntrykk av at her kan man ligge seg til topps, men også fordi foreldre kan tro at lar man jentungen bli med i AUF, er sjansen stor for at hun vil bli sjekket opp av gamle griser. Jeg har ikke unger selv enda, men kan levende se for meg at foreldre helst vil slippe sånne tanker. Endret 1. desember 2012 av Isbilen Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Å ha sex med en 17-åring må selvfølgelig være greit. Mange vil nok rynke på nesa av det, men det bør ikke være nok til å ta knekken på en politisk karriere. Problemet her er ikke så mye at jenta er 17 som at jenta hadde verv i AUF, og at hun ble kjent med Ingebrigtsen på grunn av dette vervet. Det har ingenting med mannshat å gjøre, det handler om at man ikke kan ha en kultur hvor maktposisjoner kan brukes til å få seg smårips, og hvor man ikke kan ligge seg oppover karrierestigen. Man kan jo også se på det på en litt annen måte: Partiet har helt klare retningslinjer for denne typen atferd. Når disse retningslinjene brytes, så får det konsekvenser. Man kan selvfølgelig kritisere retningslinjene i seg selv, men Ingebrigtsen var klar over at de var der og hadde akseptert dem. Det kan godt hende at han var forelsket i jenta, eller at hun ville ha ham av helt andre grunner enn hans maktposisjon, men det trenger ikke reglene i partiet å ta hensyn til. 2 Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 (endret) Det kan vi ikke vite sikkert, men muligheten for grov utnyttelse i slike sammenhenger er så store at toleransen må være lav. Toppolitikere har enorm status, og det er grunn til å tro at dette forholdet aldri ville blitt noe av om han bare var en vanlig arbeidskar. Det er nok ikke helt lett heller, å motstå tilnærmelser fra noen du beundrer så stort som en ungdomspolitiker beundrer en stortingsmann. (jeg forutsetter at jenta var >= 16 år) Det er vel snarere Ingebrigtsen som er drømmen her for en AUF-er? Ikke en jente på 17 år - verden er full av jenter på 17 år. man ikke kan ha en kultur hvor maktposisjoner kan brukes til å få seg smårips, og hvor man ikke kan ligge seg oppover karrierestigen. Så vidt jeg husker hadde Brundtland et forhold til Steen. Det normale i et parti er mange slike forhold. Det blir et problem når ei 17-årig jente føres opp på førsteplass på liste. Saken var 5 år gammel.. eller enda eldre. Endret 1. desember 2012 av Rosario 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 I morgen skulle det avgjøres hvem som skulle få topplassen på Troms` liste. Kampen stod mellom Roger Ingebrigtsen fra Tromsø og tidligere AUF-leder Martin Henriksen fra Harstad. Nå viser det seg at Henriksens kjæreste, Tonje Brenna, som nå er rådgiver for statsminister Jens Stoltenberg, fikk høre jentas historie for en uke siden og bragte den videre til statssekretær Karl-Eirik Schjøtt-Pedersen ved Statsministerens kontor. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Tonje-Brenna-meldte-fra-om-Ingebrigtsen-saken-7059622.html Hva? Henriksen har også hatt sex innad i Partiet!! Det er vel det som kalles innavl? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Martin Henriksen avviser kjennskap til Roger Ingebrigtsens forhold http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Martin-Henriksen-avviser-kjennskap-til-Roger-Ingebrigtsens-forhold-7059542.html Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 - Kampen stod mellom Roger Ingebrigtsen fra Tromsø og tidligere AUF-leder Martin Henriksen fra Harstad Typisk Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Så om du er fotballproff, realitystjerne, rik, osv. så er det helt greit å utnytte sin posisjon(eller at jenter utnytter deg for å tjene på det) men om en politiker ligger med en yngre politiker er det helt krise? Hadde likt fyren mye bedre om han sa:" ja, jeg hadde ett forhold til en ung jente, og det var digg!" 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå