Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nybygg blinker DRAM og CPU, kutter strøm etter 5-6 sekunder

Anbefalte innlegg

Hei!

Satt nettopp sammen en ny maskin med disse spesifikasjonene:565899_10151138033542312_868841735_n.jpg?oh=fe216fa5dc56ea42a0c5923ac21491b9&oe=50BAF9C8&__gda__=1354468898_526ac1632e148170e160fac938368ca2

Den eneste endringen som er gjort, er at kabinettet er byttet ut med et annet som har 3 x 120mm vifter, og en på rundt 140.

Etter å ha montert, koblet opp og skrudd på PSU, starter viftene: Så følger ett blink fra CPU led, ett fra DRAM led, ett fra CPU led, ett fra DRAM led, ett fra CPU led, og ett fra DRAM led, før strømmen kuttes.

Det går strøm til hovedkort og skjermkort, lampene lyser, men jeg får ingen respons fra power-knappen.

Om jeg skrur av PSUen, venter til lysene slukker, og så skrur den på igjen, får jeg samme resultat.

Har allerede feilsøkt det jeg kan i forhold til manualen på motherboardet, testet å boote med RAM-brikken på forskjellige steder, og tatt ut batteriet uten hell.

Noen ideer om hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ut fra den handlelisten din er det, for meg, umulig å se hvilket hovedkort og PSU det er snakk, altså jeg ser ikke hvilken produsent det er snakk om. Hovedkort, er det Asus, MSI, Gigabyte, Asrock eller? PSU, er det Corsair, Seasonic, Coolermaster, Antec hva?

Det som er klart er at boot går i en loop. altså CPU og RAM blir sjekket, så starter det opp på nytt igjen. Har du mulighet til det, last opp et bilde av hovedkort hvor vi kan se tilkoblinger fra PSU, og hvordan RAM er satt inn, etc.

Lenke til kommentar

4/6 PIN-kobling sitter som den skal, har allerede hatt den ute og kontrollert.

Hovedkortet er Asus, PSU er Chieftec.

Legger ved link til begge to.

Og hva mener du med at den går i loop? Etter den starter viftene første gang, skrur den seg av, og gir ingen respons på power eller reset-knapper. Det eneste alternativet er å skru av PSU, vente til lysene slukker, og skru den på igjen.

Skal forsøke å få tatt noen bilder, eventuelt en filmsnutt av hva som skjer i løpet av dagen.

PSU: http://ps.no/ArtDtl.aspx?i=179438&model=&salg=

Mainboard: http://ps.no/ArtDtl.aspx?i=303337&model=&salg=

Lenke til kommentar

Forklarte meg kanskje litt dårlig, men med loop mente jeg det du sier "Så følger ett blink fra CPU led, ett fra DRAM led, ett fra CPU led, ett fra DRAM led, ett fra CPU led, og ett fra DRAM led, før strømmen kuttes." BIOS sjekker CPU, så RAM, og deretter skulle VGA og BOOT_DEVICE led ha lyst opp, men BIOS går tilbake til CPU, så RAM igjen.

Sjekk at RAM brikkene sitter skikkelig og i rett spor, de bør stå i de lyse brune sporene. Den kontakten nær CPU'en skal ha en 8 pin kabel fra PSU og ikke 4 pin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...