Grimnar_ Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 (endret) Heisann, Nå trenger jeg seriøs hjelp! Det er første gang jeg bygger PC selv, alt har gått bra frem til nå. Slo PCn på, alt virka, innom BIOS, alt ok så det ut som. Starta med install av windows, men etter noen sekunder slo PCn seg av. Etter det fikk jeg ikke den ikke på igjen. Mye om og men, så fant jeg ut at PC kan starte, men kun om jeg tar ut skjermkortet (XFX Radeon HD 7950). Defekt ?? og nå får jeg men får bootmgr is missing ved oppstart. Etterpå prøvde jeg å installere windows med skjerm i DVI pluggen på hovedkortet (P8Z77-V), kommer frem til å velge disk jeg skal installere på (her ser jeg at den har blitt delt i en 100MB partisjon og resten på den andre).Får beskjed om at jeg ikke har mulighet til å intallere på noen av de. Kan heller ikke reparere. Nå er jeg ganske blank på hva jeg kan gjøre. Grim Endret 30. november 2012 av Grimnar_ Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 (endret) Ja, det skal ikke være lett det er sikkert. For det første glemte du første bud for forumet. Oppgi hvilken hardware du har, altså hovedkort, RAM, PSU, skjermkort (OK), etc. Uansett så bør ikke en PC slå seg av selv om det er noe galt med et skjermkort, restarte ja, men slå seg av? Har aldri opplevd det, dog er det aldri for sent å lære noe nytt. Det du sier om 100MB partisjon og resten av hard disken en annen, er slik det skal være med Windows 7 og Windows 8.Får du beksjed om at du ikke kan installere på noen av de partisjonene, prøv å slette begge og prøv på nytt å installere. En annen ting, er SATA satt til IDE eller AHCI i BIOS? Edit: Glemte å spørre om en ting, er begge 6 pins strømkablene koblet til skjermkortet? Endret 1. desember 2012 av Chavalito Lenke til kommentar
Grimnar_ Skrevet 1. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2012 Fant løsning på disk problemet, altså at windows nekta meg å installere på begge partisjonene. shift+F10 for å få opp cmd under windows intall også skrive bootrec /fixboot Skjermkortet har en 6 pins og en 8 pins, begge var koblet til i henhold til manualen. HW: ASUS P8Z77-V XFX Radeon HD 7950 Corsair Vengeance DDR3 1600MHz Corsair TX 750W PSU Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Okay, så det ordnet seg da. Fine greier. Lenke til kommentar
Grimnar_ Skrevet 1. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2012 men fortsatt får jeg ikke på PCn når skjermkortet er i Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 (endret) Prøv med en annet gpu. Eller prøv ditt kort i en annen pc. Eller du må inn i bios å velge hvilket kort som skal brukes, det i cpuen eller det i pci-e slotten. Kanskje en bios oppdatering kan hjelpe deg. Endret 1. desember 2012 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå