Gå til innhold

Jobb Nordsjøen

felepp

Anbefalte innlegg

Hei.

Eg har noken spørsmål angåande jobb i nordsjøen. Akkurat no holda eg på med læretiden min som kokk og er veldig interessert i å jobbe på Nordsjøen etterpå. No er spørsmålet korleis kan eg koma meg inn der?

Kor er det ein søker og har man eigentlig ei sjangs å koma seg inn der etter læretiden?

Eg er sjølvsagt villig til å ta alle kursane som trengst.

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjenner flere som jobber som kokk der. bare å gjøre ferdig læretid og ta sikkerhetskurs osv som trengs. det kan du ta via arbeidsgiver på plattform. vis intresse å kontakt statoil så vet de sikkert mer.

jeg vil bli elektriker på nordsjøen så noen som vet mer om det. arbeidsoppgaver,lønn,antall arbeidsplasser. hørt det er få plasser :(

Lenke til kommentar

Takk for svaret. Skal nok prøva på det. Men skal eg helst ta kontakt med Statoil før eg har tatt sikkerhetskurs og førstehjelpskurs slik at de ser at eg er interessert og at de sender meg til de nødvendige kursene? Håper at finner noko svar på dine spørsmål og :-)

Lenke til kommentar

Nå er det veldig få operatørselskaper ( statoil, conocophillips ol. ) som har egne kokker.

Jeg vet Statoil har på noen plattformer. Sjansen for å komme inn der er nok relativt liten, men det er lov å søke! :)

Jeg ville tatt kursene på forhånd før jeg begynte ringerunden/søkerunden! Da er du klar på kort varsel!

ESS opererer mye rundt på norsk sokkel.

Ta kontakt med dem!

http://www.ess-norway.com/

Du trenger sikkerhetskurs og førstehjelpskurs i ESS som jeg vet om.

Kanskje kan du ta førstehjelpskurs etter at du har kommet inn der hvis du får tilbud!?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei. Tusen takk for svar.

ESS tar dessverre bare folk som har 5 års erfaring eller meir og det har eg ikkje.. Men korleis kan eg gjøre mest oppmerksom på meg når eg søke? Har du kanskje noko tips?

Eg kjennar nokon som jobber for Statoil i nordsjøen, men han har ein ledende stilling som elektriker. Er det ein kontakt som kunne hjelpe meg eller det veldig usannsynlig?

Lenke til kommentar

Takk for svaret. Skal nok prøva på det. Men skal eg helst ta kontakt med Statoil før eg har tatt sikkerhetskurs og førstehjelpskurs slik at de ser at eg er interessert og at de sender meg til de nødvendige kursene? Håper at finner noko svar på dine spørsmål og :-)

bare ta kontakt med Statoil først, kanskje kan de hjelpe deg med å få tatt riktige kurs, men har du nå kokke utdanning , fagbrev eller hva det heter på RM

Hei. Tusen takk for svar.

ESS tar dessverre bare folk som har 5 års erfaring eller meir og det har eg ikkje.. Men korleis kan eg gjøre mest oppmerksom på meg når eg søke? Har du kanskje noko tips?

Eg kjennar nokon som jobber for Statoil i nordsjøen, men han har ein ledende stilling som elektriker. Er det ein kontakt som kunne hjelpe meg eller det veldig usannsynlig?

elektrikker tror jeg ikke kan hjelpe deg der, men kanskje han vet noen råd ;)

Lenke til kommentar

Statoil krever 5 års erfaring ved ansettelse av kokker offshore.

Dette tror jeg er ganske vanlig også for kontraktører (ISS, ESS osv) som de fleste firmaer offshore bruker.

Kan hende det finnes andre firmaer som ansetter folk med mindre erfaring, disse vil om så være en god portal når du har nok erfaring til andre firmaer. Folk med tidligere offshore-erfaring som vet hva de går til har et stort fortrinn blandt andre jobbsøkere.

Anbefaler deg å bruke google, finn og andre rekrutteringssider hyppig så kanskje du finner noe.

Uten å være en drømmeknuser tror jeg du må belage deg på å "starte" på land.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...