labbus Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Farsan har en router i stua som er oppe å går. Når jeg konfigurerte denne på Pc`n hans(win7) og kabla første gang, var hastighet og alt i orden. Deretter satte jeg maskinen ut i gjesterommet der han vil ha den. Ca 5-6 meter unna. Satte inn denne Usb Sticken (Jensen Airlink Nano) i usb-porten og inn med cd`n som fulgte med. Likevel er signalene helt på bånn, 2 av 5 på denne skalaen som vises nederst i høyre hjørne. Han fikser å laste e-post men surfing er rett å slett elendig. Hastigheten inn på routeren er 7mb/s. La ut en video så dere kan se hvor routeren er plassert i forhold til den stasjonære Pc`n hans på gjesterommet. Må nevne at jeg prøvde denne usb-sticken først men denne var død. Deretter la jeg inn Jensen sin. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 (endret) Hvorfor kjøper du Jensen USB-stick og DLINK-router? Begge produktene kan jeg si av erfaring er dårlige. Endret 30. november 2012 av Lacim 1 Lenke til kommentar
medlem-230551 Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 (endret) Har dere nettop fått internett? Det er ikke sikkert det er noe gerdig med rutern, kanskje nettet... Bruk denne og gi oss hastigheten. http://speed.bredbandsguiden.no/?referer=itavisen.no Endret 30. november 2012 av medlem-230551 Lenke til kommentar
labbus Skrevet 30. november 2012 Forfatter Del Skrevet 30. november 2012 (endret) Har dere nettop fått internett? Det er ikke sikkert det er noe gerdig med rutern, kanskje nettet... Bruk denne og gi oss hastigheten. http://speed.bredban...rer=itavisen.no Jag var inne på Min side for ca 3 timer siden(gubben flytta inn i går) og sjekka surfebarometeret. Under 1 mb/s Skal sjekke linken din i morgen da jeg bor et stykke fra gubben. Endret 30. november 2012 av labbus Lenke til kommentar
medlem-230551 Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Hvorfor kjøper du Jensen USB-stick og DLINK-router? Begge produktene kan jeg si av erfaring er dårlige. 'Enig, men Jensen ruter er bra! Har det selv og den yter bra. Lenke til kommentar
labbus Skrevet 30. november 2012 Forfatter Del Skrevet 30. november 2012 Hvorfor kjøper du Jensen USB-stick og DLINK-router? Begge produktene kan jeg si av erfaring er dårlige. Routeren tror jeg fungerer bra(hverfall kabla) denne Jensen saken har jeg hatt liggende i en skuff hjemme hos meg selv et halvt år. Testet denne da denne D-link Usb adapteren ikke funka. Lenke til kommentar
labbus Skrevet 30. november 2012 Forfatter Del Skrevet 30. november 2012 Jeg kan bytte både D-link routeren og D-link Usb-adapteren om det trengs, men trenger en god grunn(for Routeren)..? Lenke til kommentar
medlem-230551 Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 ikke bytt noe før du vet om det er internett signalet eller ruteren det er noe gæ'li med. Prøv å koble selve internett-adapteret til pc-en istedet for gjennom ruteren og test nett-hastigheten. Lenke til kommentar
labbus Skrevet 30. november 2012 Forfatter Del Skrevet 30. november 2012 ikke bytt noe før du vet om det er internett signalet eller ruteren det er noe gæ'li med. Prøv å koble selve internett-adapteret til pc-en istedet for gjennom ruteren og test nett-hastigheten. Adapteret(Jensen) er jo allerede koblet direkte til Pc`n. Den mottar jo signaler fra Routeren! Eller misforstår jeg deg?? Er ikke feil på internett inn til routeren, testet dette da jeg kabla første gang Pc/Router.. Lenke til kommentar
medlem-230551 Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Adapteret(Jensen) er jo allerede koblet direkte til Pc`n. Den mottar jo signaler fra Routeren! Eller misforstår jeg deg?? Du blander navn og uttrykk her. du har: [Kontakt]--ledning----Adapter-----ruter---PC Jeg sier du skal ta: [Kontakt]--ledning----Adapter--PC Får å teste om det er ruteren det er noe feil med... Lenke til kommentar
labbus Skrevet 30. november 2012 Forfatter Del Skrevet 30. november 2012 Du blander navn og uttrykk her. du har: [Kontakt]--ledning----Adapter-----ruter---PC Jeg sier du skal ta: [Kontakt]--ledning----Adapter--PC Får å teste om det er ruteren det er noe feil med... Ok, skjønner nå, skal flytte Pc`n i morgen å koble rett fra Adapteren til Canal Digital og rett inn på Pc`n. Takker for tipset. Lenke til kommentar
medlem-230551 Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Bare hyggelig Lenke til kommentar
labbus Skrevet 30. november 2012 Forfatter Del Skrevet 30. november 2012 Og om hastigheten er den samme som oppgitt 7mb/s ved kabla, kan vi utelukke feil med modemet/adapteren fra Canal dig? Og om hastigheten er den samme som oppgitt 7mb/s ved kabla, kan vi utelukke feil med modemet/adapteren fra Canal dig? Lenke til kommentar
labbus Skrevet 30. november 2012 Forfatter Del Skrevet 30. november 2012 (endret) Tar med laptopen min i morgen oxo. Den har ikke "n" standard på netverkskortet men bør få en indikasjon på hastighet likevel..? Hater ting som ikke fungerer med en gang. Det skal bare funke! Endret 30. november 2012 av labbus Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Sånne bittesmå USB-dongler har relativt kort rekkevidde. Det skyldes at antennen er bitteliten og blir plassert helt inne ved chassis på PC. Hvis de blir plassert i et annet rom, så blir signalet raskt for svakt for god ytelse. Jeg vil anta at det er problemet i dette tilfellet. Lenke til kommentar
labbus Skrevet 1. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2012 (endret) Testa hastigheten nå, har 70,83/9,93 Mb/s Brukte min egen laptop kabla direkte til routeren. Den viser den hastigheten han betaler for så sånn sett fungerer det. Testa trådløst med min laptop fra gjesterommet og hastigheten viste 12,60/9,85. Prøvde også trådløst ca 2 meter fra routeren og ca 70 ned. For meg virker det som det er mottakeren som er problemet her. Sånne bittesmå USB-dongler har relativt kort rekkevidde. Det skyldes at antennen er bitteliten og blir plassert helt inne ved chassis på PC. Hvis de blir plassert i et annet rom, så blir signalet raskt for svakt for god ytelse. Jeg vil anta at det er problemet i dette tilfellet. Forslag til en bedre mottaker? Endret 1. desember 2012 av labbus Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Hvis du bare får 12Mbit med den bærbare maskinen i naborommet, så vil jeg anbefale å prøve homeplug. https://www.deal.no/deal/default.asp?page=vare&ProdusentID=TL-PA411KIT&ref=Prisguide.no&utm_source=Prisguide.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=TL-PA411KIT Lenke til kommentar
labbus Skrevet 3. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2012 (endret) Jeg byttet ut denne D-link routeren til Jensen router, etter anbefaling fra selgeren. Trådløst hastighet nå på den stasjonære Pc`n er 23 Mb/s ned. Likevel er det langt ifra hastigheten inn(70 mb/s) Nå kommer farsan på nett og er fornøyd...han ikke har så mye peiling på data, hastigheter å sånn. Dekker i iallefall hans behov for å lese epost og surfe. Vel jeg er ikke fornøyd selv om jeg ikke bor der. Er prinsippfast på at det man betaler for skal man få. Mulig jeg følger Jan Skrotnes råd ang. homeplug. Takker alle for svar. Endret 3. desember 2012 av labbus Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Helt utrolig at du gikk for den der, til 800 kr når du kunne ha fått denne, som er vesentlig bedre til 100 kroner mindre :\ 1 Lenke til kommentar
labbus Skrevet 5. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2012 Helt utrolig at du gikk for den der, til 800 kr når du kunne ha fått denne, som er vesentlig bedre til 100 kroner mindre :\ Hvorfor fortalte du ikke det til selgeren på Lefdal før jeg gikk inn i butikken?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå