ajlande Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Hei Tidligere brukte jeg et SoundBlaster Live! Value kort med digital utgang sammen med Soundworks Digital, og det fungerte veldig bra, 100 % støyfritt. Men nå har jeg kjøpt meg nytt hovedkort, Asus A7N8X Deluxe, og har brukt for det gamle lydkortet i en annen PC, så jeg tenkte jeg skulle nøye meg med det innebygde SoundStorm i hovedkortet. Men jeg får ingen lyd når jeg kobler høyttalerne til S/PDIF utgangen! Noen som har noen tips/erfaringer? Lenke til kommentar
frans Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Går ut i fra at du har prosessor som kan ta digitale signaler fra SPDIF. I høyttaleroppsettet må det være "haket av" for dolby digital eller lignende som digital signal ut fra hovedkortet. Høytalleroppsettet får du vel lettest fram ved å dobbelklikke på n-force systray - tror det var noe slik. Alternativt gå veien via kontrolpanelet. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 du må aktiver 'digital lyd ut'(avmerkingsboks) i nForce-kontrollpanelet, standard er bare analog ut. (hvis du ikke har disse alternativene oppdater til nyeste driververson) Lenke til kommentar
fredde Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Hei Tidligere brukte jeg et SoundBlaster Live! Value kort med digital utgang sammen med Soundworks Digital, og det fungerte veldig bra, 100 % støyfritt. Men nå har jeg kjøpt meg nytt hovedkort, Asus A7N8X Deluxe, og har brukt for det gamle lydkortet i en annen PC, så jeg tenkte jeg skulle nøye meg med det innebygde SoundStorm i hovedkortet. Men jeg får ingen lyd når jeg kobler høyttalerne til S/PDIF utgangen! Noen som har noen tips/erfaringer? Har samme oppsettet men har irriterende mye bakgrunnstøy når høytalerne står "idle". Noen som har et tips mot dette ? Alt utstyret er godt jordet så det er ikke det som er problemet. Lenke til kommentar
Zanlex Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Jeg løste problemet ved å gå inn på speaker setup i nForce kontrollpanelet, for så å velge speaker setup wizard. Til meg var feilen at høytalerne ikke støtted dolby digital decoding. Prøvde å hake av og på i kontrollpanelet, men problemet løste seg først etter å ha kjørt wizard'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå