BlisteringDDj Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Før jeg koblet til min nye SSD hadde jeg Windows 7 installert på en ordinær harddisk. Jeg valgte å koble til SSD'en og installere Windows 7 også på denne mens jeg brukte min gamle Windows-installasjon for sikkehertsskyld. Det resulterte i at SSD'en fikk diskbokstav A:, mens den andre holder ennå på C:. Det fungerer fint, men det er et stort problem da Pro Tools (DAW) krever å være installert på hoveddisken (altså SSD'en) og at denne MÅ ha bokstav C:. Jeg antar at jeg må formatere C-disken da jeg ikke får endret diskbokstav i diskbehandling (feilmelding: "feil parameter"), for så å endre diskbokstav. Spørsmålet da er: Hvordan endrer jeg så diskbokstav på SSD'en? Lenke til kommentar
medlem-230551 Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 (endret) Jeg ville innstallert windows på ssd-en og starte helt på nytt igjen -eventuelt formatere den andre hardisken, ja... Endret 30. november 2012 av medlem-230551 Lenke til kommentar
BlisteringDDj Skrevet 30. november 2012 Forfatter Del Skrevet 30. november 2012 (endret) Windows er allerede installert på SSD'en. Det er den jeg bruker nå. Men jeg må få endret diskbokstav til C:, og jeg vet ikke hvordan det gjøres for en systemdisk. Endret 30. november 2012 av BlisteringDDj Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Jeg har flere Windows-installasjoner på samme PC (på forskjellige disker/partisjoner) og uansett hvem av de jeg starter, så kalles systemdisken for C:. De andre partisjonene/diskene har selvfølgelig litt forskjellig bokstaver ut i fra hvilken Windows jeg starter. Så hvordan du har klart å få installasjonen på din SSD til å bli A: forstår jeg ikke... Hadde du begge diskene tilkoblet når du installerte Windows 7 på SSD-en? Og startet du setup fra DVD/USB eller innenfra din eksisterende installasjon? Det er ingen enkel måte å bytte bokstav på system-partisjonen, og det vil skape mer hodebry og ta lenger tid enn å installere på nytt. Som du selv skriver og som Tombomkom foreslår, så er det tryggeste å re-installere Windows 7. Og da med KUN SSD-en tilkoblet for å skape minst problemer. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå