Gå til innhold

Endre SSD diskbokstav

Anbefalte innlegg

Før jeg koblet til min nye SSD hadde jeg Windows 7 installert på en ordinær harddisk. Jeg valgte å koble til SSD'en og installere Windows 7 også på denne mens jeg brukte min gamle Windows-installasjon for sikkehertsskyld. Det resulterte i at SSD'en fikk diskbokstav A:, mens den andre holder ennå på C:.

Det fungerer fint, men det er et stort problem da Pro Tools (DAW) krever å være installert på hoveddisken (altså SSD'en) og at denne MÅ ha bokstav C:.

Jeg antar at jeg må formatere C-disken da jeg ikke får endret diskbokstav i diskbehandling (feilmelding: "feil parameter"), for så å endre diskbokstav.

Spørsmålet da er: Hvordan endrer jeg så diskbokstav på SSD'en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har flere Windows-installasjoner på samme PC (på forskjellige disker/partisjoner) og uansett hvem av de jeg starter, så kalles systemdisken for C:. De andre partisjonene/diskene har selvfølgelig litt forskjellig bokstaver ut i fra hvilken Windows jeg starter.

Så hvordan du har klart å få installasjonen på din SSD til å bli A: forstår jeg ikke...

Hadde du begge diskene tilkoblet når du installerte Windows 7 på SSD-en? Og startet du setup fra DVD/USB eller innenfra din eksisterende installasjon?

Det er ingen enkel måte å bytte bokstav på system-partisjonen, og det vil skape mer hodebry og ta lenger tid enn å installere på nytt.

Som du selv skriver og som Tombomkom foreslår, så er det tryggeste å re-installere Windows 7. Og da med KUN SSD-en tilkoblet for å skape minst problemer.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...