Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Merkelig problem med modem

Anbefalte innlegg

Min mormor er tilkoblet internett via et US Robotics 33.600 modem. Eller rettere sagt var. En dag var telefonlinja hennes død, og det kom en kar og fiksa den. Problemet var en kortslutning på telefonledningen. Nå kan hun ringe igjen, men ikke koble til med modemet. Det som skjer er at ekstern pålogging sier at den ikke får summetone. Jeg dytta da inn et telefonrør i den ledige kontakten bak på modemet, og fikk summetone. Altså tenkte jeg det kunne være en feil på kabelen mellom PCen og modemet, men ved å høre litt etter hører jeg det klikker og suser litt i modemet når jeg prøver å koble til. Hun får dog ikke den karakteristiske "nå-er-jeg-tilkoblet-modem-skrape-lyden". Jeg prøvde for sikkerhets skyld å ringe opp telenor fra samme telefonkontakt som modemet er koblet til, og det gikk bra. Fikk fine "datalyder" i øret. Noen som har noen tips annet enn nytt modem? (Og nei, jeg trenger ikke å høre "kjøp isdn/adsl")

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg prøvde for sikkerhets skyld å ringe opp telenor fra samme telefonkontakt som modemet er koblet til, og det gikk bra. Fikk fine "datalyder" i øret. Noen som har noen tips annet enn nytt modem? (Og nei, jeg trenger ikke å høre "kjøp isdn/adsl")

At modemet ikke finner summetonen er vel et av de mest typiske tegnene på at inngangen er defekt, kortsluttningen har nok tatt knekken på det.

Lenke til kommentar
Jeg prøvde for sikkerhets skyld å ringe opp telenor fra samme telefonkontakt som modemet er koblet til, og det gikk bra. Fikk fine "datalyder" i øret. Noen som har noen tips annet enn nytt modem? (Og nei, jeg trenger ikke å høre "kjøp isdn/adsl")

At modemet ikke finner summetonen er vel et av de mest typiske tegnene på at inngangen er defekt, kortsluttningen har nok tatt knekken på det.

Jeg dytta da inn et telefonrør i den ledige kontakten bak på modemet, og fikk summetone.

Som sagt, jeg får summetone i modemet, det er bare datamaskinen som ikke merker det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...