Gå til innhold

DVD-brenner.

Anbefalte innlegg

jeg har nettopp kjøpt en dvd-brenner av typen NEC ND 1300, og gleder meg til å brenne i DVD-format. Men hvordan kan jeg kople den inn i pcen min? jeg har en DVD-spiller og en CD-brenner fra før av. disse vi jeg beholde, for jeg har hørt at man kan ha 4 stk i pcen, inkludert hardisk. med DVD-brenneren har jeg fire stk. men når jeg tok ledningen som er koplet til hardisken og satt enden (som satt i hardisk) i DVD-brennern og midten i hardisk, kom pcen fram til at jeg måtte Boote fra cd/diskett. men når jeg satt ledningen som den var, ble alt som det var. Jeg søker råd... Jeg vet at jeg har et valg, og det er å ta ut dvd-spillern og sett dvdv-brennern der, men jeg vil gjerne beholde dvd-spillern.

takker for all hjelp.. =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med de andre her at det er litt overkill med cd-rom, cd-brenner OG dvd-brenner. Dump cd-romen din og sett i dvdromen!

Men hvis du vil tror jeg problemet ditt er at du må forandre på en jumper bak på den. På en IDE-bus er en enhet "master" og den andre "slave". Hvis harddisken din er master må du sette dvd-brenneren din til slave eller omvendt. En tredje mulighet er å bruke "cable select" hvor kabelen avgjør hvilken som blir master/slave (sort/grå) Se hva harddisken din står som (det kan hende du må ta den ut; det pleier å stå oppå) Og forandre opsettet på dvdbrenneren deretter..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...