mobpedersen Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 jeg har nettopp kjøpt en dvd-brenner av typen NEC ND 1300, og gleder meg til å brenne i DVD-format. Men hvordan kan jeg kople den inn i pcen min? jeg har en DVD-spiller og en CD-brenner fra før av. disse vi jeg beholde, for jeg har hørt at man kan ha 4 stk i pcen, inkludert hardisk. med DVD-brenneren har jeg fire stk. men når jeg tok ledningen som er koplet til hardisken og satt enden (som satt i hardisk) i DVD-brennern og midten i hardisk, kom pcen fram til at jeg måtte Boote fra cd/diskett. men når jeg satt ledningen som den var, ble alt som det var. Jeg søker råd... Jeg vet at jeg har et valg, og det er å ta ut dvd-spillern og sett dvdv-brennern der, men jeg vil gjerne beholde dvd-spillern. takker for all hjelp.. =) Lenke til kommentar
esk Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Du må inn i bios og sette maskinen til å boote fra hardisken først. Gjør det etter at du har koblet til dvd brenneren. Uansett, hva skal du med cdrom når du både har dvd-brenner og cd-brenner? Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Er vel litt overkill å ha både dvd-brenner, cd-brenner og cd-rom. Du får aldri bruk for alle tre tingene på en gang Lenke til kommentar
bulldog Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Enig med de andre her at det er litt overkill med cd-rom, cd-brenner OG dvd-brenner. Dump cd-romen din og sett i dvdromen! Men hvis du vil tror jeg problemet ditt er at du må forandre på en jumper bak på den. På en IDE-bus er en enhet "master" og den andre "slave". Hvis harddisken din er master må du sette dvd-brenneren din til slave eller omvendt. En tredje mulighet er å bruke "cable select" hvor kabelen avgjør hvilken som blir master/slave (sort/grå) Se hva harddisken din står som (det kan hende du må ta den ut; det pleier å stå oppå) Og forandre opsettet på dvdbrenneren deretter.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå