Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel: Håp for oss i Molboland?

Anbefalte innlegg

Jeg bor i Molboland, og kan generelt se langt etter bredbånd. Men så var jeg inne og sjekka på om jeg kunne få adsl hos Nextgentel, noe jeg egentlig visste at jeg ikke kunne, men man prøver jo... Så prøvde jeg det ekstra isdn nummeret vårt, og da sa den plutselig at jeg kunne få Alpha bredbånd. Denne var kun tilgjengelig i noen utvalgte områder...

Hva betyr dette? Er dette en bug, eller er Alpha et spesielt system som kan tilby bredbånd der andre ikke kan?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva betyr dette? Er dette en bug, eller er Alpha et spesielt system som kan tilby bredbånd der andre ikke kan?

Vel, kan du få Alpha så betyr det at din sentral er utbyggd av Telenor Networks og NGT med Alpha får selskap av Online ADSL, Bluecom, Tiscali m.f

Ellers så er ikke svaret fra disse nummersjekkerne absolutte, hva sier nummersjekkeren på www.bluecom.no ?

Lenke til kommentar
Jeg bor i Molboland, og kan generelt se langt etter bredbånd. Men så var jeg inne og sjekka på om jeg kunne få adsl hos Nextgentel, noe jeg egentlig visste at jeg ikke kunne, men man prøver jo... Så prøvde jeg det ekstra isdn nummeret vårt, og da sa den plutselig at jeg kunne få Alpha bredbånd. Denne var kun tilgjengelig i noen utvalgte områder...

Litt off topic, men hadde du bodd i Molboland (danmark) hadde neppe bredbånd vært noe problem å få tak i..

Ring NGT for å være sikker.

Lenke til kommentar

Nope, ikke Bluecom, Tiscali eller Telenor. Kun Nextgentel... :roll:

Hehe, føles litt som det er molboer som bor her og. Hva skal jeg kalle det da, "Fjøsnisseland" kanskje? :lol: Jeg har sendt dem en mail, men jeg ville høre om dere godt informerte brukere visste noe om dette som jeg ikke gjorde... :wink:

Lenke til kommentar
Nope, ikke Bluecom, Tiscali eller Telenor. Kun Nextgentel... :roll:

Hehe, føles litt som det er molboer som bor her og. Hva skal jeg kalle det da, "Fjøsnisseland" kanskje? :lol: Jeg har sendt dem en mail, men jeg ville høre om dere godt informerte brukere visste noe om dette som jeg ikke gjorde... :wink:

Med mindre de har leid seg inn på noe annet og lokalt noe så er det antagelig feil på sjekkeren til NGT.

Hvis du vil kan jeg sjekke i Telenor sine systemer og se om sentralen ligger inne for utbygging fra TN sin side.

I såfall send en PM med nummeret.

Lenke til kommentar

Jeg var i kontakt med NextGenTel angående det samme en stund siden, her er svaret:

Svar 1

Vi kan levere alfa i enkelte områder, jeg anbefaler deg å kontrollere

dette mot telefonnummer om vi kan levere til deg. Evt. ta en telefon til

Bredbåndstelefonen for å få dette dobbel kontrollert. Jeg fant flere

steder i Steinkjer vi ikke kan levere til privat ennå.

Svar 2

Vi tilbyr alfa slik at vi bygger ut dersom nok personer legger inn

bestilling på denne så vil vi bygge ut og de vil kostnadsfritt få

muligheten til å bli satt over på vårt utstyr når så skjer. Dersom alle vil

vente og ingen legger seg inn på alfa produktet vil det heller ikke bli

bygget ut.

Mener å ha lest en eller annen plass at Alpha abo er et samarbeid med Telenor der Telenor lar NextGenTel benytte seg av deres linjer osv.

Merk deg at studenter ikke får rabatter på Alpha.

Lenke til kommentar

En venn av meg har en teori om dette. Grunnen til at ekstranummeret kommer opp som tilgjengelig er at det ligger registrert hos leverandøren, ikke abonenten. Dette er bare en teori, noen som har greie på dette kan kanskje kille den... :wink:

Enda ikke hørt noe fra ngt... :grumpy:

Lenke til kommentar
En venn av meg har en teori om dette. Grunnen til at ekstranummeret kommer opp som tilgjengelig er at det ligger registrert hos leverandøren, ikke abonenten. Dette er bare en teori, noen som har greie på dette kan kanskje kille den... :wink:

Hva mener du med leverandør.

Lenke til kommentar

Hva mener du med leverandør.

Jeg vet ikke hva det egentlig heter, så i mangel på et bedre ord ble det leverandør. Det kunne for eksempel være Telenor... Eller hvis det er noen andre som eier det fysiske nettet, så kanskje det blir på dem. Jeg vet jeg er på tynn is her, men det er jo bare en teori...

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva det egentlig heter, så i mangel på et bedre ord ble det leverandør. Det kunne for eksempel være Telenor... Eller hvis det er noen andre som eier det fysiske nettet, så kanskje det blir på dem. Jeg vet jeg er på tynn is her, men det er jo bare en teori...

Det er Telenor Networks som eier sentralene og nettet.

Lenke til kommentar

Her omkring eier også Song Networks endel ledninger...

Poenget mitt er bare at det kan være at ekstranummeret ikke kommer opp som koblet til en sentral som ikke støtter ADSL, men at det "tilhører" en eller annen sentral hos Telenor i mer sentrale strøk, og at ngt slik kommer opp med at ADSL er tilgjengelig...

En venn av meg som fikk samme melding (som også bor i et område hvor ADSL vanligvis ikke er tilgjengelig) bestilte ADSL, han. Spennende å se hva ngt sier til det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...