X_man Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Heisann Beklager at jeg er temlig ny på dette området, men en gang må man jo starte om det skal bli noe overklokking på en Jeg har en pc uttstyrt med: - AMD Athlon XP2500+ - AXDA2500DKV4D 9889968280426 AQXEA 0324TP2W (nr. på CPU) - Abit NF7-S hovedkort - TwinMOS 2x512 MB DDR-DIMM RAM - GeForce 4 Ti4800 128 MB 650 MHz DDR - Maxtor 120 GB 7200 rpm hardisk - Western Digital 30 GB 7200 rpm hardisk - DVD-ROM og CD-R/RW Følgende innstillinger i BIOS: CPU Operating Speed: 2500+ x- External Clock: 166 MHz x- Multiplier Factor: x11.0 CPU Core Voltage: 1,65v DDR SDRAM Voltage: 2,6V Chipset Voltage: 1,6V AGP Voltage: 1,5V Den er utstyrt med følgende kjøling (produsent...ukjent): 80 mm LED vifte i front 80 mm CPU vifte 120 mm vifte i bakenden... glemte jeg noen da?... Da til poenget: Hvor mye kan jeg overklokke CPU på denne pc'n med nåværende kjøling? Alle viftene kan reguleres i hastighet.... For å se bilder av maskina.. gå hit X_man 8) Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Heisann Beklager at jeg er temlig ny på dette området, men en gang må man jo starte om det skal bli noe overklokking på en Jeg har en pc uttstyrt med: - AMD Athlon XP2500+ - AXDA2500DKV4D 9889968280426 AQXEA 0324TP2W (nr. på CPU) - Abit NF7-S hovedkort - TwinMOS 2x512 MB DDR-DIMM RAM - GeForce 4 Ti4800 128 MB 650 MHz DDR - Maxtor 120 GB 7200 rpm hardisk - Western Digital 30 GB 7200 rpm hardisk - DVD-ROM og CD-R/RW Følgende innstillinger i BIOS: CPU Operating Speed: 2500+ x- External Clock: 166 MHz x- Multiplier Factor: x11.0 CPU Core Voltage: 1,65v DDR SDRAM Voltage: 2,6V Chipset Voltage: 1,6V AGP Voltage: 1,5V Den er utstyrt med følgende kjøling (produsent...ukjent): 80 mm LED vifte i front 80 mm CPU vifte 120 mm vifte i bakenden... glemte jeg noen da?... Da til poenget: Hvor mye kan jeg overklokke CPU på denne pc'n med nåværende kjøling? Alle viftene kan reguleres i hastighet.... For å se bilder av maskina.. gå hit X_man 8) Bare for å få bekreftet at jeg har forstått deg riktig: Du har et Vapchilloppsett UTEN vapochill? Altså bare vapochillkabinettet? Kan jeg i så fall spørre hvorfor? Lenke til kommentar
Orak Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 du kan jo i første omgang sette ned multiplier og sette FSB til så mye som er mulig. prøv å ligge rundt 1833mhz hele tiden så du vet at cpun ikke blir ustabil. Så setter du vdd volten til 1.7 og setter dimm volten opp når det blir ustabilt. FSB stopper vel mellom 215-250 fsb en plass, men med rammen din så kommer du vel ikke lengere enn til 230 eller noe slikt, det er jo langt nok men. Da har du jo litt å gjøre.. :-) Lenke til kommentar
X_man Skrevet 10. september 2003 Forfatter Del Skrevet 10. september 2003 Bare for å få bekreftet at jeg har forstått deg riktig: Du har et Vapchilloppsett UTEN vapochill? Altså bare vapochillkabinettet? Kan jeg i så fall spørre hvorf Du skjønner meg sikkert når jeg skal svare på spørgesmålet ditt. Jeg kjøpte Vappo Chill, og mista kvitteringa før det var for seint. Vell, denne Vappoen har brent 3 CPU'er... en jeg installerte, da med for svak strømforsyning på maskina + evt. kondens som oppstod... I tillegg, til dette, så fikk en kamerat av meg som er mer inni teoretisk overklokking enn meg, det samme problemet... da han likevell benyttet de riktige komponentene... og svidde av en CPU... Om han svidde en til...husker jeg ikke :-? Og, konklusjonen fra han.. eller en mer spekulativ konklusjon, var at det var fabrikkfeil i kabinettet... Så, vi bestemte oss da for å gå for en mer tradisjonell løsning. Håper jeg har svart bra nok. I alle fall, så er et Vappo-kabinett uten den kjølingen det ble levert med, fett nok for meg, med en masse plass. 8) Litt synd at vi ikke fikk til kjølinga som den skulle... men det kommer sikkert et nytt forsøk på det en annen gang X_man Lenke til kommentar
clinton Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Må bare spørre X-man om noe litt off topic! Er det mye plass til SLKen?eller var det så vidt du fikk den på? Så ut som om NB viften kanskje var litt i veien. Har selv bestillt en sånn som kommer i morgen,men det er jo en del HK den ikke passer på! _________________ AMD Xp2500+@Xp3000 Aopen AK77-8Max Sapphire Radeon 9500pro Geil Golden Dragon 512MB DDR-Ram PC3200 Creative SoundBlaster Audigy Live Maxtor 60G,WD 80G,WD 120G Lenke til kommentar
X_man Skrevet 10. september 2003 Forfatter Del Skrevet 10. september 2003 Må bare spørre X-man om noe litt off topic! Er det mye plass til SLKen?eller var det så vidt du fikk den på? Så ut som om NB viften kanskje var litt i veien. Har selv bestillt en sånn som kommer i morgen,men det er jo en del HK den ikke passer på! _________________ AMD Xp2500+@Xp3000 Aopen AK77-8Max Sapphire Radeon 9500pro Geil Golden Dragon 512MB DDR-Ram PC3200 Creative SoundBlaster Audigy Live Maxtor 60G,WD 80G,WD 120G I alle fall, selv om jeg ikke monterte maskina.. men har demontert for å få tatt bildene..så har den god plass ja. X_man Lenke til kommentar
clinton Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Har en sånn ribbe,men jeg sliter litt med og velge HK Vil ha ASUS A7N8X-deluxe men det ser ut som om det er litt dårlig plass der Lenke til kommentar
X_man Skrevet 11. september 2003 Forfatter Del Skrevet 11. september 2003 Har en sånn ribbe,men jeg sliter litt med og velge HK Vil ha ASUS A7N8X-deluxe men det ser ut som om det er litt dårlig plass der Holdt på å få dårlig plass selv, da jeg skulle montere MIST Silent Twin på en AMD Athlon XP2700+ på et Abit NF7-S hovedkort... Les mer om prosjektet ..her Mvh X_man[/url] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå