Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc klarer ikke boote windows, slår seg av og på, av og på etc.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kabinettet mitt har tydeligvis ikke noen "speaker" som lager den pipe lyden, så jeg har ikke muligheten til å sjekke om hovedkortet mitt fungerer på den måten... :hrm:

Er det noen annen måte å sjekke på om hovedkortet er sånn som det skal være?

Det virker jo som om det er hovedkortet som har tatt kvelden, siden pcen ikke klarte å komme lengre enn til bios bootscreen.

Det er ikke hver gang heller, at den kommer så langt. Noen ganger slår den seg av før den for vist noe bilde i det hele tatt.

Burde jeg satse på å kjøpe nytt hovedkort? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg har lest tråden litt mer nøye og dette minner om noe en av maskinene mine gjør iblant. Dvs, maskinen går i loop med å skru seg av og på hvert femte sekund eller så. POST-bildet rekker ikke å dukke opp på skjermen.

Siden mitt problem kommer og går så aner jeg ikke hva årsaken er, den har alltid begynt å virke igjen etter litt fikling med å bytte plasser på RAM-brikkene, løsne og feste alle kontakter, løsne og feste BIOS-batteri, blåse ut støv, etc

Innimellom henger av/på-knappen seg opp også, og da skjer det samme.

Her forresten er et innlegg fra en med samme hovedkort som du har:

I unplugged the >> POWER CORD from the PSU then, >> removed the RAM and CMOS battery, >>plugged power back to PSU >> turned on computer (loud no RAM noise) turned off >> UNPLUGED POWER reistalled RAM >> Got some weired black and yellow screen about BIO not in memory >> Turn OFF UNPLUGG >> reinstall CMOS battery >> PLUG POWER, start, SET BIOS UP>> WORKS FINE NOW!
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...