AwsmPineapple Skrevet 2. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2012 Er det noen annen måte å sjekke om hovedkortet "lever" en pip test? Hvis det finnes andre måter da? Fant ut at kabinettet mitt ikke har noen tilkoblingsmuligheter for SPK (speak), så denne metoden funker ikke :L Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Så vidt jeg vet, så skal det vær en 8 pins til CPU, ellers vil ikke det skje så mye. 4 pins kobling til CPU var vel en god stund siden det ble brukt eller? Lenke til kommentar
AwsmPineapple Skrevet 2. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2012 Kabinettet mitt har tydeligvis ikke noen "speaker" som lager den pipe lyden, så jeg har ikke muligheten til å sjekke om hovedkortet mitt fungerer på den måten... Er det noen annen måte å sjekke på om hovedkortet er sånn som det skal være? Det virker jo som om det er hovedkortet som har tatt kvelden, siden pcen ikke klarte å komme lengre enn til bios bootscreen. Det er ikke hver gang heller, at den kommer så langt. Noen ganger slår den seg av før den for vist noe bilde i det hele tatt. Burde jeg satse på å kjøpe nytt hovedkort? Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Jeg har lest tråden litt mer nøye og dette minner om noe en av maskinene mine gjør iblant. Dvs, maskinen går i loop med å skru seg av og på hvert femte sekund eller så. POST-bildet rekker ikke å dukke opp på skjermen. Siden mitt problem kommer og går så aner jeg ikke hva årsaken er, den har alltid begynt å virke igjen etter litt fikling med å bytte plasser på RAM-brikkene, løsne og feste alle kontakter, løsne og feste BIOS-batteri, blåse ut støv, etc Innimellom henger av/på-knappen seg opp også, og da skjer det samme. Her forresten er et innlegg fra en med samme hovedkort som du har: I unplugged the >> POWER CORD from the PSU then, >> removed the RAM and CMOS battery, >>plugged power back to PSU >> turned on computer (loud no RAM noise) turned off >> UNPLUGED POWER reistalled RAM >> Got some weired black and yellow screen about BIO not in memory >> Turn OFF UNPLUGG >> reinstall CMOS battery >> PLUG POWER, start, SET BIOS UP>> WORKS FINE NOW! Lenke til kommentar
89netrom Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 må det være en form for høytalere koblet i? eller kommer pipene fra hovedkortet? Ja på de fleste nyere hovedkort er det en egen plugg til en høytaler som følger med hovedkortet, den sitter på samme koblings brikka som power og ledene. Lenke til kommentar
89netrom Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Det kann ogå vere att du har blannet 8 PINen til grafikkortet og CPU 8 pinnen. du ser det på at den til CPU har 4 gule og 4 svarte legninger mens den til grafikkortet har 3 gule og 5 svarte. det er vel 6+2 pin men de 2 exra er 2 svarte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå