Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc klarer ikke boote windows, slår seg av og på, av og på etc.

Anbefalte innlegg

Hallo,

Har et ganske stort problem med pcen min. Har en skoleoppgave som er nødt til å leveres, men den stasjonære pcen min vil ikke boote.

Når jeg trykker inn start knappen, starter den som vanlig. Den kommer frem til booting screenet, men så slår den seg av, og repeterer prosessen.

Har prøvd å ta ut batteriet i Hovedkortet, og da startet den opp i CMOS. Dette gikk helt fint, og den hadde ingen problemer med å finne harddisken min, og ssden min. Temperaturen på CPUen lå på 25*, så det kan ikke ha vært overoppheting.

Specs:

Gigabyte P67A-UD3P-B3 motherboard

Gigabyte GTX 560 Ti 1 GB GDDR5

Intel i5-2500k LGA1155

2 x vengeance Corsair 4GB RAM

2 x vengeance Corsair 4GB RAM low profile

Noctua NH-U12P CPU kjøler

750W Chieftech Nitro series 80+ Bronze

Seagate barracuda 5900 rpm 2TB hdd

Agility OCZ 120GB SSD

LG CH10 BD-ROM / DVD Rewriter

Beklager eventuelle skrivefeil, endte opp med å skrive på mobil.

Takk på forhånd til alle som gir en hjelpende hånd :)

Spør hvis det er noe info som trengs ekstra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

høres ut som en "missing file" klassiker.

lenge siden jeg har opplevd de der eller hørt om de, men det skjer visst enda :p

boote opp med en dvd, velg reparer pc og la den kjøre seg gjennom, restart.

Fungerer ikke det så formaterer du og installerer på nytt, hvis du har ting på C:\ som du absolutt må ta vare på som gjør at du ikke kan formatere så kjør installeringen av windows kjerne filer og restart igjen.

kjør de forskjellige tingane i reparer pc når du booter med dvd, fleste ganger så hjelper det bare å la den boote opp med dvden så kan du restarte med en gang.

;)

Lenke til kommentar

Windows 7 CDen funker tydligvis ikke, skjer bare akkurat det samme, ingen mulighet til å gå inn på bios engang :(

Bare fortsetter å skru seg av og på...

Alle vifter og sånt funker da, så jeg kan vel utelukke feil med strømforsyning?

Kommer jo inn på CMOS hvis jeg resetter hovedkortet da, da funker alt helt fint intil jeg går ut av det.

Lenke til kommentar

tastaturet reagerer ikke når jeg prøver å komme inn i bios, men det funker helt fint når jeg kommer inn i det setup vinduet etter at HKet er resatt.

vet ikke om jeg kan gå noe videre derfra, men kan poste et bilde med hvordan det ser ut.

Endret av AwsmPineapple
Lenke til kommentar

her er det som dukker opp etter at jeg resetter hovedkortet.

http://tinypic.com/r/24fahb5/6

Har prøvd alt av boot priorities, men ingenting fungerer. Når jeg saver med f.eks CD-ROM som boot priority 1, så starter pcen uten å engang komme til boot screen. Da slår den seg av etter noen sekunder, ofte mellom 5 og 8.

Endret av AwsmPineapple
Lenke til kommentar

Du må nokk restee bios. Funker for det meste på boot problmer( er ikke sikker). Men prøv. Kann du eventuelt ta mez hardisken å putte den inn i en dokking eller som 2. HDD så finne filen manuelt. I hverstefall så kann du ta med pc'en til nermeste elektrobutikk ( somm expert eller nd i den klassen) så sidr du prblemet til dem så burde de fikse det så lenge det er en kvalifiser en på stedet.

Beklager for skrivefeil. Sitter på en telefon...

Lenke til kommentar

ossen tilkobling har du på tastaturet?

du må kanskje finne deg et tastatur med usb tilkobling (ikke trådløst) så må du få komt deg inn i bios å stillt på plug and play optionen, då får du brukt tastaturet i bios og sånt.

i cmos setup kan du loade fail safe defaults men hører ikke ut som det er problemet men kan bare gjøre det for det om.

hvis du allerede har et usb tastatur (ikke trådløst) så begynner dette her å høre mer og mer og ut som et litt mer kraftig HK problem

Lenke til kommentar

Det har jeg heldigvis klart å fikse *phew* :w00t:

fiksa det på fredag når pcen begynte sånn. Tok ut HDDen og stakk til en kamerat hvor jeg kopierte den over på minnepenn.

Men nå står jo pcen her uten å funke da, så det som er spørsmålet nå, er jo om det er hovedkortet eller Strømforsyninga som har tatt kvelden.

Begynner å lure på om det er HK, siden jeg ikke fikk pipe respons når jeg tok ut RAM...

:omg:

edit:

Fredag

Endret av AwsmPineapple
Lenke til kommentar

Det er sikkert et par pins på HK som er merket SPK eller noe i den dur. La oss si at den er riktig koblet, i så fall så er manglende pipetone uten RAM et tegn på at POST (hovedkortets selvtest) ikke går. Da jeg jobba i support betydde det alltid nytt hovedkort.

PS: Jeg tar utgangspunkt i at alle koblinger er på plass. Spesielt både 20/24-pins og 4-pins-pluggene som går fra strømforsyning til hovedkort.

Endret av Pellick
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...