Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Er en fødselsattest som en bekreftelse på en kontrakt å regne?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det virker som du tror du slipper unna skatter og avgifter ved å ikke ha fødselsattest. Det er ikke sånn det fungerer.

Alle med "inntekt" må betale skatt uavhengig av hva som måtte eksistere av papirer. Jobber du i Norge skatter du til Norge. Bor du i Norge må du stort sett betale kommunale avgifter osv. Å kalle fødselsattest for en kontrakt er typisk "liberalist"-propaganda og bunner ut i manglende forståelse for hvordan samfunnet fungerer.

Siden mange ting er aldersbestemt er det dessuten en fordel å kunne bevise din alder.

Tror mange liberalistfanatikere ville stoppet kjeften hvis de ikke fikk kjøpt alkohol uten fødselsattesten. Egoismen lenge leve. Synd enkelte ikke tenker gjennom ting...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og i så fall hvor bindende kan den sies å være da den ble utstedt når jeg var et ubevisst spedbarn?

Bindende? Fødselsattesten er ikke bindende, den er en attest, et bevismateriale. Og nei, du trenger ikke fødselsattesten, staten gjør. Av praktiske årsaker. Den gir ikke noen rettigheter eller plikter, verken for deg eller staten.

Lenke til kommentar

Tråden din? Du startet en off topic diskusjon i en annen tråd, men deler av den ble splittet ut. Det gir ingen mening å bare splitte ut deler av den, så jeg gjorde ferdig det noen andre startet. Det ser jeg virkelig ikke noe galt med, men om du er uenig kan du selvfølgelig klage meg inn for mine overordnede. Videre diskusjon rundt dette er for off topic å regne, og kan evt tas i rette kanal. Du kan endre førstepost.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...