Magical Mystery Tour Guide Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Vi er alle statens eiendom så snart fødselsattesten blir utstedt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 (endret) Fødselsattesten er irrelevant for hvorvidt Staten har myndighet over deg. Endret 30. november 2012 av Herr Brun 2 Lenke til kommentar
Magical Mystery Tour Guide Skrevet 30. november 2012 Forfatter Del Skrevet 30. november 2012 Så det er ikke noe behov for den da? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Så det er ikke noe behov for den da? Jo, klart det er behov for den, hvor i all verden har du det fra? 1 Lenke til kommentar
Magical Mystery Tour Guide Skrevet 30. november 2012 Forfatter Del Skrevet 30. november 2012 Jo, klart det er behov for den, hvor i all verden har du det fra? Lenke til kommentar
Magical Mystery Tour Guide Skrevet 30. november 2012 Forfatter Del Skrevet 30. november 2012 (endret) Og i så fall hvor bindende kan den sies å være da den ble utstedt når jeg var et ubevisst spedbarn? Endret 30. november 2012 av Magical Mystery Tour Guide Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Det er ikkje ein kontrakt, det er ein attest. 2 Lenke til kommentar
Magical Mystery Tour Guide Skrevet 30. november 2012 Forfatter Del Skrevet 30. november 2012 En attest på at jeg ble født? At jeg eksisterer? Hvorfor? Jeg kan verifisere at jeg er levende og trenger ikke noe papir for å bekrefte det. Fødselsattesten bekrefter vel kun at jeg er innmeldt i folkeregisteret eller? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Den kan brukes til å bekrefte hvor du ble født, hvem dine foreldre og viser ditt personnummer ja. 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Den bekreftar når du vart fødd, ditt fulle namn, ditt personnummer, kjønn og fødestad. Den kan og innehalde namn på foreldre. Lenke til kommentar
Magical Mystery Tour Guide Skrevet 30. november 2012 Forfatter Del Skrevet 30. november 2012 Hmm. Sett at man ble født i all hemmelighet og oppdratt utenfor statsapparatet til si fylte 20 år og at det så ble avslørt av en av statens mange tjenere. Hva ville konsekvense blitt? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Dersom det er klart at du er norsk og har levd i Norge heile livet vil eg tru du får statsborgarskap, men det må andre som kjenner loven betre svare på. 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 http:// Bullshit og atter bullshit, alt sammen. 3 Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Det virker som du tror du slipper unna skatter og avgifter ved å ikke ha fødselsattest. Det er ikke sånn det fungerer. Alle med "inntekt" må betale skatt uavhengig av hva som måtte eksistere av papirer. Jobber du i Norge skatter du til Norge. Bor du i Norge må du stort sett betale kommunale avgifter osv. Å kalle fødselsattest for en kontrakt er typisk "liberalist"-propaganda og bunner ut i manglende forståelse for hvordan samfunnet fungerer. Siden mange ting er aldersbestemt er det dessuten en fordel å kunne bevise din alder. Tror mange liberalistfanatikere ville stoppet kjeften hvis de ikke fikk kjøpt alkohol uten fødselsattesten. Egoismen lenge leve. Synd enkelte ikke tenker gjennom ting... 1 Lenke til kommentar
Magical Mystery Tour Guide Skrevet 30. november 2012 Forfatter Del Skrevet 30. november 2012 (endret) Ja, synd på dem. Jeg er forøvirg ikke en liberalist og anser liberalisme som utelukkende oppløsende og drikker heller ikke alkohol. *edit* Klargjorde spørsmålet i hovedinnlegget. Endret 30. november 2012 av Magical Mystery Tour Guide Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Og i så fall hvor bindende kan den sies å være da den ble utstedt når jeg var et ubevisst spedbarn? Bindende? Fødselsattesten er ikke bindende, den er en attest, et bevismateriale. Og nei, du trenger ikke fødselsattesten, staten gjør. Av praktiske årsaker. Den gir ikke noen rettigheter eller plikter, verken for deg eller staten. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Ser at noen splittet ut denne, og det er vel like greit. Uansett, er bare å henvise til denne tråden. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Nå flyttet jeg alle innleggene fra "utmelding av staten"-tråden (https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1473434&st=0) hit. Du får evt. endre det som nå er førstepost om du ønsker. Lenke til kommentar
Magical Mystery Tour Guide Skrevet 30. november 2012 Forfatter Del Skrevet 30. november 2012 Jo, takk for at du føkket opp tråden min. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Tråden din? Du startet en off topic diskusjon i en annen tråd, men deler av den ble splittet ut. Det gir ingen mening å bare splitte ut deler av den, så jeg gjorde ferdig det noen andre startet. Det ser jeg virkelig ikke noe galt med, men om du er uenig kan du selvfølgelig klage meg inn for mine overordnede. Videre diskusjon rundt dette er for off topic å regne, og kan evt tas i rette kanal. Du kan endre førstepost. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå