Fragletrollet Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 HEY Har lagt opp et nettverk mellom 2 datamaskiner nå. Det er ikke trådløst. Jeg vil gjerne overføre en god del filer fra den ene datan til den andre(10 gb), men hvordan gjør jeg dette? Nettverket er i 10/100 mb betyr det at d er 10 eller 100 eller begge fartene? Har installert "hjemme eller lite kontornettverk" i xp fra kontrollpanelet. Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 10/100 mbit betyr rett og slett enten 10 mbit eller 100 mbit (avhengig av hva slags hastighet som motpart har). Så visst du har 10/100 mbit kort i begge maskiner og bare en kabel i mellom, så vil du få 100 mbits hastighet. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 10. september 2003 Forfatter Del Skrevet 10. september 2003 takk for det, men hvordan overfører jeg filene? Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Kortversjonen: Del en katalog på maskin A (høyreklikk->deling), åpne 'nettverkssteder' på maskin B og bla frem maskin A der, åpne den delte katalogen og kopier filene til den. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 10. september 2003 Forfatter Del Skrevet 10. september 2003 ok forstod d sånn halveis. Men hvis noen har veldig lyst til å fortelle meg den lange versjonen så kan de det! ;D Kanskje HW.no lagety en liten guide i nettverksdelen over dette?? Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 10. september 2003 Forfatter Del Skrevet 10. september 2003 ok forstod d sånn halveis. Men hvis noen har veldig lyst til å fortelle meg den lange versjonen så kan de det! ;D Kanskje HW.no lagety en liten guide i nettverksdelen over dette?? Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 del mappen med det som skal kopieres. også går du fra den andre pcen og trykker START>KJØR også skriver du: pcnavn da kommer du inn på pcen som det skal kopieres fra og da finner du mappen som det delte innholdet ligger i. da kan du bare dra det over på den pcen det skal kopieres til. ...ble litt jævli knotete men jaja^^ Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 10. september 2003 Forfatter Del Skrevet 10. september 2003 hmmm...... der du skrev pcnavn så mente du vel navnet på pcen som d skal kopieres fra? prøvbde det men den fant ingenting Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Finner PCene hverandre? I windows explorer/uftorsker - my networkplaces/mine nettverkssteder ser du den andre maskinen der? Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 del mappen med det som skal kopieres.... Litt enklere den veien, ja. Tenkte meg ikke om. hmmm...... der du skrev pcnavn så mente du vel navnet på pcen som d skal kopieres fra? prøvbde det men den fant ingenting Blankt vindu eller 'not found'-melding? Lenke til kommentar
BioAcid Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 -Start-kontrollpanel-nettverk-egenskaper for den nettverkskoblingen du vil deler filer med. -Sjekk at Deling av filer og skrivere i Microsoft nettverk er i den boksen som da spretter opp, dersom den ikke er det -> Installer - microsoft - Deling av filer og skri...., lukk så vinduet(ene) med og, mulig du må restarte. -Start explorer -> start-kjør-explorer -Finn den mappa du vil dele, høyreklikk og velg deling og sikkerhet. I vinduet som kommer opp kan det hende du må trykke på en tekst som er understreket for å få dele, trykk på den og svar ja til evt. advarsler og dersom det popper opp en wizard som spør om hvordan du vil dele så velger du bare aktiver enkel fildeling (kan også skrues av/på under verktøy-mappealternativer-vis og merke for eller fjerne merke ved enkel fildeling). Merk så av i den ruta ved Del denne mappen på nettverket, og merk av på den nedom dersom du vil at andre skal ha full tilgang til alle filene(de kan da slette å legge til). Trykk ok. Mappa er nå delt -Bruk maskin B, start explorer og i addresse skriv "namn/ip på maskin A". Da bør du få opp alle mapper som maskin A deler. så er det bare å gjøre det du vil. Tips: Flytt over litt og litt, ikke alle 10 Gigsa på en gang da det kan bli problem i nettet å kopieringen blir avbrutt. er litt vanskelig å finne ut hvor langt du var kommet og hvilke filer som ikke ble fullført. Tror jeg fikk med alt, lykke til. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 10. september 2003 Forfatter Del Skrevet 10. september 2003 jo n poppet "stue"maskina opp(som er den andre maskina. men når jeg dobbelklikker på denne så står det bare at jeg ikke har adgang til denne maskinen og at jeg bør kontakte administrator. Hv gjør jeg? jeg prøvde d "Bio-Acid" sa, men da kom meldingen "finner ikke angitt bane " opp.... HMmmmzz noen forslag? Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 XP har en innebygget brannmur. Denne er litt vanskelig å kontrollere på normalt vis, så min løsning er å slå den av (nettverksegenskaper) Lenke til kommentar
BioAcid Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Da tror jeg du har glemt å skru på enkel fildeling. Eller du har disablet Guest kontoen. Sikker på at du skreiv rett navn på maskina bak ? Finner navnet dersom du trykker wintasten og pause/break, og går til datamaskin å ser på fullt datamaskinnavn: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå