Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan får jeg overført filer?

Anbefalte innlegg

HEY

Har lagt opp et nettverk mellom 2 datamaskiner nå. Det er ikke trådløst. Jeg vil gjerne overføre en god del filer fra den ene datan til den andre(10 gb), men hvordan gjør jeg dette? Nettverket er i 10/100 mb betyr det at d er 10 eller 100 eller begge fartene? Har installert "hjemme eller lite kontornettverk" i xp fra kontrollpanelet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

del mappen med det som skal kopieres.

også går du fra den andre pcen og trykker START>KJØR også skriver du:

pcnavn

da kommer du inn på pcen som det skal kopieres fra og da finner du mappen som det delte innholdet ligger i. da kan du bare dra det over på den pcen det skal kopieres til.

...ble litt jævli knotete men jaja^^

Lenke til kommentar

-Start-kontrollpanel-nettverk-egenskaper for den nettverkskoblingen du vil deler filer med.

-Sjekk at Deling av filer og skrivere i Microsoft nettverk er i den boksen som da spretter opp, dersom den ikke er det -> Installer - microsoft - Deling av filer og skri...., lukk så vinduet(ene) med og, mulig du må restarte.

-Start explorer -> start-kjør-explorer

-Finn den mappa du vil dele, høyreklikk og velg deling og sikkerhet. I vinduet som kommer opp kan det hende du må trykke på en tekst som er understreket for å få dele, trykk på den og svar ja til evt. advarsler og dersom det popper opp en wizard som spør om hvordan du vil dele så velger du bare aktiver enkel fildeling (kan også skrues av/på under verktøy-mappealternativer-vis og merke for eller fjerne merke ved enkel fildeling). Merk så av i den ruta ved Del denne mappen på nettverket, og merk av på den nedom dersom du vil at andre skal ha full tilgang til alle filene(de kan da slette å legge til). Trykk ok. Mappa er nå delt

-Bruk maskin B, start explorer og i addresse skriv "namn/ip på maskin A". Da bør du få opp alle mapper som maskin A deler. så er det bare å gjøre det du vil.

Tips: Flytt over litt og litt, ikke alle 10 Gigsa på en gang da det kan bli problem i nettet å kopieringen blir avbrutt. er litt vanskelig å finne ut hvor langt du var kommet og hvilke filer som ikke ble fullført.

Tror jeg fikk med alt, lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...