Gå til innhold

MSI K7T266 PRO2 RU & ABIT KG7 RAID Temp

Lzr

Anbefalte innlegg

Har testet begge kortene i maskina mi, og kjører nå med MSI kortet. Har et Chieftec Scorpio full tower og Taisol CGK 760 kjøler med org. vifte (microplex).

Chipset temp'en ligger relativt høyt her i forhold til mange andre sine temps. etter det jeg har lest. Typisk 35-36 grader med XP1600 på full pupp. Cpu temp'en er ikke så ille. ca. 42 grader på burn in heat test. Det er ca 23 grader i rommet.

Jeg mistenker at det er kjøleren sin feil. All den varme lufta fra kjøleren blir jo blåst direkte ned på sensoren for MB chipset som sitter rett ved siden av CPU socket'en.

Jeg har 5 80mm vifter, 1 92mm vifte, 1 40mm vifte + power vifte og cpu vifte i maskina. Det er nesten garantert undertrykk i maskina.

Noen som har lignende erfaringer + evt. løsning på hvorfor andre ikke har det så varmt ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at det ikke er aktiv kjøler (vifte) på MSI kortet. Det er bare en LITEN ribbe.

Jeg kjører XP1700 @ 11x140=1610mhz nå med Taisol med 80mm Enermax. CPU=39, MB=35. Ville nok vært betraktelig lavere med vifte på chipsettet.

Jeg har 4 80mm Enermax casefans med samme hastighet forran og bak i kassa, så det skal være bra gjennomlufting. Temp er omtrent samme om jeg kjører 12 eller 7V på viftene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...