LarsCB Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Hei Jeg har laget en batch fil som ligger lokalt på maskinen. Denne skal kjøres opp fra asp siden. Det er ikke noe problem å kjøre den opp med en vanlig link. Problemet er at i jeg skal ha med en variabel fra nettsiden. Alstå et maskinnavn som legges inn i batch filen, slik at jeg foreksempel får kjørt ping mot en maskin som jeg har info om på asp siden. Dette får jeg ikke til med bare en link. Da får jeg feilmelding. Finnes det noe måte å kjøre dette på i asp kode? Eksempler? LarsCB Lenke til kommentar
reactor Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Du kan kalle opp batch filer med variabler på følgende måte: minbatfil.bat variabel1 variabel2 For å henvise til variablene i batchfilen, bruker du %(x) hvor x er nummeret på variablen (dette øker suksessivt). Si at du har en batchfil (minbat.bat)som inneholder følgende: ping %1 Da kan du enkelt kjøre "minbat.bat www.vg.no" og den vil da pinge innholdet av %1 (www.vg.no). Du kan henvise til samme variabel flere ganger i samme batch-script også, og du kan ha flere variabler. Hvor mange vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå