Gå til innhold

Test: Corsair Hydro H100i

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC

Vet at en skal blåse luft inn i kabinettet

?

(mer luft inn enn ut er en tommelfinger regel, men rad'en bør jo helst varme luften som er på vei ut)

Hva tror folket?

En dobbel rad i toppen, + evt. en dobbel foran (med litt modding).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

?

(mer luft inn enn ut er en tommelfinger regel, men rad'en bør jo helst varme luften som er på vei ut)

Ja skjønner det, tenkte bare litt som så at siden kabinettet er såpass lite at det vil bli veldig varmt om den skal blåse den varme luften inn. Det blir jo heller ikke en positiv luftstrøm heller..?

Er en 230mm vifte i fronten av kabinettet som suger luft inn og en vifte som blåser ut bak. Skjermkortet ligger helt inntil kabinett veggen med åpne riller som den suger luft inn ifra.

Lenke til kommentar

Jeg er tilhenger av radiator/radiatorvifter som intake. Jeg tviler på at den 30-35C varme luften fra radiatoren gjør så mye fra eller til for chipset, skjermkort etc, med mindre det da er små marginer å gå på fra før. Hvis du har et skjermkort med en kjøleløsning som dumper varmluften inne i kabinettet bør du ihvertfall montere som intake.

Lenke til kommentar

Skal montere denne i morgen i et lite kabinett, et Bitfenix Prodigy.

Vet at en skal blåse luft inn i kabinettet men siden jeg har et så lite kabinett og det skal være et 7970 skjermkort i den så kanskje det er best å blåse ut?

Har kjøpt et par ekstra vifter for en push/pull effekt..

Hva tror folket?

Unødvendig med Push/Pull. Har testet og det utgjør minimalt. Jeg prioriterer heller lavest mulig støy. Kvitt deg med de inkluderte viftene.

Om du bruker H100i til å blåse luft inn eller ut kommer an på helheten. For min del blåser jeg ut. Har radiatorfeste i toppen og intake vifter i front/bunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...