Schader Skrevet 30. november 2012 Rapporter Del Skrevet 30. november 2012 (endret) Hei, jeg kjøpte i høst følgende http://www.komplett....aspx?sku=579260 - USB3.0 ExpressCard, som har støtte for +5V/900mA strømforsyning http://www.komplett....aspx?sku=619613 - noe jeg ikke fikk med meg da jeg kjøpte den, da ville jeg bestilt den i tillegg. Har dog montert en 350W PSU til skrivebordet mitt ( http://www.ikea.com/...ducts/40180061/ ), for å koble til vifter/lys/etc, og bli kvitt en halv milliard batterieliminatorer som tar opp 220V-skinneplass. Har alt montert utdragbart veggfeste med forsterkning til min 23" skjerm med god hell (men det er byggteknikk). Det jeg lurer på er, jeg går dataingeniør men mine elektrofysikk-kunnskaper er rimelig under pár, om jeg får tak i en plugg som passer til USB3.0 ExpressCard-et, kan jeg kjøre den rett på en molex (selvfølgelig påpasselig jord til jord og +5V til +5V), (se vedlagt bilde ) eller må jeg inn med resistorer og hele pakken for å være sikker på at den ikke drar mer enn 900mA - jeg har lite lyst til å svi av et kort til 250,- ikke minst svi av laptopen min som hittil med alt tilbehør ligger mellom 20 - 25 000,- Tips, råd? Er helt blank hva gjelder elektro. PS: Har også en 7-ports USB2.0-HUB som også liker strøm, kan jeg gjøre det samme med den, i så fall? Veldig takknemlig om noen med peiling har noen innspill her. På forhånd takk! Endret 30. november 2012 av Schader Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. november 2012 Rapporter Del Skrevet 30. november 2012 Det er ikke mulig å bruke motstander her, strømtrekket er ikke konstant. Eneste måten å begrense strøm er å legge inn en sikring. Lenke til kommentar
Schader Skrevet 30. november 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. november 2012 (endret) Det er ikke mulig å bruke motstander her, strømtrekket er ikke konstant. Eneste måten å begrense strøm er å legge inn en sikring. Så om jeg får tak i en 1,3mm jack og en 900mA 5V sikring er jeg good to go, ikke mer magi enn det? Takker for kjapt svar! Redigert: 900mA selvfølgelig, eksamenstid, hodet er ikke helt der det skal være. Endret 30. november 2012 av Schader Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. november 2012 Rapporter Del Skrevet 30. november 2012 Sikringer spesifiseres på strøm, men ikke på spenning. Så ikke se etter 5V sikring. Er dog ikke sikkert det trengs noen sikring, kortet kan ha intern strømbegrensing. Lenke til kommentar
aop9020 Skrevet 1. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2012 Kjør på.. utstyret trekker den strømmen som er nødvendig for den.. dog max 900mA Lenke til kommentar
Schader Skrevet 2. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. desember 2012 Takker for gode svar. Da skal jeg se om jeg får tak i 1A bilsikringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå