Spreeky Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 (endret) Oppgraderte nettet mitt fra 5mb til 15mb for å unngå lag. Ender med at jeg lagger mer enn det jeg gjorde før. Av og til mister jeg rett og slett nettet. Testet pingen på pingtest.com og der står det at jeg har 44% av og til 99% packet loss? Vet ikke hva det skal bety. Forbanna telenor og ZYXEL! Akkurat nå har jeg Internett, men lagger syyykt mye i spill Endret 30. november 2012 av Spreeky Lenke til kommentar
dbass Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Trådløst eller kablet? Er det en 11MBit trådløs fra ZyXel? Hva er gjennomsnittlig ping til vg.no? For å teste gjennomsnittlig ping: CMD > "ping -t vg.no" For å avslutte, trykk Ctrl+C Test helst over 1 time, og uten belastning på nettet. Hvis du ikke har kablet, prøv å koble til med kabel og se hva du får da. Packet loss er når serveren sender en pakke til deg, men deler av pakken ikke kommer frem og at den må sendes på nytt. Har man mye pakketap vil nettverket hele tiden prøve å overføre den ene pakken til deg, og sette alt annet på vent. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Du kan også åpne et cmd-vindu til og skrive ping 10.0.0.138 -t da vil du måle forsinkelsen mellom deg og routeren. Der bør det ikke være noen pakketap. Siden pakketapene økte med større hastighet, så kan det være problemer med linje eller modem. Dette er noe du bør kontakte Telenor for å få fikset. Pass på at det ikke går (mye) trafikk på nett når du tester ping. Hvis man kjører bittorrent e.l. så kan det føre til at routermodemet blir ustabilt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå