Gå til innhold

Halv batteritid til dobbel pris

Anbefalte innlegg

Tror jeg heller hadde går denne jeg:

Lenovo Tablet 2

http://www.lenovo.com/products/us/tablet/thinkpad/thinkpad-tablet-2/

Legg så til dette tastaturet for å få opp farten på skrivinga:

USB Keyboard with trackpoint (men norsk utgave da):

http://shop.lenovo.com/SEUILibrary/controller/e/web/LenovoPortal/en_US/catalog.workflow:item.detail?GroupID=460&Code=55Y9003#.ULkon6y_Jgw

Og så kanskje spedd på med denne for å kjøre litt tyngre ting uten at greie blir alt for tung å drasse på:

IdeaCentre:

http://www.lenovo.com/products/us/new-products/?menu-id=learn&ref-id=products#!product=ideacentre-q190

Just a thought :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg heller hadde går denne jeg:

Lenovo Tablet 2

http://www.lenovo.co...nkpad-tablet-2/

Legg så til dette tastaturet for å få opp farten på skrivinga:

USB Keyboard with trackpoint (men norsk utgave da):

http://shop.lenovo.c...03#.ULkon6y_Jgw

Og så kanskje spedd på med denne for å kjøre litt tyngre ting uten at greie blir alt for tung å drasse på:

IdeaCentre:

http://www.lenovo.co...ideacentre-q190

Just a thought :)

Kort overblikk:

Surface Pro:

+ Bedre CPU: Intel i5

+ USB 3.0 port + Mini displayport

+ 4 GB ram

+ Bedre skjerm: Full HD

+ Bedre tastaturløsning

- Høyere vekt

- Ikke medfølgende tastatur

- Noe høyere pris, men nesten ikke langt unna hvis ryktene stemmer

- Dårligere batteri, som følge av bedre spec

Pris: 899 Dollar

Lenovo Tablet 2:

+ Bedre batteri, som følge av dårligere spec

+ Billigere enn Surface Pro

+ Lavere vekt

- USB 2.0

- Dårligere Atom CPU

- Dårligere skjerm (1366x768)

- Høy pris: 799 dollar ifølge ryktene, dog med tastatur

- Kun 2 GB ram

- Tungvind tastaturløsning, som forøvrig ser ut som er fra 90-tallet

Pris: 799 dollar(ifølge rykter, med Win 8 pro 64 gb hardisk)

Det spørs hvor mye prisforskjellen blir, men jeg kan vil ikke akkurat si at Lenevoen når helt opp til sammenligning..

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Overskriften er vel litt useriøs.

Ok, høyere vekt og pris. Men har vel også ganske mye bedre specs. Hvor mange ganger kraftigere er en i5 vs en Tegra 3? Det er vel ikke første gangen i verdenshistorien at man må velge mellom to ytterpunkter. Kan ikke få både i pose og sekk.

Ellers synes jeg den ser fin ut , men ikke sikker på om jeg trenger en. Har stasjonær pc og laptop. Mulig en RT vil kunne gjøre jobben, for meg. Mulig mange vil mene det, men da er det som er interessant og ikke at den kun har høyrere vekt og pris.

Lenke til kommentar

Denne er det mange som har ventet på, og jeg synes også det er en litt rar vinkling på denne artikkelen. Dette er en "ordentlig" PC, og vil ha store fordeler både med tanke på ytelse og programvarestøtte. En slik sammen med et tastatur bør ses på som en erstatter både for en ultrabook og en tablet, og sånn sett er den jo et veldig rimelig alternativ.Når det er sagt tror jeg nok det er haswell som kommer til å gjøre slike enheter virkelig attraktive.

Nesten litt overasket over at de gikk for I5 ikke en I3 cpu. Denne er tross alt ikke designet for å kjøre tunge programmer/ spill. Ja det er greit å ha muligheten til å kjøre alle slags windwos programmer spesielt i en jobbsammenheng. eller som tungbruker. Men du kjøper ikke denne for spill eller photoshop.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Grøss og gru! Skal man måtte reformatere nettbrettet 1 gang i året nå?

Reformattering er noe man gjør for å rydde opp og nullstille et produkt, og det kan man velge å gjøre uavhengig av produkt. Det er en slags ytelsesmyte at man trenger å gjøre dette på Windows-plattformen, jeg har ikke hatt et reelt behov for å reformattere siden jeg lærte å holde en PC problemfri for femten år siden.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Men du kjøper ikke denne for spill eller photoshop.

Underbygg den påstanden med fakta.

Jeg tror faktisk det helt motsatte, at folk kjøper den NETTOPP for spill og Photoshop. Da jeg kjøpte TabletPC, kjøpte jeg det UTELUKKENDE for Photoshop, og dette produktet er på mange måter svært overlappende med både produktsegmentet TabletPC og produktsegmentet Tablet (som i Wacom Cintiq). Samtidig er mobile spill det softwaresegmentet som lasser inn bøttevis med penger nå.

Dette er et nettbrett nesten KUN for de som vil betale ekstra for å ha en "ekte" PC med innhold som ikke finnes på nettbrett-platformer, for eksempel fullverdig Photoshop.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Juhuu - et produkt som ikke er spesielt bra på noe som helst! Forstår ikke helt når man skulle ønske seg denne foran en ultraportabel siden man uansett må dra på et tastatur.

La meg skissere ett bruksområde jeg ser for meg hos meg:

Kontroll av husets elektriske system og og musikk og annen media fra en tablet som er vegginnfelt. At den kjører windows gjør at man lett kan kjøre kraftigere og bedre software til dette, og man kan potensielt også få skjermbilde fra en annen enhet (men litt uvisst om det går på akkurat dette konkrete produktet, ser ikke ut som den har noen skjerminngang?). Tykkelse og batteritid er irrelevant.

Det som derimot er litt synd er at den koster litt mer enn jeg hadde håpet. Jeg håper også den er lydløs i praksis, om ikke blir det irriterende.

AtW

Lenke til kommentar

Microsoft har tidligere vist at de tolererer høy viftestøy. Første bulk XBox 360 for eksempel. Dette er også et førsteopplag. i5 utstyres med vifte av en årsak, vifta må nødvendigvis være lita, flat dermed lite effektiv for å passe i formfaktoren... Da er det bare høy RPM igjen for å kvitte seg av med varmen.

Men dette vil nok gå seg til i senere modeller hvis folk bare klager høylydt nok.

Lenke til kommentar

Microsoft har tidligere vist at de tolererer høy viftestøy. Første bulk XBox 360 for eksempel. Dette er også et førsteopplag. i5 utstyres med vifte av en årsak, vifta må nødvendigvis være lita, flat dermed lite effektiv for å passe i formfaktoren... Da er det bare høy RPM igjen for å kvitte seg av med varmen.

Men dette vil nok gå seg til i senere modeller hvis folk bare klager høylydt nok.

Vi får se, det finnes små produkter med svært moderat viftestøy også, det viktigste er nok hvor mange prosent av TDP som skal til før vifta begynner å røre seg.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar
Takker for fine tabloide overskrifter i teksten. HW.no, norges nye iTavisen? (iSektBloggen)Ser også at redaksjonen trenger et kurs i barneskolematematikk. Surface Pro er langt i fra dobbelt så tykk.Surface RT: 0,93cmSurface Pro: 1,34cmVesentlig forskjell.Dette er dessuten en fullverdig PC vi snakker om. Det blir for dumt om man skal sammenligne den direkte opp mot tradisjonelle nettbrettversjoner som kjører ARM-prosessorer. Med andre ord, dette er en kraftkar av de sjeldne hvis man sammenligner mot tradisjonelle nettbrett.Kompromiss folkens. Her legger man på 4mm og et par hundre gram, til gjengjeld får man Intel i5 prosessor, kababel til å kjøre alt som din vanlige PC klarer. I nettbrettformat.
Juhuu - et produkt som ikke er spesielt bra på noe som helst! Forstår ikke helt når man skulle ønske seg denne foran en ultraportabel siden man uansett må dra på et tastatur.

Hvorfor må du dra på et tastatur? Det er så klart et spørsmål om bruksmønster og behov, men for mange vil denne typen maskin fungere svært godt.

La oss si at du sitter på din stasjonære maskin og skal holde et møte til en kunde. Med mindre du har en docket bærbar må du ta med deg en annen maskin enn den du jobber med på kontoret. Den bærbare du har med kan kjøre kontorapplikasjoner, men den er litt ugunstig på flyet. Dessuten er det kanskje ikke bare powerpointen du har lyst til å se på, så du har også tatt med eplepadden, en adroid fjøl av noe slag, eller et RT-brett.

Du sjonglerer altså en masse utstyr.

Et scenario som er mulig med dette nettbrettet er som følger.

Du jobber på denne i docket modus, tastatur, mus, stor skjerm, og alle std x86 applikasjoner du måtte ha. Når du drar legger du igjen X-padden, bærbar PC'n og alt det andre du måtte ha. På flyet bruker du denne med touch som et hvilket som helst annet nettbrett, (denne kan med letthet brukes som et rent Windows RT nettbrett på farten).

Om du i tillegg kommer på at du skulle sett over PPT'en er det bare å fyre opp fullversjonen av PowerPoint. Du kjører så klart Direct Access på dette nettbrettet, derfor ligger denne filen, og alle andre filer, trygt bevart på bedriftens interne nettverk. Med Direct Access fungerer faktisk nettbrettet akkurat som om du sitter på kontoret, selv om du er tilkoblet nettet på flyet, hos kunden, eller er tilkoblet via 3G.

Dette ene nettbrettet kan altså om du vil erstatte stasjonær, bærbar og pad i en enhet. Det er så klart noen kompromisser, men disse er uproblematiske for de fleste.

Ikke spesielt bra på noe som helst sier du, svært god på det aller meste sier jeg. Så får du heller sette av en dedikert spill-PC.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med å bruke artikkelen til å forklare bruksområdene til denne tableten isteden for å bare sammenligne den med andre tableter. Det er temmelig åpenbart at den ikke har samme målgruppe som andre tableter.

Siden dere ikke har gjort det, så tar jeg en liten oppsummering her:

* Veldig bra for studenter/elever for notering(for hånd og med tastatur) i timen, kan ta opp lyd samtidig som du noterer slik at et hvert notat blir tilknyttet tidspunktet det ble sagt.

(Prøv og noter matematikk med en ultra portabel, veldig kjip opplevelse)

*Bra for digital tegning i Photoshop med trykkfølsom penn.

*Bra for folk som vil ha en veldig lett PC som også kan brukes som nettbrett. Jeg går datateknikk i utlandet og tar alltid med min tablet på skolen og kobler den til en av de større skjermene og bruker den som jeg ville gjort en hvilken som helst annen pc for jobbing. (har med trådløst tastatur og mus, fungerer ypperlig)

* Bra som en god blanding, som serpentbane666 beskriver.

Kilde: Har selv et Asus EP121 nettbrett, i5 win8 med penn og er veldig fornøyd.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med å bruke artikkelen til å forklare bruksområdene til denne tableten isteden for å bare sammenligne den med andre tableter. Det er temmelig åpenbart at den ikke har samme målgruppe som andre tableter.

Siden dere ikke har gjort det, så tar jeg en liten oppsummering her:

* Veldig bra for studenter/elever for notering(for hånd og med tastatur) i timen, kan ta opp lyd samtidig som du noterer slik at et hvert notat blir tilknyttet tidspunktet det ble sagt.

(Prøv og noter matematikk med en ultra portabel, veldig kjip opplevelse)

Akkurat her finnes det jo vanlige tablet-alternativer også, som samsung note 10.1

AtW

Lenke til kommentar
Takker for fine tabloide overskrifter i teksten. HW.no, norges nye iTavisen? (iSektBloggen)Ser også at redaksjonen trenger et kurs i barneskolematematikk. Surface Pro er langt i fra dobbelt så tykk.Surface RT: 0,93cmSurface Pro: 1,34cmVesentlig forskjell.Dette er dessuten en fullverdig PC vi snakker om. Det blir for dumt om man skal sammenligne den direkte opp mot tradisjonelle nettbrettversjoner som kjører ARM-prosessorer. Med andre ord, dette er en kraftkar av de sjeldne hvis man sammenligner mot tradisjonelle nettbrett.Kompromiss folkens. Her legger man på 4mm og et par hundre gram, til gjengjeld får man Intel i5 prosessor, kababel til å kjøre alt som din vanlige PC klarer. I nettbrettformat.
Hørt om overdrivelser og avrunding? "kababel til å kjøre alt som din vanlige PC klarer. I nettbrettformat."min PC klarer å kjøre en minecraft-server uten lag mens jeg spiller assassins creed relevations på standardinstillinger, også uten lag... velg et hvilket som helst nettrett og du klarer ikke å slå det...

Så kul pc du har da!

Saken er at VANLIG PC ikke er synonymt med gamer pc.

og 4 mm forskjell er knapt 40% tykkere enn RT. og ikke 100% tykkere som HW sier. Så det vil jeg kalle en heftig avrunding.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Denne har jobben ventet lenge på. Planlagt bruksområde:

- for selger/ansatte ute i feltet

- med stylus så kan vi droppe papirskjemaer osv. til kundene og oss. Underskrift kan barei signeres rett på brettet, så slipper vi å scanne inn skjemaene. Herlig!

- kjører win pro, og støtter dermed vårt ordresystem.

- enkelt kobles til større skjerm og bedre tastatur når brukeren er på kontoret.

Eneste minuset foreløpig er, ikke innebygd 3g. Men det får la seg løses på andre måter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hørt om overdrivelser og avrunding? "kababel til å kjøre alt som din vanlige PC klarer. I nettbrettformat."min PC klarer å kjøre en minecraft-server uten lag mens jeg spiller assassins creed relevations på standardinstillinger, også uten lag... velg et hvilket som helst nettrett og du klarer ikke å slå det...

denne PCen kommer med intel HD 4000 den kjører bf3 med andre ord. og du betaler halvparten og det er et nettbrett med ssd.

med andre ord den gjør allt det din PC kann bare raskere, pluss at den kan FAKTISK brukes på en buss. så der du sitter å spiller angry birds, sitter de rundt deg og spiller cod eller hva slags spill de nå enn vill spille. dessuten krever minecraft server en atom prosessor søte lille deg.

Lenke til kommentar

apple fanoi much?

her prøver microsoft noe fenomenalt, ikke bare får du en pc, men du får en i overkant god en. i såppas grad at det er ABSOLUTT værd å kjøpe den kunn for PC bruk.

men så har du en feature som gjør det mulig å spille bf3 på bussen mens de rundt deg glaner missunnelig på deg.

ipad < surface

alle HP maskiner som noen sinne har vært < surface.

og der kan du se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...