Lilleenga Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Hei! Jeg hadde en tråd for en liten stund siden om kjøp av speilreflekskamera. Nå har det seg sånn at jeg endte opp med et kamera, men ikke et speilrefleks. Jeg Kjøpte et Nikon coolpix aw100, supert kamerat til mitt bruk, men jeg ønsker å utvide mulighetene mine. Jeg har kamerater i nærheten som opererer med Canon D7 og 60D som jeg misunner skikkelig og tenker at jeg er moden for en skikkelig oppgradering, Jeg har lært MYE om kameraer og bruk siden mitt coopix, og tenker derfor at jeg nå, skal kjøpe speilreflekskamerat jeg holdt på å kjøpe for snart et halv år siden. Jeg merker nå at jeg er svært fornøyd med å ha kjøpt et enklere kompaktkamera, skreddersydd etter mitt behov, enn å kjøpe speilrefleks fordi det er en trend for tiden. Jeg har fokusert meg inn på Nikon, mye fordi jeg er fornøyd med mitt forrige Nikon kamera, og vurdere D7000 modellen. Jeg skal snarest mulig prøve kamerat i hånden min for en skikkelig evaluering, for å avgjøre kjøpet. Det jeg lurer på er om dette kameraet kanskje er for innviklet og avansert for meg, og hvilket objektiv jeg burde kjøpe... Hva med denne pakken? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Lærer du deg sammenhengen mellom Blender/lukkertid/ISO samt leser litt om komposisjon så er du på god vei til å mestre selv de mest avanserte kameraene. Det er stort sett dette du bør ha grunnleggende kunnskap om. Resten kommer av seg selv ved hjelp av å prøve og feile. Husk at det er objektivet som gir deg bildekvaliteten og ikke kameraet. Kameraet gir deg bare muligheter. (Stort sett vertfall) Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Det jeg lurer på er om dette kameraet kanskje er for innviklet og avansert for meg, og hvilket objektiv jeg burde kjøpe... Alle speilrefleksene er innviklete og avanserte, så det spiller ingen rolle hvilken du kjøper hvis du kun bruker kameraet på full auto, det er når du begynner og bruke innstillingene aktivt at du ser fordelen med D7000 siden det har flere individuelle kontrollhjul/knapper en de mindre kameraene, samt har ønske om og kjøpe/bruke flere dedikerte objektiver. Lenke til kommentar
Lilleenga Skrevet 30. november 2012 Forfatter Del Skrevet 30. november 2012 Men hva med objektivet til D7000... Er det for lite penger inn i objektiv? Burde jeg skaffe meg en 18-55 til å begynne med, for har desverre ikke råd til topp hus og topp objektiv. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 (endret) Hva med D7000 + 50mm evnt 35mm. Sparer penger samt at du får "zoome" med bena. God læring i det. Har ikke prøvd 35mm selv, men 50mm kan jeg stå inne for knallgodt objektiv. Nevnte 35mm også siden 50mm kan vell kanskje bli litt trangt innedørs hvis du foretrekker et videre utsnitt. 18-55mm er det jeg startet med og var fornøyd da. Litt enig med Nautica under, 18-105 VR er et godt alternativ. Endret 30. november 2012 av Jann. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 18-105 VR er et helt kurant objektiv og starte med, da har du et allsidig objektiv som dekker et greit brennviddespekter. Når du begynner og bli mer varm i trøya vil du har en bedre innsikt i hva du ønsker å fotografere og derav handle spesifikke objektiver. 1 Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Har du kompiser med Canon, har dere en mulighet til å låne optikk av hverandre om dere har samme system. Men, itt beste råd er dog dette: Prøv forskjellige kameraer og systemer - velg det kameraet som ligger best i din hånd og som er innenfor ditt budsjett. 1 Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Nå kan du få den pakken for 5999,-..... Sjekk her... 1 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Hei! Jeg hadde en tråd for en liten stund siden om kjøp av speilreflekskamera. Nå har det seg sånn at jeg endte opp med et kamera, men ikke et speilrefleks. Jeg Kjøpte et Nikon coolpix aw100, supert kamerat til mitt bruk, men jeg ønsker å utvide mulighetene mine. Jeg har kamerater i nærheten som opererer med Canon D7 og 60D som jeg misunner skikkelig og tenker at jeg er moden for en skikkelig oppgradering, Jeg har lært MYE om kameraer og bruk siden mitt coopix, og tenker derfor at jeg nå, skal kjøpe speilreflekskamerat jeg holdt på å kjøpe for snart et halv år siden. Jeg merker nå at jeg er svært fornøyd med å ha kjøpt et enklere kompaktkamera, skreddersydd etter mitt behov, enn å kjøpe speilrefleks fordi det er en trend for tiden. Jeg har fokusert meg inn på Nikon, mye fordi jeg er fornøyd med mitt forrige Nikon kamera, og vurdere D7000 modellen. Jeg skal snarest mulig prøve kamerat i hånden min for en skikkelig evaluering, for å avgjøre kjøpet. Det jeg lurer på er om dette kameraet kanskje er for innviklet og avansert for meg, og hvilket objektiv jeg burde kjøpe... Hva med denne pakken? Nettop det du sier om å prøve kameraet er svært viktig, jeg kjøpte selv et D7000 som ikke blir brukt og skal legges ut for salg . Ikke fordi det er et dårlig kamera,men nettop pga at det overhode ikke passer mine hender og det er liten vits å ha et kamera som en ikke bruker pga slikt ... 2 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Jeg er enig i at D7000 er et fint kamera å starte med, selv om man er helt grønn. Da får du et solid kamera som du kan vokse med i mange år fremover. Du kan bruke det i "full auto" modus, og da oppfører det seg som kompakten din, eller du kan leke "tøff i pysjamas" og kjøre i helmanuell modus. Og det finnes mange varianter innimellom. De fleste av oss ender på et mellomstadie. Som Snekker'n er innpå, så kan det være lurt å prøve ut kamera først å se om det føles greit ut i handa. 18-105mm er et helt greit objektiv til å begynne med. 1 Lenke til kommentar
arthon Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Har du kompiser med Canon, har dere en mulighet til å låne optikk av hverandre om dere har samme system. Trådens beste råd for valg av første DSLR! 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå