Choo Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Hei Er dette HK og CPU bra til klokking? og et bra kjøp i forhold til pris? Asus P4C800/DELUXE Hovedkort S478/800mhz I875P, Dual DDR, S-ATA, GBLAN, LYD, Raid NOK 2,047.00 inkl. mva. (Komplett.no) --------- Intel Pentium 4 2.8 GHz Boxed PC800 Socket PGA478, 512kB "Northwood" NOK 2,866.00 inkl. mva. (Komplett.no) 5k.. er det verdt det? Du ser dataen min nå i signatur. MvH André Ho. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Etter min mening: Det er neppe vært det. Du har allerede en bra PC som er bra overklokket. Nøyaktig hva er det som gjør at du har lyst til å oppgradere? At du vet det finnes noe fetere enn du har nå eller at du trenger ytelsen til noe eller om du bare har lyst til å mekke litt? Om du likevel "har lyst" til å bruke pengene på nytt system, så kan du sikkert selge det gamle brukt og dekke inn halve prisen. Dermed vil det bare koste 2500 til sammen. Uansett ville jeg ventet to uker for å se den offisielle ytelsen, prisen og egenskapene (særlig med tanke på varme) på Athlon 64/FX før jeg bestemte meg. Lenke til kommentar
KvN Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Nei, ikke hvis du skal overclocke, Anbefaler 2.4c!!! Mye mer overclockevenlig!!! Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Har du råd får du HT. Nok sagt. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Men uansett HT og 800FSB og alle andre fine ord; ytelsen vil ikke bli dramatisk endra. 5000 spenn er MYE for en så liten oppgradering. Vent heller til maskinen blir gammel og grå, eller A64 blir lansert. Selv om du kanskje ikke kjøper A64, er det interessant å se hvordan den vil yte ... Dumt å kjøpe et system til en høy (blod)pris idag, for å se noe til en lavere pris vaske gulvet med systemet ditt... Lenke til kommentar
enden Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Overdrevent dyrt i forhold til basis ytelsesøkning. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Kjøp heller Asus P4P 800 og en 2,4 800 mhz denne klokker du nesten like langt og så sparer du 2000.- kr :wink: Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Bruk heller pengene til et bedre skjermkort, Radeon 9800 pro Om maskinen din blir noen tidels sekunder raskere i mer krevende applikasjoner ved oppgradering så er det ikke verd så mye penger. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Kjøp heller Asus P4P 800 og en 2,4 800 mhz denne klokker du nesten like langt og så sparer du 2000.- kr :wink: Kunne ikke sagt det bedre selv. For min del ville jeg fått utnyttet ram`en min bedre med en 2.4, underklokker den nemlig litt nå. Forøvrig føler jeg meg snytt etter å ha kjøpt Canterwood-basert hovedkort til blodpris når det plutselig blir kjent at Prescott ikke støttes og at PAT også er tilgjengelig på 865-baserte kort. Så for all del, Der Uberschnekker har nok en gang kommet med visdomsord og jeg anbefaler deg å lytte... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 nei beklager, det er så absolutt ikke verdt det. hadde du hatt en møkkamaskin fra før så hadde pipen fått en annen lyd, men i dette tilfellet er det ren sløsing av penger. Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Har du råd har du lov, er ikke det en sånn norm greie ? hehe.. men vis du ikke har mæt ræva med penger, så ville jeg jeg ikke anbefalle denne oppgraderingen. DU har jo et BRA system fra før. Lenke til kommentar
Choo Skrevet 12. september 2003 Forfatter Del Skrevet 12. september 2003 Venter ihvertfall til A64 kommer så jeg får se tester der, men jeg er Intel fan:D Men har litt lyst til og teste en amd også men.. hm.... Blir nok raidkort og hd og kanskje et grafikk kort på meg istede Takk for alle svar! Mvh André. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå