Gå til innhold

HK og CPU, værdt det?

Choo

Anbefalte innlegg

Hei

Er dette HK og CPU bra til klokking? og et bra kjøp i forhold til pris?

Asus P4C800/DELUXE Hovedkort S478/800mhz

I875P, Dual DDR, S-ATA, GBLAN, LYD, Raid

NOK 2,047.00 inkl. mva. (Komplett.no)

---------

Intel Pentium 4 2.8 GHz Boxed PC800

Socket PGA478, 512kB "Northwood"

NOK 2,866.00 inkl. mva. (Komplett.no)

5k.. er det verdt det?

Du ser dataen min nå i signatur.

MvH

André Ho.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter min mening: Det er neppe vært det. Du har allerede en bra PC som er bra overklokket. Nøyaktig hva er det som gjør at du har lyst til å oppgradere? At du vet det finnes noe fetere enn du har nå eller at du trenger ytelsen til noe eller om du bare har lyst til å mekke litt?

Om du likevel "har lyst" til å bruke pengene på nytt system, så kan du sikkert selge det gamle brukt og dekke inn halve prisen. Dermed vil det bare koste 2500 til sammen. Uansett ville jeg ventet to uker for å se den offisielle ytelsen, prisen og egenskapene (særlig med tanke på varme) på Athlon 64/FX før jeg bestemte meg.

Lenke til kommentar

Men uansett HT og 800FSB og alle andre fine ord; ytelsen vil ikke bli dramatisk endra. 5000 spenn er MYE for en så liten oppgradering. Vent heller til maskinen blir gammel og grå, eller A64 blir lansert.

Selv om du kanskje ikke kjøper A64, er det interessant å se hvordan den vil yte ... Dumt å kjøpe et system til en høy (blod)pris idag, for å se noe til en lavere pris vaske gulvet med systemet ditt...

Lenke til kommentar
Kjøp heller Asus P4P 800 og en 2,4 800 mhz denne klokker du nesten like langt og så sparer du 2000.- kr :wink:

Kunne ikke sagt det bedre selv. For min del ville jeg fått utnyttet ram`en min bedre med en 2.4, underklokker den nemlig litt nå.

Forøvrig føler jeg meg snytt etter å ha kjøpt Canterwood-basert hovedkort til blodpris når det plutselig blir kjent at Prescott ikke støttes og at PAT også er tilgjengelig på 865-baserte kort.

Så for all del, Der Uberschnekker har nok en gang kommet med visdomsord og jeg anbefaler deg å lytte... :yes:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

nei beklager, det er så absolutt ikke verdt det.

hadde du hatt en møkkamaskin fra før så hadde pipen fått en annen lyd, men i dette tilfellet er det ren sløsing av penger.

Lenke til kommentar

Venter ihvertfall til A64 kommer så jeg får se tester der, men jeg er Intel fan:D

Men har litt lyst til og teste en amd også men.. hm....

Blir nok raidkort og hd og kanskje et grafikk kort på meg istede :)

Takk for alle svar!

Mvh

André.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...