Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Flash videoer (youtube) er trege (framedrop) men var det ikke før

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har fått et issue i forhold til at flash-videoer har begynnt å ble veldig trege (heftig framedrop). Maskinen kunne før håndtere 720p problemfritt og 1080p rimelig greit. Nå er 720p på youtube meget hakkete og selv 480p er ikke helt smooth.

Jeg lurer på om noen har noen gode idèer på hvordan jeg kan feilsøke dette og rette feilen.

Litt mer info om problemet:

- Vi snakker om framedrop i rendering her, ikke buffering problemer

- Det virker å være det samme i alle browsere (ihvertfall chrome, IE og firefox som jeg har testet med)

- Det var ikke et problem tidligere og jeg kan ikke erindre noe spesielt jeg gjorde før problemet oppsto.

- Har installert nyeste videokort drivere

- Flash skal være oppdatert på samtlige browsere (det er jo innebygget i chrome forøvrig)'

- Det virker som kanskje CPU brukes en god del mer nå enn før ved videoavspilling, men det er vanskelig å si helt sikkert ettersom jeg ikke akkurat noterte meg ytelsestall på dette før problemet oppsto. Det er ingen andre prosesser som eter opp CPU ressursene bare så det er nevnt.

- Videokortet mitt (8600M skal takle HW decoding, og dette står enablet i flash settings, men gtt så høyt CPU forbruk så virker det nesten som det ikke fungerer likevel? ... kanskje?

- Problemet oppstår også etter en fresh restart med bare èn tab åpen i browser og lite annet som skjer på maskinen

- maskinspecs: Aspire 5920G med 1,86Ghz Intel C2D og 3GB RAM på windows 7 pro 64bit.

Jeg har vurdert å ta en full OS reinstall for å rette problemet da det tross alt er en del år siden jeg ryddet opp slik, men maskinen har egentlig ingen andre problemer enn dette så jeg ser gjerne etter en mer målrettet løsning for akkurat dette problemt dersom noen har gode forslag å komme med...

EDIT: etter litt mer testing virker det som om dette henger sammen med CPU-bruk, for problemene blir en del mindre om jeg øker den relevante prosesstråden, og CPUforbruk ligger ganske så farlig nær fullt i mange deler av videoene i 720p. Jeg anntar dette indikerer at det er noe som er galt i forhold til hardware-decodingen for dette burde jo decodes rimelig smertefritt og langt på nær ete opp alle CPU ressursene... men hvordan får jeg rettet elelr sjekket/feilsøkt dette?

Problem løst. Pga en feil med HAL kjørte maskinen effektivt på 1 core (og ergo halv CPU kapasitet, som ble i minste laget for HD video...)

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...