Gå til innhold

Litt lei av Android, hva nå?

Jakoozie

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg er en kar som er svært glad i å teste det aller nyeste i mobilverden. Det er bare ekstrem selvdisiplin som har gjort at jeg har klart å beholde hver tlf jeg har hatt i 2 år før jeg har kjøpt ny.

Min smartphone-karriere begynte med en Nokia Xpressmusic. Deretter ble jeg en stolt eier av en HTC Desire, og i fjor kjøpte jeg meg en Galaxy Note.

På grunn av diverse problemer med min Galaxy Note, har jeg nå bestemt meg for å kjøpe en ny telefon. Spørsmålet er hvilket operativsystem jeg skal gå for, eventuelt hvilken modell.

Android har jeg generelt hatt et meget godt forhold til. Android er etter min mening det mest komplette OS-et funksjonsmessig, og kanskje er det dumt av meg å gå vekk fra Googles lekepark. Likevel merker jeg at det ikke er noen andre android-telefoner på markedet som virkelig frister, muligens fordi det ikke har kommet noe som er merkbart bedre enn Note 1 enda.

I tillegg har jeg, i større grad med Note enn med Desire, hatt en del problemer med at mobilen skrur seg av svært hyppig, ujevn batteribruk og diverse crash.

Da gjenstår jo de mer lukkede systemene. IOS har den fordel at apputvalget, særlig på spill, er helt suverent. I tillegg eier jeg allerede en iPad, en Apple TV og en Mac, og jeg er veldig glad i hvordan iPaden min samkjøres med alle andre enheter i huset.

Ulempen med Apple er jo noe begrenset funksjonalitet, pris, samt at iphone 5 muligens er litt for liten for meg.

Windows Phone 8 synes jeg har et meget spennende brukergrensesnitt, og jeg har allerede rukket å bli glad i Windows 8 Pro, som jeg bruker på min stasjonære. Det jeg frykter er at jeg ved å gå fra android til det visstnok noe uferdige Windows phone mister noen funksjoner jeg er vant til å ha med android, og at app-utvalget er labert.

Det jeg hovedsaklig bruker mobilen til er podcaster, spotify, litt surfing og diverse morsomme spill/apps.

Det siste alternativet er å få fikset Noten, og heller vente ett år med å oppgradere. Men situasjonen vil kanskje ikke være så veldig annerledes neste år? Hva sier deres glasskuler? :)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Windows Phone 8 synes jeg har et meget spennende brukergrensesnitt, og jeg har allerede rukket å bli glad i Windows 8 Pro, som jeg bruker på min stasjonære. Det jeg frykter er at jeg ved å gå fra android til det visstnok noe uferdige Windows phone mister noen funksjoner jeg er vant til å ha med android, og at app-utvalget er labert.

Det jeg hovedsaklig bruker mobilen til er podcaster, spotify, litt surfing og diverse morsomme spill/apps.

Personlig digger jeg Android, men som det ble jeg litt lei etterhvert.

Hjemmeskjermen til WP8 er amaaaazing, syntes nå jeg. Ta en titt i Windows Phone 8 homescreen tråden, ligger litt forskjellige skjermer der, jeg syntes (blærete som jeg er) at den jeg la ut sist der viser litt av starten på hva man kan gjøre om man vil)

Selve OSet flyter glatt, ting "bare funker" for min del (ca samme bruk som deg vil jeg tro, surfer veldig mye).

Har en Nokia Lumia 920 selv, da jeg mener det er den absolutt beste WP8 mobilen nå.

Min enhet har litt issues med batteriet, men utover det er den helt nydelig. Langt i fra så tung som noen skal ha det til, OSER kvalitet når du holder den i hånda og føles bare skikkelig solid og bra.

Spotify er under utvikling men er enda ikke kommet, det er jo en negativ ting. Men du får Nokia Music som er en slags pandora/spotify kombo, som jeg selv syntes er ganske så nice. Så har du jo 32GB å fylle opp med MP3er om ønskelig.

Det beste vil jeg egentlig si er hvor lite knoting det er. Hjemmeskjermen er eneste jeg bruker, legger alt jeg trenger der, uten at det blir rotete som det ofte ble på Androidene mine (uansett launcher og layoutkonsept egentlig).

Apputvalget er ikke så labert, men det kommer veldig an på hva spesifikt du er ute etter.

Skjermen er... vel... sinnsvak. Jeg digger den. Føles faktisk hakket bedre enn SGS3en min sin skjerm.

Jeg ville anbefalt å ta en titt på en 920, ikke 3 minutter i en butikk men virkelig få satt deg ned med den en stund så du virkelig får et inntrykk av hva enheten er og kan.

Thats just my opinion tho :) .

Alternativet ditt funker jo og fjell; fikse Noten og se hvordan ståa er om 6 måneders tid mtp iphone5s, de nye Androidene og ikke minst hvor WP8 er da. Selv har jeg trua på WP8 mtp reklamen og godviljen WP8 får fra Windows 8 som blir mer og mer i bruk, samt antall kjøpte WP8 mobiler.

Tanker?

Lenke til kommentar

Takk skal du ha, for et veldig godt svar.

Du har mange gode poenger. Lumia 920 virker veldig interessant fortsatt.

Før sverget jeg til Android, fordi da kunne jeg skreddersy brukergrensesnittet. I det siste har jeg merket at jeg rett og slett ikke gidder å drive med dette lenger, nå vil jeg ha noe som bare fungerer.

Samtidig er jeg redd for at IOS kan bli litt for kjedelig, med sine rekker av apps.

Er det noen andre som også har noen inspill? Er det noen ordentlig rå Android-telefoner på vei?

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...