Gå til innhold

PC'en starter ikke!!!

Anbefalte innlegg

Fikk pc'en min i går kveld og smilte fra øre til øre da jeg pakket den opp. Etter å ha satt sammen delene og skrudd HK på plass, satte jeg i strømmkablen og trykkte på knappen. NEI!!! Der var alt dødt!!! Ikke en gang PSU viften var det liv i.. Har ikke testet om det er PSU som er defekt. Så det er godt mulig at det er det som er årsaken.

Men før jeg gjør det lurer jeg på om det kan være noen jumpersettinger eller noe annet som kan være smart å vite om Asus A7N8X Deluxe/GD HK??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekkliste :

1.- Volt på psu til 220v

2.- Alle Ide enheter tilkoblet riktig og med riktige jumpers.

3.- At cpu kjøler er riktig tilkoblet sensorene på hk

4.- Skjermkort riktig koblet i.

5.- Ram sitter ordentlig i (man må bruke litt makt ).

6.- Dobbeltsjekk alt av koblinger til hk (leds,sensorer, usb, etc)

Lenke til kommentar

Men så ta å test strømforsyninga da. På den ledningen som går til hk, ta den av, så ta en liten ledningbit fra den grønne kabelen til en svart ledning på samme siden som det festeklippset er. mens kabelen står i, skru på strømbryteren bak på strømforsyningen. husk å ha koblet til et par hd eller vifter eller noe annet som bruker strøm først.

Lenke til kommentar

sjekk om du har fått overledning i kabinettet. Du har kanskje tatt på noen spacere i hovedkort veggen som du ikke bruker. Dette kan resultere i kortslutning. Ta alt ut av kabinettet, og legg det på noe som ikke leder strøm(antistatisk pose, tregulv etc) og start opp med bare ram, skjermkort, cpu og det som er nødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...