Lfof Skrevet 30. november 2012 Rapporter Del Skrevet 30. november 2012 (endret) Er det riktig at det ene grafikk kortet blir 80 grader mens det andre ligger jevnt på 35 under full load i far cry 3 med SLI enabled? GeForce GTX 460 SLI This product has been detected as your primary device Your driver is up to date with version 310.64. Download anyway? Denne driveren du mener? :[ Endret 30. november 2012 av Lfof Lenke til kommentar
Gjest PingPangbv Skrevet 30. november 2012 Rapporter Del Skrevet 30. november 2012 nei, høres ut som om at du ikke har lastet ned den nyeste driveren som gjør det mulig med SLI i FarCry 3. Hvis du klarer å sjekke temperaturene bør du også kunne sjekke GPU-load og se hvor mye det andre grafikkortet belastet, vil tro det ikke bli belastet i det hele tatt. Programmer som kan sjekke dette er MSI afterburner eller EVGA precisionX. Lenke til kommentar
Lfof Skrevet 30. november 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. november 2012 Lasta ned MSI afterburner og som du sa så er det ene kortet på 99% load og det andre på 6% Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 30. november 2012 Rapporter Del Skrevet 30. november 2012 (endret) Det er kun DX9 som har en fungerende SLI-profil med den nye Nvidia-driveren (310.64). For å få støtte i DX11 må du legge DX11 executablen ( farcry3_d3d11.exe ) manuelt til Far Cry 3-profilen med Nvidia Inspector. Husk også at SLI må reaktiveres i Nvidia kontrollpanel etter hver driver-installasjon. Edit: Som nevnt er MSI Afterburner/EVGA Precision gode verktøy. Enten kan du alt-tab'e ut av spillet for å sjekke load, eller du har en fiffig liten funksjon som heter OSD/On Screen Display som lar deg lese av temp, load etc. via et lite display ingame. Endret 30. november 2012 av Loefthal Lenke til kommentar
Lfof Skrevet 30. november 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. november 2012 Åhh.. Så du tror ikke det ene skjermkortet kan være ødelagt? Var redd jeg måtte sende inn pc'n til dell jeg nå.. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 30. november 2012 Rapporter Del Skrevet 30. november 2012 (endret) Tviler sterkt på det. Du må nesten se etter om SLI er aktivert og om det fungerer i andre spill der du vet det skal fungere, eller DX9-versjonen av FarCry3. Fungerer det i ett spill så er alt vel. Dvs. så vel det kan bli med SLI Endret 30. november 2012 av Loefthal Lenke til kommentar
Lfof Skrevet 30. november 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. november 2012 Er ikke SLI noe bra mener du? Men uansett, Tusen takk for hjelpen, Jeg satte ned til DX9 og da fungerer alt fint Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. november 2012 Rapporter Del Skrevet 30. november 2012 Er ikke SLI noe bra mener du? Men uansett, Tusen takk for hjelpen, Jeg satte ned til DX9 og da fungerer alt fint Haugevis med problemer og svakheter med SLI og CFX: driverproblemer, microstutter, grafiske artifakter, mystiske ytelsesproblemer... Det beste er oftest å kjøpe et enkelt kraftigere kort. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2012 Haugevis med problemer og svakheter med SLI og CFX: driverproblemer, microstutter, grafiske artifakter, mystiske ytelsesproblemer... Det beste er oftest å kjøpe et enkelt kraftigere kort. Du overdriver, men noen problemer er det i blandt. Sli funker i fc3 om man leser på guru3d. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 1. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2012 Synes nå Crossfire har kommet seg veldig, det gir god ytelse og microstutter er ikke eksistrende, og jeg er allergisk mot alt som heter lagg og stuttering. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 1. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2012 Ser ut som om problemer relatert til SLI/CFX avhenger en del av type kort og muligens oppsett forøvrig. De eneste problemene jeg opplever er blinkende teksturer og skygger i enkelte spill, i tillegg til litt trege spillprofiler fra Nvidia fra tid til annen. Hardest rammet er AC3 og BF3 av spillene jeg har installert. AC3 er så og si uspillbart i områder med dyp snø av en eller annen grunn. Alt i alt er det som Arni sier at ett enkelt kort er å anbefale, hvis man kan nøye seg med det vel og merke. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2012 Prøv å spille farcry 3 i multiplayer 1080p og ultrasettings. Går ikkje supersmooth.... Men med 3-way derimot Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 1. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2012 (endret) Har ikke nubbsjans til å kjøre FC3 på ultra, DX11 i 1080p med to GTX570. Det blir lysbildefremvisning (20fps+-) Maks settings for jevn 60 fps er Very High og 2xMSAA. Spillet ser upåklagelig ut da også så jeg skal vel ikke klage. Edit: Singleplayer til info Endret 1. desember 2012 av Loefthal Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 2. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2012 Prøv å spille farcry 3 i multiplayer 1080p og ultrasettings. Går ikkje supersmooth.... Men med 3-way derimot Stor forskjell på 2 og 3 kort i Far Cry 3 på 1080p? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2012 Stor forskjell på 2 og 3 kort i Far Cry 3 på 1080p? Kan teste forskjell i kveld. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2012 Sjekka en plass i singleplayer nå. Loada til akkurat samme plass. 2-way sli: ca 90 fps. 3-way va 110 på samme plassen. Er nok litt forskjell rundt om, men kan virke som det stemmer ganske greitt. 3-way er ikkje perfekt skalering på, men det hjelper litt iallefall i FC3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå