Gå til innhold

BIOS oppdaterin


_Whistler_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husk at en BIOS-oppdatering aldri er helt risikofritt så hvis alt fungerer som det skal er det ikke nødvendig. Hvis du flasher/oppdaterer via. BIOS så går det imidlertid som oftest bra. De fleste hovedkortprodusenter har egne forum der du kan se erfaringer fra de nye BIOS-utgavene. I mitt tilfelle (Asus P8P67-Deluxe) er det slettes ikke alltid disse er feilfrie så gjør litt research. Utrolig kjipt å drepe BIOS-chippen.

 

Hvis uhellet er ute: Grains BIOS-repair selger chipper til de fleste hovedkort. Postgang på ei lita uke.

Endret av Loefthal
Lenke til kommentar

nei. holder med å laste ned nyeste bios oppdatering. Den inneholder alle tidligere oppdateringer selvsagt.

 

Det er ikke alltid like selvsagt, ihverfall ikke hos Dell.

Hadde en Latitude med en tidlig bios (A3?) og siste var A12. Fikk beskjed om at jeg måtte ha minimum A7 for å kunne oppdatere, og A7 var selvsagt ikke tilgjengelig, hverken på web-sidene eller FTP-serveren til Dell.

Lenke til kommentar

Okai flott, takk for alle svar. Jeg ville oppdatere hovedkortet med ny BIOS og alt annet som kan oppdateres. Jeg kjøpte Far Cry 3 og det er noe galt. For uansett åssen oppløsning el om spillet kjøres på maks el laveste verdier så hakker det på akkurat samme måten. Det er absolutt ingen forandring på åssen setting jeg setter på, akkurat samme type hakking. Siste spillet jeg spilte var Max Payne 3 og der kjørte jeg absolutt alt på maks uten ett eneste hakk, det samme med Call Of Duty Black Ops 2.

 

Så for meg virker det som en driver problem.

 

PS: Jeg kjørte en oppdatering på forrige hovedkort jeg hadde og der hang maskinen seg midt oppi oppdateringen av BIOS, kjempe kult. Da gikk chipen!

 

Utrolig nok så godkjente Komplett.no dette som reklamasjon, selv om garantien på kortet hadde gått ut:) Det er sinnsykt bra! Men det beste av alt var at det kortet var utdatert og jeg spurte hva gjør jeg nå som jeg sitter med en CPU og RAM som ikke passer til noen andre kort.

 

De ba meg sende inn alt sammen og jeg fikk kreditert tilbake for hovedkort, CPU og RAM:) Da var delene 3 år gamle og jeg fikk lik sum som jeg kjøpte for for 3 år siden:) Det er service det! Da gikk jeg jo inn på Komplett neste dag og bestilte meg splitter nye deler:)

Lenke til kommentar
Det er service det! Da gikk jeg jo inn på Komplett neste dag og bestilte meg splitter nye deler:)

 

ikke glem, det er noe som heter ( etter garanti tid ) reklamasjons rett, den er på 5 år! ( dette viste jeg ikke i de hele tatt )

selv har jeg hatt en problem med min fjernsyn 4 1/2år gammelt, en philips 37 tommer, jeg skrev en mail til kundeservice og da kom Infocare og hente den.

da de ikke var noe reservedeler til skjermen fikk jeg en helt nye 37 tommer smart tv 2012 model og den nye garanti/reklamasjons retten gjelder fra den dag jeg fikk nytt.

Den gamle kostet nkr 13500 og den nye koster i dag rund nkr 6000 i butikken( så denne koster ikke mye for philips )!

 

De er bra at flere firma akseptere norsk lov, uten at forbrukeren må bruke tid og krefter for å bli trodd!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...