Gå til innhold

Oppgradering av AMD Phenom II X6 1035T

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger hjelp til og oppgradere denne til kunne takle tunge oppgaver som videoredigering. Noen forslag på hva jeg kan eventuelt bytte ut?

PC info:

Operating System: MS Windows 7 Home Premium 64-bit

CPU: AMD Phenom II X6 1035T 2,6 ghz

RAM: 6,00 GB Dual-Channel DDR3

Motherboard: Packard Bell ixtreme M5140 (CPU 1)

Graphics: Geforce GT 330

Er det med andre ord muligt og få til enn skikkelig arbeidshest av denne pc¨en?

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vanskeligheter med å finne en liste over støttede CPUer, dette finner man lettest på support-sidene til Packard-Bell. Problemet er at du ikke har oppgitt modellnummeret til maskinen din.

Om hovedkortet støtter CPUer på AM3+ kan du slenge inn en FX-8350, som burde gi alt fra 20-80% mer ytelse.

Lenke til kommentar

Packard Bell ixtreme M5140 har kommet i flere modeller, med flere forskjellige hovedkort.

Oppgraderingsmuligheter er vangkelig å fastslå når vi ikke vet hvilket hovedkort du har ;)

Edit: Du har ikke et modellnr under som heter pt.u(xxxxxxx) eller noe lignende?

Endret av ole a
Lenke til kommentar

Packard Bell ixtreme M5140 har kommet i flere modeller, med flere forskjellige hovedkort.

Oppgraderingsmuligheter er vangkelig å fastslå når vi ikke vet hvilket hovedkort du har ;)

Edit: Du har ikke et modellnr under som heter pt.u(xxxxxxx) eller noe lignende?

Det står bare at det er:

Motherboard model: ixtreme m5140 (Så det er nok bare det namnet på den).

Motherboard version: Ingen info

Socket(CPU): AM3

Lithography: 45nm

PassMark rating: 1413

Lenke til kommentar

Jeg har vanskeligheter med å finne en liste over støttede CPUer, dette finner man lettest på support-sidene til Packard-Bell. Problemet er at du ikke har oppgitt modellnummeret til maskinen din.

Om hovedkortet støtter CPUer på AM3+ kan du slenge inn en FX-8350, som burde gi alt fra 20-80% mer ytelse.

Det står bare at det er:

Motherboard model: ixtreme m5140 (Så det er nok bare det namnet på den).

Motherboard version: Ingen info

Socket(CPU): AM3

Lithography: 45nm

PassMark rating: 1413

Dette betyr at jeg ikke kan bruke CPU med AM3+ Socket?

Endret av Landkrabben
Lenke til kommentar

Om du f.eks skal ha en AMD FX-prosessor, så må du ha socket AM3+. (noen hovedkortprodusenter har forøvrig AM3+ kompatible AM3-hovedkort, men ikke sats på at ditt er det). Ellers er det beste du kan håpe på, en Phenom II X6 1100T. Men det er jo en minimal oppgradering. Alternativt kan man vurdere en ny maskin.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Om du f.eks skal ha en AMD FX-prosessor, så må du ha socket AM3+. (noen hovedkortprodusenter har forøvrig AM3+ kompatible AM3-hovedkort, men ikke sats på at ditt er det). Ellers er det beste du kan håpe på, en Phenom II X6 1100T. Men det er jo en minimal oppgradering. Alternativt kan man vurdere en ny maskin.

Kansje greiest og og installere SSD og ett nytt skjermkort av type HD 7950 og bruke den prossesoren jeg har?

Lenke til kommentar

Joa, forsåvidt. Bare pass på at du har god nok PSU for skjermkortet. Det drar ca. 150W under max 3D-last. (og PSU bør ha 2 stk. PCIe-kontakter, ellers må du jo bruke splitter).

Trur det må bli:

XFX Radeon HD 7950 3GB GDDR5

PCI-Express 3.0, "Dual Fan -DD", DL-DVI-I + SL-DVI-D, 2xmini-DP, HDMI, 800MHz

og

Intel® SSD 330 Series 180GB 2.5", 25nm

SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 500MB/450MB/s read/write.

Burde vel merke enn del bedre ytelse etter dette, og vil den holde til videoredigering?

Lenke til kommentar

Du kjøper ikke FX-8150 i dag, kjøp heller FX-8320 da.

http://www.anandtech.com/show/6396/the-vishera-review-amd-fx8350-fx8320-fx6300-and-fx4300-tested/3

AMD er likeverdige i enkelte tilfeller, mens i andre er Intel nesten dobbelt så gode. Problemet er at AMD trenger 8 kjerner for å matche 4 kjerner fra Intel, og at veldig få programmer faktisk klarer å dra nytte av såpass mange kjerner.

Lenke til kommentar

Du kjøper ikke FX-8150 i dag, kjøp heller FX-8320 da.

http://www.anandtech...fx4300-tested/3

AMD er likeverdige i enkelte tilfeller, mens i andre er Intel nesten dobbelt så gode. Problemet er at AMD trenger 8 kjerner for å matche 4 kjerner fra Intel, og at veldig få programmer faktisk klarer å dra nytte av såpass mange kjerner.

Ja, enig med den. :)

Hvor mye er det mulig og overklokke enn 1035T CPU?

Lenke til kommentar

Ja, enig med den. :)

Hvor mye er det mulig og overklokke enn 1035T CPU?

Opp til ca 4GHz vanligvis. Problemet er at du har et hovedkort totalt uten støtte for overklokking.

Men videoredigering drar ofte god nytte av flere kjerner. Og der har 8kjerneren til AMD visst seg og gi veldig mye ytelse for pengene.

Problemet her er at vi enda ikke har klart å finne ut om hovedkortet støtter FX-prosessorer eller ikke.

Lenke til kommentar

Opp til ca 4GHz vanligvis. Problemet er at du har et hovedkort totalt uten støtte for overklokking.

Problemet her er at vi enda ikke har klart å finne ut om hovedkortet støtter FX-prosessorer eller ikke.

Det stemmer forsåvidt, men tenkte visst han likevell må ha nytt, så kan han spare endel kroner.

Ett annet problem vil mest sannsynlig være PSU. De er ofte av skrall kvalitet i disse maskinene.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Det stemmer forsåvidt, men tenkte visst han likevell må ha nytt, så kan han spare endel kroner.

Ett annet problem vil mest sannsynlig være PSU. De er ofte av skrall kvalitet i disse maskinene.

Hvilket skjermkort kan jeg installere i denne pcen?

Lenke til kommentar

GTX 750 Ti er nok det beste...

Lenke til kommentar

GTX 750 Ti er nok det beste...

Takker for svar!

Vil PCI Express 3.0 passe til det hovedkortet jeg har?

her er info om 750 TI kortet:

• GPU : GeForce GTX 750Ti, 640 cores, 28nm
  • GPU Clockspeed : 1163 MHz (boost) / 1085 MHz (base)
  • Memory : 2048MB GDDR5 (128 bit)
  • Memory Clockspeed : 5.4 Gbps
  • Bus : PCI-Express 3.0
  • Video-Features : HDMI 1.4a
  • Cooling : 2-Slot Cooling
  • Connectivity : DL-DVI-D, HDMI, VGA (D-Sub)
  • Product Size : 250mm(L) x 128mm(W)
  • Power Connector : no "external power connector"
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...