H_Treider Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Akam har fått proff-tips for deg som vil lage sammensatte bilder i Photoshop Guide: Raske tips til sammensatte bilder Lenke til kommentar
h00v3r Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Veldig bra artikkel, og fantastisk bra bilder, elsker det bildet med han fyren med sykkelen Dette fikk jeg skikkelig sansen for, skal virkelig prøve meg på dette nå Det med at klokken skal være ti på to, lærte vi for ikke så lenge siden på skolen, grunnen til dette, er at det ser ut som klokken smiler 1 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 (endret) Linken i teksten til neste side på side to ("bli med til neste side") linker tilbake til side to. Endret 30. november 2012 av Trondster Lenke til kommentar
H_Treider Skrevet 30. november 2012 Forfatter Del Skrevet 30. november 2012 Linken i teksten til neste side på side to ("bli med til neste side") linker tilbake til side to. Ah, takk for tipset - gonna fix! Lenke til kommentar
Rattata12 Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Hei! Jeg har 3 bilder som skal settes sammen slik som på side 4 til en slik action-serie. Problemet er at de ikke har lik exp. da de er tatt i P modus. De er i RAW og jeg bruker LR4. Jeg velger de bildene og trykker Ctrl + U (for automatisk exp. verdi) men de blir ikke "perfekte"... Har du tips? Lenke til kommentar
H_Treider Skrevet 30. november 2012 Forfatter Del Skrevet 30. november 2012 Hei! Jeg har 3 bilder som skal settes sammen slik som på side 4 til en slik action-serie. Problemet er at de ikke har lik exp. da de er tatt i P modus. De er i RAW og jeg bruker LR4.Jeg velger de bildene og trykker Ctrl + U (for automatisk exp. verdi) men de blir ikke "perfekte"...Har du tips? Auto Tune (Ctrl + U) endrer på mer enn bare eksponering. Se på innstillingene bildene er tatt med og hvis du er litt heldig så er det forholdsvis enkelt å se hvor mye lysere/mørkere enkeltbildene er tatt. Eks. f/4 vs f/5.6 skiller ett trinn på exposure-slideren. Du kan bruke denne kalkulatoren til å regne på det hvis det er vanskelig http://imaginatorium.org/stuff/stops.htm Når du har fått de ca. riktig så er det bare å gå fram og tilbake mellom bildene og justere i små steg. Husk at det ikke trenger å være helt perfekt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg