Gå til innhold

Hva nå?

TrudeTrudesen

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurer veldig på hvilken vei jeg skal ta. Vet helt ærlig ikke hva som er det beste for meg. Derfor spør jeg her, kanskje noe av dere har et godt råd på lager, eller vertfall noen meninger om det.

Saken er; Jeg er 24 år. Har fullført vidergående skole gjennom 23/5 regelen og jobber for tiden som fisker. Tjener greit og trives helt ok med det. Men dette er ikke noe jeg vil gjøre resten av livet. Har derfor noen muligheter, men klarer ikke å bestemme meg for hvilken.

1. Være på sjøen i 5 år. Og i mellomtiden ta fagbrev som fisker og utdanne meg som styrmann.

2 Være på sjøen i 5 år. Og i mellomtiden ta VG2 Brønnteknikk som privatist, der etter prøve å komme meg i nordsjøen. Lønner er ikke bedre, men det er mye mer sikkert mtp turnus. Men denne jobben er ingen garanti siden jeg ikke har fagbrev fra feks mekaniske fag.

3. Være på sjøen i 3 år. Og i mellomtiden ta "økonomi og administrasjon" på BI i løpet av 2 år på deltid, der etter ta 2 år master på enten NHH eller BI for å få graden "siviløkonom" .

4. Hoppe fra skuten før jeg er 30 år å forsvinne.

Jeg vet ærlig talt ikke hvilken av de 3(4) mulighetene jeg skal velge. Håper noen kan komme med noen kloke svar slik at jeg klarer å bestemme meg. Har et halv år på å bestemme meg. Men har allerede brukt det mesteparten av 20-årene på å bestemme meg, derfor søker jeg veiledning andre plasser enn inni mitt eget hode.

Kan komme med mer utfyllende poster om meg selv hvis det kommer noen svar på innlegget.

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er i samme situasjon , jeg har sluttet som kokk,

Har full utdanning og fagbrev, men det er ikke helt min ting, nå skal jeg slutte,

Men det er umulig, for jeg har 3 firma som ringer meg konstant og vil ha meg som kokk, nå svarer jeg ikke tlf lenger, men nå har de begynt og mase til damen min og tanten min som jobber på en av de plassene,

Og jeg har jo ingen unnskylding for jeg har jo ikke hatt jobb på 1 måned,

Prøver og finne meg en ny jobb så fort som mulig, jeg er en livsnyter og jeg vil prøve det beste jeg kan og finne en framtid til jeg blir 30, etter det skal jeg legge meg død og godta min skjebne , haha :p neida man må jo tjene penger :p

Lenke til kommentar

Hehe. Hyggelig med en humoristisk kommentar på nattetid. Føler liksom det er nå eller aldri. Vet ikke hvor lenge jeg holder ut uten å vite hva jeg skal gjøre. Vil gjerne ha livet på rett kjøl når jeg bikker 30. Greit å høre at noen andre e i en lignende situasjon.

Endret av Sofewnamesleft
Lenke til kommentar

Hehe. Hyggelig med en humoristisk kommentar på nattetid. Føler liksom det er nå eller aldri. Vet ikke hvor lenge jeg holder ut uten å vite hva jeg skal gjøre. Vil gjerne ha livet på rett kjøl når jeg bikker 30. Greit å høre at noen andre e i en lignende situasjon.

Visst du jobber som fisker og liker det , så er det vanskelig for meg og anbefale deg jobb, for fiskere har som regel en helt annet tenkegang innen jobb,

Jeg prøver og starte på nytt, men jeg har ikke peiling hvor man starter når man er 22 år gammel

Lenke til kommentar

3. Være på sjøen i 3 år. Og i mellomtiden ta "økonomi og administrasjon" på BI i løpet av 2 år på deltid, der etter ta 2 år master på enten NHH eller BI for å få graden "siviløkonom" .

Det kan bli ganske tøft å ta en 3årig fulltidsutdanning på 2 år som deltidsstudent. I tilegg må du ha veldig høyt snitt for å komme inn på NHH, ca 4.1, og ca 3.5 på BI. Der A=5, B=4 etc..

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...